کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گرانی‌ها اعتبار نظام را خدشه‌دار می‌کند

21 شهريور 1399 ساعت 13:09


گروه سیاسی: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان داشت: بی‌ثباتی در قیمت‌ها کمر مردم را شکسته و این مسئله اعتبار نظام ما را که محصول خون‌های شهیدان بزرگوار و مردم فداکار است خدشه‌دار می‌کند.
 آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار دکتر زارع رئیس مرکز برنامه و بودجه کمیته امداد کشور و مسئولین کمیته امداد قم گفت:یک مطلب این است که انتظار مردم از انقلاب اسلامی، افزون بر نابودی رژیم طاغوت و تحقق و حاکمیت دین، رشد و تعالی در وضع معیشتی و رفاه اجتماعی مردم بود و این که نظام و حکومت توجه به اقشار آسیب‌پذیر داشته باشد.بنابراین اکنون طوری برای آینده برنامه‌ریزی کنید که موضوع فقر از بین برود و به جایی برسیم که بگوئیم فقیر نداریم. البته این از خصوصیات دوران حکومت حضرت حجت(عج) است ولی اگر تا آن حد هم نمی‌توانیم لااقل تا یک حدی از بین برود. به خصوص بعد از ابتلای کشور به ویروس کرونا باید کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و این مراکزی که از قدرت مالی خوبی برخوردارند با تمام وجود به میدان بیایند.کرونا افراد بسیاری را بیکار کرد که قبل از آن محتاج نبودند و کار می‌کردند، هر روز رسانه‌های بین المللی آمار دقیق بیکاری را در آمریکا و اروپا منتشر می‌کنند، در ایران ما هم حتماً این آمار موجود است. باید برای این افراد برنامه‌ای طراحی شود. اینکه دولت گاهی اوقات بسته‌های معیشتی را در اختیار مردم قرار بدهد دردی را دوا نمی‌کند، این حتی به عنوان یک مسکن هم نمی‌تواند باشد، مگر این بسته‌های معیشتی برای چند روز کفاف می‌دهد؟ باید یک فکر اساسی برای کسانی که در اثر کرونا بی کار و خانه‌نشین شدند، بشود. شاید خیلی از این افراد خجالت می‌کشند به کمیته امداد مراجعه کنند.
 فاضل لنکرانی گفت:  بعد هم وعده به مردم می‌دهند که ما گشایش اقتصادی درست می‌کنیم، ما دیگر خجالت می‌کشیم از اینکه هر روز در اخبار می‌شنویم بررسی قیمت خودرو در دستور کار دولت قرار گرفت! یعنی چه؟ بعد از این همه وقت، بعد از اینکه قیمتهای کاذب اینطور بالا رفته و پدر مردم را درآورده! آنگاه می‌گویند دلال‌ها! این دلال‌ها چه کسانی هستند؟ قوه قضائیه این موضوع را بررسی کند.وی افزود:می‌خواهم بگویم این بی‌ثباتی در قیمت‌ها کمر مردم را شکسته و این مسئله اعتبار نظام ما را که محصول خون‌های شهیدان بزرگوار و مردم فداکار است خدشه‌دار می‌کند، پیشنهاد من این است که این مجموعه‌های اصیل نظام به میدان بیایند و ضروریات زندگی مردم، حتی مسئله خودرو را با قیمت تمام شده و سود خیلی کم در اختیار مردم قرار بدهند که مردم احساس کنند می‌شود هنوز زندگی کرد.ما که با مردم در ارتباط هستیم مشکلاتشان را به ما می‌گویند و می‌پرسند چه کنیم؟ قبلاً گفته می‌شد این مشکل وجود دارد و حل می‌شود اما الان به این نقطه رسیدند که می‌گویند قابل حل نیست! روز به روز دارند این وضع را بر مردمی که بار این نظام روی دوش‌شان بوده، جبهه‌ها را اداره کرده و در راهپیمایی‌ها حضور یافته‌اند سنگین‌تر می‌کنند، به نحوی که مردم ضعیف احساس خرد شدن می‌کنند.


کد مطلب: 231106

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/231106/گرانی-ها-اعتبار-نظام-خدشه-دار-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir