کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشریه حميد رسایی: توافق ژنو «جام زهر» بود!

دوگانه «جام زهر» رسايي، تا «خشم و عصبانيت» اسراييل

صهيونيست‌ها: پيروزي قرن ايران.... افراطيون وطني: جام زهر!

10 آذر 1392 ساعت 8:58

گروه سياسي: در پي انتشار شماره تازه هفته‌نامه نهم دي به مدير مسئولي يكي از نمايندگان گروه پايداري (حاميان جليلي و احمدي‌نژاد) با تيتر «توافق نامه ژنو؛ جام زهر» خبرهايي دال بر بررسي پرونده اين نشريه در جلسه فردا (دوشنبه) هيات نظارت بر مطبوعات منتشر شده است.


يكي از نشريات طيف افراطی متعلق به حميد رسايي با وجود تایید و حمایت قاطع رهبر انقلاب و مراجع تقلید از توافقنامه ژنو، اين تفاهم‌نامه را «باخت» نظام در برابر غرب ارزیابی و آن را به نوشیدن «جام زهر» از سوی مقامات نظام تشبیه کرد! این هفته‌نامه در تازه‌ترین شماره خود٬ تیتر جنجالی «جام زهر» را برای مطالبی که در نقد و بررسی مفاد تفاهم نامه ژنو نوشته٬ انتخاب کرده است.

اين در حاليست كه پیش از این چهره‌های مخالف و معاند خارج‌نشين، توافق ایران و غرب را به سرکشیدن جام زهر تشبیه می‌کردند اما حالا حمید رسایی٬ نماينده مجلس و مدير مسئول اين نشریه در سرمقاله هفته‌نامه‌اش با تيتر درشت «جام زهر» نوشته كه تفاهم نامه ژنو «عبور از خط قرمز» و «باخت» جمهوری اسلامی در برابر غرب بوده است! رسایی در اين تحليل و ارزيابي، مدعي شده كه جمهوری اسلامی ايران در این تفاهم نامه در ازای پرداخت امتیازها و تعهدات سنگین٬ «سراب» لغو تحریم‌ها را به دست آورده است!

او همچنين در یکی دیگر از مطالب خود با عنوان «نه تحریمی برداشته شد نه غنی سازی تثبیت شد» ادعا كرده است كه در تفاهم نامه ژنو به «حق» غنی سازی ایران هیچ اشاره ای نشده است! اين ادعاي مضحك در حالي توسط اين نشريه تندرو مطرح مي‌شود، كه صهيونيست‌ها، توافق نامه ژنو را پيروزي قرن براي ايران ارزيابي و براي عدم امضاي آن به هر ترفندي دست زدند اما به نتيجه‌اي نرسيدند. در این مطلب همچنین آمده که جمهوری اسلامی در این تفاهم‌نامه تمام امتیاز‌های لازم را داده و برای دور بعدی مذاکرات دیگر «امتیازی» برای واگذاری وجود ندارد! اين نشريه در مطلب دیگری «تعجیل» محمدجواد ظریف٬ را عامل امضای تفاهم‌نامه ژنو دانسته و نوشته که دولت روحانی به‌دنبال «بهره‌برداری داخلی» از این تفاهم‌نامه است.

عنوان یکی دیگر از مطالب این هفته‌نامه «آنچه از ما بُردند و بازی را بُردند» است که به بررسی امتیاز‌های واگذار شده ايران به غرب در تفاهم‌نامه «ژنو» پرداخته است. افراطيون و جريان انحرافي، قبلا از این تفاهم‌نامه با عنوان قرارداد «ترکمنچای ۳» یاد کرده بودند كه حالا نوشيدن جام زهر نيز به آن اضافه شده است! در همين حال، برخي واكنش‌هاي اوليه به تيتر و مواضع جنجالي نشريه رسايي حاكيست احتمال بررسي پرونده اين هفته‌نامه در جلسه هفتگي هيات نظارت بر مطبوعات كه فردا (دوشنبه) برگزار مي‌شود، وجود دارد.

گفتني اينكه اين نشريه تاكنون چندين پرونده قضايي مطبوعاتي داشته كه در يك مورد تا توقيف و لغو امتياز دائمي نيز پيش رفت اما مجددا انتشارش ادامه يافت. اين نشريه، در سال 90 اقدام به انتشار كاريكاتوري از آقاي خاتمي با لباس روحانيت نمود كه اگر نمونه آن در نشريات اصلاح‌طلبان منتشر مي‌شد، بلافاصله و حتي در هيات نظارت و قبل از ارسال پرونده به دادگاه به دليل اسائه ادب به روحانيت (طبق قانون موجود مطبوعات) لغو امتياز مي‌شد اما ظاهرا به نظر مي‌رسد همين مدارا و ملاطفت باعث شده، حالا يك تنه در قبال تصميم جمعي نظام و مردم در باره پرونده هسته‌اي كشور، توافق بزرگ ژنو را به جام زهر تشبيه كند...!


کد مطلب: 23125

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/23125/دوگانه-جام-زهر-رسايي-خشم-عصبانيت-اسراييل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir