به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۲ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۲۳۱۲۶۴

4 مدل مختلف نیسان جوک که نمی‌شناختید

گروه اقتصادی: در سال 2009 شرکت نیسان از یک خودرو مفهومی به نام Qazana رونمایی کرد که سبک طراحی آن پیش از این در هیچ‌یک از محصولات این شرکت مشاهده نشده بود. یک سال بعد این خودرو کانسپت، پایه و اساس ساخت کراس‌اووری جذاب و منحصربه‌فرد را تشکیل داد که ما آن را با نام نیسان جوک می‌شناسیم.
4 مدل مختلف نیسان جوک که نمی‌شناختید
نیسان جوک یکی از خودورهای لوکس ژاپنی موجود در بازار است که هم‌اکنون علاوه بر ایران در بسیاری دیگر از کشورهای مختلف جهان نیز عرضه می‌شود و طرفداران خاص خود را دارد. این خودرو مدل‌ها و تیپ‌های مختلفی دارد، اما مساله این است که کدام مدل نیسان جوک را بخریم؟

کدام تریم نیسان جوک بهتر است؟
با وجود تمامی انتقادها، طراحی بسیار عجیب نیسان جوک در کنار مزایای متعدد آن باعث شد تا این کراس‌اوور کوچک از همان بدو ورود به بازارهای جهانی بتواند فروش غیرقابل پیش‌بینی را تجربه کند. در کشور ما این خودرو در سه تیپ اسکای پک، پلاتینیوم و اسپرت به بازار عرضه شده است که تیپ اسپرت آن به‌واسطه رنگ‌آمیزی متفاوت و برخورداری از پیشرانه قدرتمند‌تر، تافته‌ای جدا بافته محسوب می‌شود.
تریم‌های مختلفی از نیسان جوک وجود دارد که ضمن داشتن شباهت‌های زیاد، تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. ممکن است برخی از آنها دارای امکانات بیشتر و برخی دیگر موتور پرقدرت‌تری داشته باشند. بنابراین باید بدانید که کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

به عنوان مثال، تریم ACENTA یکی از تریم‌های معروف نیسان جوک بوده که امکانات و آپشن‌های متعددی را ارائه می‌دهد. کروز کنترل، رینگ 17 اینچی، ورودی USB، بلوتوث و وجود روپوش چرمی برای فرمان و دنده از مهم‌‌ترین ویژگی‌های این تریم است.
تریم VISIA یکی دیگر از تریم‌های معروف نیسان جوک بوده که هم امکانات استانداردی برای آن در نظر گرفته و هم اینکه از برخی آپشن‌های به‌ روزتر بهره برده است. کنترل باد لاستیک‌ها و قابلیت تنظیم برقی آیینه‌های جانبی از جمله این آپشن‌ها است. با این حال، برخی اعتقاد دارند که موتور این مدل از نیسان جوک، توانایی و کشش سایر مدل‌های دیگر را ندارد.

مدل N-CONNECTA یکی دیگر از مدل‌های معروف نیسان جوک بوده که به اعتقاد اکثر مشتریان هم در قدرت و پیشرانه و هم در امکانات و آپشن‌های رفاهی، مزایای خوبی را ارائه داده است. مانیتور 8 اینچی لمسی، رادیو DAB، دوربین دید عقب و وجود 6 عدد اسپییکر از جمله مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو در بخش مولتی مدیا است. این مدل همچنین از امکانات دیگری نظیر تنظیم برقی آیینه‌های جانبی، صندلی ورزشی، برف پاک‌کن با امکان تنظیم برقی برخوردار است.
در نهایت باید به تریم TEKNA اشاره کنیم که از برخی امکانات بیشتر نسبت به برخی تریم‌های دیگر برخوردار است. سیستم هشدار نقاط کور و ردیابی اشیاء متحرک، صفحه نمایشگر چهار طرف و سیستم هشداردهنده خروج از خط است. ضمن آنکه صندلی‌های این تریم قابلیت‌های بیشتری داشته و دارای گرمکن و به صورت چرمی است.

در بالا به ویژگی‌های مهم‌ترین تریم‌های نیسان جوک اشاره کردیم. این تریم‌ها البته داری نقاط مشترک دیگری نیز هستند. به عنوان مثال، دو تریم TEKNA و N-CONNECTA دارای سیستم گشتاور بردار بوده که باعث بیشتر شدن قدرت کنترل افراد بر خودرو می‌شود.
با تمام تفاوت‌هایی که هر کدام از این تریم‌ها دارند، اما باید اشاره کنیم که نیسان جوک به صورت طبیعی و عادی دارای یک سری امکانات و آپشن‌های استاندارد است. امکاناتی که در تمام تریم‌ها و مدل‌های آن وجود دارد. از جمله این آپشن‌ها می‌توان به وجود 6 عدد کیسه هوا، چراغ LED و روشنایی در روز، رادیو و CD پلیر اشاره کرد. بنابراین از این حیث می‌توان ادعا کرد که نیسان جوک خودرویی با امکانات قابل‌قبول و گسترده است.


 
قدرت موتور کدام مدل نیسان جوک بیشتر است؟
در این خصوص نیسان جوک مدل‌های مختلفی را ارائه داده که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را به لحاظ قدرت موتور و پیشرانه دارند. با این حال، به صورت کلی این خودرو از یک سری ویژگی‌های استاندار در تمامی مدل‌ها برخوردار است. به صورت استاندار نیسان جوک دارای حداکثر قدرت 92 اسب بخار با جعبه دنده 5 سرعته و موتور بنزینی 1.6 لیتری است. با این حال، معمولا رانندگان نیسان جوک چندان از مصرف سوخت ترکیبی آن راضی نیستند.

اما در خصوص مدل‌های مختلف این خودرو باید گفت که معمولا پنج نسخه متفاوت از قدرت موتور نیسان جوک وجود داشته که به صورت دیزلی و بنزینی هستند. مدل Dci 110 مجهز به یک موتور دیزلی 1.5 لیتری بوده که معمولا دارای حداکثر قدرت 108 اسب بخار و جعبه دنده 6 سرعته است.
خودور مذکور دارای دو مدل بنزینی نیز بوده که یکی از آنها دارای موتور 1.2  لیتر و دیگری دارای موتور 1.6 لیتری است. با این حال، این دو مدل قدرت تقریبا یکسانی تولید کرده و حداکثر قدرت آنها چیزی در حدود 115 اسب بخار است. موتور 1.2 لیتری داری یک جعبه 6 سرعته است. با این حال، موتور 1.6  لیتری دارای یک گیربکس خودکار است.

معمولا از دو مدل اخیر به عنوان بهترین مدل نیسان جوک در بحث قدرت موتور نام می‌برند. در این مدل، حداکثر قدرت موتور 187 اسب بخار و بوده که عدد بسیار قابل قبولی برای این خودرو لوکس ژاپنی به شمار می‌رود. خصوصا اگر بخواهیم آن را با رقبای هم‌رده خود مقایسه کنیم.
به طور کل نیسان جوک از پیشرانه و قدرت موتور مناسبی بهره می‌برد که می‌تواند در جاده‌های پر پیچ‌وخم ایران انتظارات شما را کاملا برآورده سازد. با این حال، برخی رانندگان از عملکرد جعبه دنده این خودرو در برخی مدل‌ها چندان راضی نیستند.

کدام مدل نیسان جوک در طراحی ظاهری بهتر است؟

مدل‌های مختلف نیسان جوک به لحاظ طراحی داخلی و ظاهری بیشتر از آنکه با یکدیگر تفاوت داشته باشند، به هم شبیه هستند. از این رو نمی‌توان تفاوت چندان قابل‌توجهی بین آنها مشاهده کرد. اسپرت و خشن و جذاب بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو جوان‌پسند ژاپنی است.
با این حال، مساله مهم در خصوص طراحی ظاهری بحث انتخاب رنگ خودرو است. معمولا بسیاری از جوانان به مدل سیاه نیسان جوک بیشتر علاقه دارند که این امر کاملا سلیقه‌ای است. طراحی داخلی اکثر مدل‌های نیسان جوک نیز همانند طراحی ظاهری از جذابیت و اسپرت بودن برخوردار است. خصوصا آنکه  سازندگان این محصول با ارائه امکانات متعدد تلاش کرده‌اند تا خودرویی کاملا منحصر به فرد ارائه دهند.
ما در این مقاله به مهم‌ترین مدل‌های نیسان جوک اشاره کردیم. با این حال، آنچه که در انتخاب این مدل‌ها تاثیرگذار بوده، بحث علاقه شخصی، میزان بودجه در نظر گرفته شده و بسیاری موارد دیگر است که باید به آنها توجه کرد.
منبع: همراه مکانیک