به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۹ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۲۳۰۸۹۰

رصد "ابر آتش" کالیفرنیا از فضا/عکس

رصد "ابر آتش" کالیفرنیا از فضا/عکس
گروه علمی: یکی از ماهواره‌های "ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی"(NOAA) آمریکا، آتش سوزی‌های اخیر در کالیفرنیا را رصد و تصاویری را از آن ثبت کرده است.به گزارش ایسنا، آتش‌سوزی در کالیفرنیا همچنان ادامه دارد و از روز جمعه پنج مورد جدید شعله‌ور شده‌ است.بدترین این آتش‌سوزی‌ها که از جمعه آغاز شده، بیش از سیصد کیلومتر مربع را دربرگرفته است.این آتش‌سوزی "Creek Fire" نامیده شده و گارد ملی هوایی کالیفرنیا را وادار ساخته بیش از ۲۰۰ نفر را از شعله‌های آتش نجات دهند." Creek Fire" در نزدیکی یک دریاچه مصنوعی به نام "شاور" در حال وقوع است.
گزارش شده که نیمی از خانه‌های منطقه در آتش تخریب شده‌اند و تخلیه مردم در اوبری کالیفرنیا انجام شده است. این آتش‌سوزی سبب ایجاد "ابر آتش" شده و به اندازه‌ای بزرگ بوده که یک ماهواره متعلق به "ادارهٔ ملی اقیانوسی و جوی"(NOAA) آمریکا آن را از فضا رصد کرده است.

ابر آتشی که در این تصویر ماهواره‌ای می‌بینیم، به ارتفاع تقریبی ۱۴ هزار متر نیز می‌رسد.به گفته ناسا، یک ابر پیروکومولونیمبوس یک ابر رعد و برق است که در اثر گرما و رطوبت ناشی از آتش سوزی در جو ایجاد می‌شود. چنین ساختارهایی می‌توانند مقدار زیادی آلاینده را به فضای فوقانی جو نیز بفرستند.محل جدید این آتش‌سوزی جدید شهر فرزنو در دره مرکزی در ایالت کالیفرنیا است و تصاویر آن با استفاده از ماهواره " GOES-۱۷" ثبت شده است.