کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نوید افکاری اعدام شد

22 شهريور 1399 ساعت 13:01


گروه سیاسی: رئیس کل دادگستری فارس گفت: حکم قصاص نفس نوید افکاری (ملی‌پوش رشته کشتی) صبح امروز به مرحله اجرا گذارده شد.
رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر گفت: این متهم 46 روز پس از ارتکاب جنایت در شهریور ماه 97 دستگیر و پرونده وی پس از تکمیل تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز با صدور قرار جلب به دادرسیِ معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان فارس ارسال گردید.حجت الاسلام سید کاظم موسوی افزود: پس از برگزاری جلسه علنی رسیدگی به این پرونده، شعبه اول دادگاه کیفری یک استان که با حضور دو قاضی تشکیل شد متهم اصلی پرونده را به قصاص نفس محکوم کرد.این مقام ارشد قضایی استان بیان داشت: پس از این نیز رأی صادره با اعتراض وکیل مدافع متهم در شعبه 35 دیوان عالی کشور بررسی که در نهایت حکم صادره مبنی بر قصاص نفس قطعیت یافت و پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد.گفتنی است روند رسیدگی به این پرونده از سال 1397 آغاز شده بود که تا ابتدای امسال به طول انجامید.

حسن یونسی، وکیل خانواده افکاری، به نقل از این خانواده خبر داد که حکم اعدام نوید افکاری صبح روز شنبه، ۲۲ شهریور، اجرا شده است. به نوشته یونسی این حکم در حالی اجرا شده که قرار بوده «جمعی از خیرین» شهر شیراز برای «جلب رضایت خانواده مقتول» به دیدار این خانواده بروند. نوید افکاری نایب قهرمان نوجوانان ایران که در پی اعتراضات مرداد ۹۷ بازداشت شد، به اتهام قتل یک مامور به دو بار اعدام، شش سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود. دو برادر او نیز به حبس‌های طویل المدت محکوم شده‌اند.

سایت امتداد نوشت: حکم اعدام نوید افکاری صبح امروز اجرا شد. نوید افکاری کشتی گیر قهرمانی کشور بود که در بیست و هفت سالگی اعدام شد. گفته می شود که وی متهم به قتل بوده است.  در همین رابطه مقامات قضایی و امنیتی ادعا کرده بودند که او در جریان اعتراضات تابستان سال 97 یک مامور آب و فاضلاب را کشته است. در سال 97 سایت مشرق نزدیک به سپاه در باره «حسن ترکمان» متقول نوشت: "یکی از نیروهای امنیتی حاضر در تجمعات غیرقانونی روزهای گذشته در شیراز که شامگاه پنج‌شنبه‌ ۱۱ مرداد توسط عوامل نفوذی استکبار درب منزل خود با ضربات چاقو به شهادت رسیده بود صبح امروز یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ در شیراز تشییع و تدفین شد." رئیس کل دادگستری فارس در حالی خبر اعدام افکاری را اعلام کرد که درخواست های مکرری در فضای مجازی راجع به عدم اجرای حکم او وجود داشت.

وکیل نوید افکاری: برای اجرای حکم انقدر عجله داشتید که نوید را از آخرین دیدار هم محروم کردید؟




 


کد مطلب: 231270

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/231270/نوید-افکاری-اعدام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir