به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۱ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۲۳۱۰۳۷

فیلمی که تنها ۸ بلیت فروخت!

فیلمی که تنها ۸ بلیت فروخت!
گروه فرهنگی: فیلم‌های نفروش، حاصل نمایش‌های کوتاه‌مدت در سانس‌های صبح یا ظهر زمان‌های مرده‌ای هستند که بعضاً علی‌رغم تبلیغ هم نتوانستند مخاطبی را به سینماها بکشانند.با این حال، کم‌فروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران متعلق به فیلم "قلب سفید قاصدک‌ها"ست که در سال ۹۶ به روی پرده رفت و تنها ۸ بلیت فروخت. یعنی با متوسط قیمت بلیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، گیشه این فیلم تنها ۸۴ هزار تومان بود که یک رکورد بی‌نظیر در تاریخ سینمای ایران به حساب می‌آید. این فیلم زنانه را "افشین محمودی" کارگردانی و "علی روئین‌تن" تهیه کرده است.
"آن سوی رودخانه" دومین فیلم جدول کم‌فروش‌هاست. فیلمی که اگرچه کارگردان گمنامی چون عباس احمدی‌مطلق دارد اما تهیه‌کننده آن منوچهر محمدی است. خیلی عجیب است که فیلمی به تهیه‌کنندگی محمدی، تنها ۲۱۱ عدد بلیت بفروشد و با متوسط قیمت بلیت ۲ هزار ۴۴۱ تومان سال ۸۷، گیشه‌ای ۵۳۲ هزار تومانی برای خود رقم بزند.
"تا آمدن احمد" در سال ۹۳ نمایش داده شد. فیلم صادق صادق دقیقی که ۳۴۱ بلیت فروخت و با متوسط قیمت بلیت ۲ هزار و ۶۴۰ تومانی، ۹۰۰ هزار تومان فروخت.چهارمین فیلم کم‌فروش تاریخ سینمای ایران، "گام‌های شیدایی" است که فیلمساز کارکشته‌ای چون حمید بهمنی آن را ساخته است. فیلمی که سال ۹۱ با بودجه بیش از یک‌میلیارد تومان ساخته شد و سال ۹۷ هم به روی پرده رفت اما تنها ۴۱۸ بلیت فروخت و با متوسط قیمت بلیت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، تنها ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار تومان فروخت تا یک سقوط آزاد محض را تجربه کند. فیلم در سالن رسانه‌های جشنواره فجر مورد تمسخر قرار گرفت.بعدها جواد شمقدری در مورد این فیلم گفت: "دلم می‌سوزد که به فیلمسازی مثل آقای بهمنی بودجه‌ خوبی داده می‌شود اما فیلمی که ما دیدیم، واقعاً ارزش هزار تومان هم نداشت. قهرمان شدن پیشکش، "گام‌های شیدایی" اصلا فیلم نیست."
مرجع : روزنامه فرهیختگان
برچسب ها: سینمای ایران