به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۹ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۲۳۱۱۸
واکنش به استعفای رئیس شورای رقابت

نعمت‌زاده: خودروهای جدید در راه بازار ایران

گروه اقتصادي: وزیر صنعت معدن و تجارت با تشریح جزئیات مذاکره امروز شنبه خود با مدیران رنو و پژو فرانسه در تهران، گفت: رنو و پژو خودروهای جدیدی را با کمک خودروسازان ایرانی به بازار عرضه خواهند کرد.
به گزارش مهر، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه همایش بین المللی خودرو در جمع خبرنگاران از انجام مذاکره با رنو و پژو فرانسه خبرداد و گفت: رنو و پژو از جمله شرکت‌هایی هستند که از سال های دور با شرکت‌های خودروسازی ایران همکاری داشتند اما به خاطر تحریم اجباری مجبور به قطع رابطه با ایران شده بودند. وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: با توجه به تصمیماتی که در مذاکرات گروه 1+5 گرفته شد، امیدواریم تا آخر دسامبر موانع تحریم خودروسازان ایرانی از میان برداشته شود و بتوانیم همکاری مشترکی را با خودروسازان خارجی داشته باشیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر این که آیا مذاکرات صورت گرفته سختی تداوم تولید خودروهای قبلی تولیدی رنو و پژو در ایران خواهد بود یا خودروهای جدیدی تولید مشترک تولید خواهد شد؟ تصریح کرد: خودروسازان ایرانی با همکاران خارجی خود در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد اما در کلیات مذاکرات، قرار بر این شد که محصولات جدیدی از رنو و پژو به بازار ایران عرضه شود و خودروهایی که در این دو برند پیشرفت داشتند نیز به بازار ایران وارد شود. دلیلی بر عدم همکاری خودروسازان ایرانی با شرکت‌های خارجی وجود ندارد مگر این که خودروسازان خارجی شرایط خاصی را مطرح کنند که مورد قبول خودروسازان داخلی نباشد.

نعمت زاده از ابراز تاسف خودروسازان خارجی به دلیل تحریم ایران سخن گفت و افزود: این خودروسازان نیز ضرر کردند و اگر با ایران همکاری نکنند به طور قطع خودروسازان ایرانی با سایر کشورها وارد مذاکره خواهند شد و به سمت خودکفایی حرکت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سئوال دیگري مبنی بر این که چه قولی به مردم برای ارتقای کیفیت و وضعیت قیمت خودرو در بازار می دهید، گفت: کیفیت خودروهای جدید داخلی باید به لحاظ استانداردهای جهانی مورد تایید باشد که در این راستا، جلسه ای با رئیس انجمن جهانی خودرو صورت گرفته است تا استانداردهای جهانی در خودروهای ایرانی لحاظ شود. کمیته استاندارد خودرو در وزارت صنعت معدن و تجارت تشکیل شده که قرار است استانداردها را پیگیری و عملیاتی کند.

واکنش به استعفای رئیس شورای رقابت

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین در ادامه در خصوص استعفای رئیس شورای رقابت اظهار داشت: از علت استعفا خبر ندارم ولی با استعفای وی، قانون همچنان پیاده خواهد شد. در اواخر سال 90 شورای اقتصاد مصوبه ای را گذراند که براساس آن، خودرو انحصاری تلقی شد در حالی که هم اکنون وزارت صنعت از شورای اقتصاد درخواست کرده تا خودرو را یک کالای انحصاری تلقی نکند.

وی خاطر نشان کرد: شورای رقابت تنها باید چارچوب قیمت‌گذاری را تعیین کند و حق قیمت‌گذاری ندارد. منتظریم شورای اقتصاد، خودرو را از حالت انحصاری خارج کند. وی در مورد قیمت‌گذاری خودرو خاطر نشان کرد: علی رغم این که سهم ارز مورد خودروسازان از مبادله ای به آزاد تغییر یافته است اما خودروسازان قول داده اند که تا پایان سال قیمت‌ها را افزایش ندهند.

سینانسی
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۰۰:۰۶
آقا یه سوال دارم راهنماییم کنید:
اینکه خودرو های جدید میخوان بیان قضیش به چه شکلیه؟؟؟
همون برند رو میدن ایران خودرو و سایپا تولید کنه؟؟؟
یا خودشون نمایندگی میزنن؟؟؟؟ (180484)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۰۰:۱۵
بیا برو عمو
مشکل ما ال 90 و مگان نیست که
مشکل ما قیمت 3 برابر بازار جهانیه؟گناه کردیم تو ایران بدنیا اومدیم؟
این رانت کی میخواد تموم بشه؟
سوزوکی گرند ویتارا تو بازار دبی 60 تومنه تو ایران چقدره جناب وزیر؟
مستند تخته گاز بنز کارکرده رو قیمتش رو 7 هزار پوند اعلام کرد تو ایران چقدره؟
آقای وزیر ما نه اون 45 تومن رو میخوایم نه اون خودرو میتونو،ازتون عاجزانه خواهش میکنم اجازه بدید تو این زمینه پیشرفت نکنیم
سال 90 با افتخار اومدن گفتن 80% 206 بومی شده سال 92 به تعداد صفر عدد خودرو 206 تولید شد
من خودم به شخصه تحریمتون کردم چون به غیرتم برمیخوره با 7 هزار سال تمدن پراید سوار بشم اما اسرائیل جعلی 6 میلیونی کمتر از فوردو جنرال موتورز سوار نشه
ایرانیا یه همت لازم دارن که گاری فروش های شما رو شدیدتر تحریم کنن
خودرویی که از طریق کانال سایپا و ایرانخودرو بدست مردم برسه هیچ فرقی برای ما نداره (180485)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۰۲:۰۱
تنها بهانه نخ نما شده هم حمایت از تولید کننده داخلیه (مونتاژ کننده داخلی) . که با استفاده از این رانت و انحصار ماشین های بی کیفیتشونو تو بازار بدون رقیب به هر قیمتی که دوست داشته باشن میفروشن (180492)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۰۲:۱۶
گاری نه!فرغون با آپشن :)) (180495)
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۰۰:۳۴
چه حیف که برای از ما بهترونه (180486)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۰۱:۴۸
آقای نعمت زاده چاپیدن مردم افتخار نیست،خدمت کردن افتخاره
من 23 سالمه و الان نیاز دارم ماشین داشته باشم وگرنه موقع پیری نه حوصله بیرون رفتن دارم نه مشتاق رانندگی
توی این هوای سرد میتونید یبار مثل کسایی که ماشین ندارن برین سرکار؟
میتونین وقتی بچتون مریضه با تاکسی برین بیمارستان؟
تا حالا شده پول جمع کنید تا ماشین بخرید و همسرتونو شاد کنید اما قیمتش یهو 3 برابر بشه و شرمنده بشید؟
اصلاً تا حالا سوار پراید 20 میلیونی شدید؟
باید دردمند باشید تا معنی دردو بفهمید
مگان 27 میلیونی شد چقد آقای دکتر نعمت زاده؟
به چه درد ما میخوره پژو باشه یا رنو وقتی که قیمتش 3 برابر عرف دنیاست؟
امام حسین میگفت لااقل آزاده باشید
یکبار هم شده از جانب مردم حرف بزنید نه اینکه سخنگوی خودروسازان بی انصاف باشید.
خیلی هم سخت نیست به همکاراتون نگاه کنید هستند اونیی که اول میگن رضایت مردم،مثال میزنم جناب نعمت زاده
آقای محمود واعظی خیلی مرده،بخاطر اینکه جلوی مخابرات ایستاد و گفت درآمد هم حدی داره نه اینکه مثل شما بگه منتظر ارزونی نباشید همینیه که هست
ببین به کجا رسوندید این غول های بی شاخ و دم رو که طرف مگان ثبت نام کرده جاش پراید میدین.من که از صمیم قلبم میگم یکی از مهم ترین آرزو هام ورشکستگی به اصطلاح خودروسازانه
خدا نخوابیده جناب وزیر (180491)
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۰۲:۰۵
این آقای نعمت زاده حتی حاضر نیست جواب خبرنگار را درباره قیمت خودرو بدهد !!!...آقای روحانی این بود شعار شایسته سالاری ؟؟؟؟؟ گویا برای این آقای وزیر تنها چیزی که مهم نیست مردم و ظلمی است در با این قیمتها نجمی و خودروهای بی کیفیت و نا امین به مردم بیچاره می شود...پس کی خودرو ارزان می شود ؟؟؟؟؟؟؟ تا کی مردم باید ارزوی خودرو با کیفیت و ایمن و با قیمتهای مناسب جهانی را داشته باشند ؟؟؟؟؟؟؟ (180493)
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۰۲:۱۴
"اما خودروسازان قول داده اند که تا پایان سال قیمت‌ها را افزایش ندهند."
یعنی میخواستند باز هم گرانتر کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آیا واقعا چیزی بنام وجدان، شرافت و انصاف در مدیران این صعنت ورشکسته و انحصاری وجود دارد ؟؟؟؟؟ آقای وزیر چرا دستور دادید ارز مبادله خودرو به ارز آزاد تغییر کند ؟؟؟؟ که گرانتر شود و بیشتر به مردم فشار بیاید ؟ ؟؟؟
آقای روحانی چرا آقای سیف و این وزیر بی کفایت را بر کنار نمی کنید ؟؟؟؟؟ مردم چی فکر می کردند چه شد.... (180494)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۰۵:۲۵
تا کی پراید و پژو 405 یا پیکان؟ (180499)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۰۷:۵۵
آقای نعمت زاده
چرا برای واردات خودرو تعرفه های خارج ار عرف می بندید ؟ تا زمانیکه تعرفه ها اینطور باشد شرکت های سازنده داخلی حاضر به ارتقاء کیفیت نمی شوند و این رو جنابعالی با اون تجربه تون می دونید.
پیشنهاد می کنم از امسال به مدت 4 سال به خوروسازان داخلی فرصت دهید و آنرا ابلاغ کنید که استانداردهای اول اروپا رو بگیرند و 4 سال مهلت دارند که ارتقاء پیدا کنند و سال 96 واردات خودرو بر اساس تعرفه های عادی و نه حمایتی آزاد خواهد شد. (180507)