به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۲۳۰۴۲۵

تا کجا می‌شود بخشی از جامعه را با توزیع غذا اداره کرد؟

تا کجا می‌شود بخشی از جامعه را با توزیع غذا اداره کرد؟
گروه سیاسی: مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در به مشهد مقدس  در خانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی  گفت: باید اجازه دهیم سرمایه‌گذار و تولیدکننده افق های روشنی برای خود ترسیم کنند؛ حوزه فعالیت اقتصادی را باید با ثبات ، امنیت ببخشیم و به همه شئون تولید از قبیل کارگر، کشاورز، صنعت‌گر ، تولیدکننده ، سرمایه گذار و ... توجه کنیم.
 سردار حسین دهقان افزود: در کشور ما هزینه مبادله بسیار بالاست، مثلا ارز نهاده‌های دامی را دولت می‌دهد، این که این ارز چه قدر جای خودش می‌نشیند یک حرف است اما ما به دو پیش زمینه تولید ارز نیمایی می‌دهیم اما بقیه را نه ، سپس می‌آییم و قیمت‌گذاری می‌کنیم و به تولیدکننده می‌گوییم باید به قیمتی که ما تعیین کرده‌ایم محصولت را بفروشی، حتی اگر ضرر بدهی.
دهقان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: خیلی از تولیدکننده‌ها عاشقانه کار می‌کنند، حاضرند سر به سر کار کنند و حتی در مقاطعی زیان هم ببینند اما چرخه تولید بچرخد. متاسفانه با تولیدکننده کاری می‌کنیم که پشیمان شود. تولید در کشور غریب است. در کشور ما از اول بازار فعال بوده است و بازار هم روی تجارت فعال است. دولت هم که به نفت استوار است با این مکانیزم همیشه در حالت اضطرار بوده‌ایم. هر روز ما نباید روز مبادا باشد. اگر کشور به سمت تولید برود و تولیدکننده سرمایه باشد، تولید ارزش می‌شود و این ارزش خود مسبب ایجاد اراده، عزم و قدرت است.وی تاکید کرد: متاسفانه در کشور آلایندگی ناشی از کثرت قوانین داریم؛ تولیدکننده‌ای به بنده می‌گفت «هر تبصره‌ای که مصوب می‌شود تیری است که به سمت فعالان تولید شلیک می‌شود.»
مشاور مقام معظم رهبری اظهار کرد: رسیدگی به فقرا به توزیع غذا نیست، تا کجا می‌شود بخشی از جامعه را با توزیع غذای گرم و پخش پول اداره کرد؟ شان مردم و نظام ما این نیست که مردم را فقیر بخواهیم یا فقر آنها موجب افتخار ما شود.

 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: جامعه فقر