کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پشت‌پرده تلاش‌ها برای کمک به پناهیان چیست؟

22 شهريور 1399 ساعت 15:07


گروه سیاسی: روزنامه آرمان ملی نوشت: اصولگرایان این روزها با مشکل جدی مواجه هستند، آنانی که عمری شعار ساده‌زیستی سر می‌دادند و رقیب سیاسی خود را متهم به حمایت از نظام سرمایه‌داری می‌کردند، امروز با واقعیاتی از سوی یاران هم‌گعده خود مواجه شده‌اند که دیگر افکار عمومی فریب تکذیب و توجیه درباره آنها را نمی‌خورد. برخی از این اصولگرایان برای یاری‌رساندن و عادی جلوه دادن ثروت رفقایشان به اظهاراتی می‌پردازند که نه‌تنها کمکی به رفقایی مانند حجت‌الاسلام‌ علیرضا پناهیان نیست بلکه خودشان را در معرض سوالات زیادی قرار می‌دهند مانند ابوالفضل ابوترابی نماینده دلواپس نجف‌آباد و عضو جبهه پایداری که گفته است: «پیش‌بینی‌مان این است که پس از انقلاب اسلامی حدود 500 نفر از مسئولان و مقامات رده‌بالا از طریق استفاده از رانت میلیاردر شده و اموال نامشروع هنگفتی به دست آورده‌اند. مثلا وزیری که در حال حاضر 300میلیارد تومان دارایی دارد و در این سال‌ها هم همواره کارمند دولت بوده، واضح است که غیر از رانت نمی‌تواند از راه دیگری چنین دارایی را دست‌وپا کند؛ پیش‌بینی می‌شود درآمد 200هزار میلیارد تومانی از اعاده اموال نامشروع به خزانه عودت شود.»
ابوترابی مرد ادعاهای بدون سند
«آرمان ملی» تلاش کرد تا طی تماس با ابوترابی جزئیات بیشتری از ادعای او را منتشر کند که این نماینده پاسخگو نبود. اکنون سوالات و ابهامات زیادی در اذهان هست از جمله اینکه کسب اموال نامشروع از سوی 500نفر از مقامات و مسئولان رده‌بالا اتهامی نیست که بتوان به‌راحتی از کنار آن گذاشت؛ بنابراین لازم است که ابوترابی توضیح دهد اسناد و مدارک رانت‌های میلیاردی را چگونه به دست آورده و چرا از انتشار آنها خودداری می‌کند؟ اگر ابوترابی مدعی چنین آماری است باید اسناد و مدارکش را به قوه‌قضائیه تحویل دهد تا اگر به گفته این عضو جبهه پایداری ابهامی در دارایی مسئولان هست به آن رسیدگی شود. از سوی دیگر، ابوترابی باید به این سوال پاسخ دهد که اگر مدارکی دارد چرا در زمانی که انتقادات به پناهیان اوج گرفت اقدام به افشای آن کرده است و اگر اظهارات اخیر او تنها برای کمک به پناهیان از انتقادات است، پاسخگویی این نماینده کمترین خواست افکار عمومی است. البته ابوترابی پیش از این هم ادعاهایی داشته است مانند روزی که مدعی شده بود در استیضاح وزیران لیستی در مجلس داریم که آپارتمان‌هایی برای عدم استیضاح آن وزیر به نمایندگان داده شده است اما او هیچگاه این لیست را منتشر نکرد و همچنین سعیدی که نماینده مخالف دولت است این ادعای ابوترابی را تکذیب کرد.
پناهیان بر کرسی مصباح‌یزدی؟
هدف این عضو جبهه پایداری به احتمال زیاد منحرف کردن افکار عمومی از پناهیان است. اگرچه پناهیان عضویت خود در جبهه پایداری را تکذیب می‌کند اما افکار و دیدگاه‌های او تفاوت چندانی با اعضای این جبهه از جمله حمید رسایی ندارد و در اذهان هست که اعضای این جبهه بارها تمام‌قد از پناهیان دفاع کردند مانند سال گذشته که پناهیان از شفافیت در مجلس سخن گفت و مورد انتقاد قرار گرفت اما باز هم همین ابوترابی بود که در دفاع از پناهیان گفت: «این موضوع حق مردم است که بدانند نمایندگان‌شان چه تفکری دارند و چگونه و با چه کیفیتی رای می‌دهند!؟» پس از این دفاعیات تابلوی پایداری‌چی‌ها از پناهیان بود که گمانه جانشینی این روحانی بر کرسی آیت‌ا... مصباح یزدی قوت گرفت که به نوعی پدر معنوی جبهه پایداری است.
پناهیان در حصار یک هدیه
از سوی دیگر، هنوز حواشی اظهارات اخیر پناهیان ادامه دارد. علیرضا پناهیان که چندی پیش موضوع خانه چندین میلیاردی‌اش در فضای مجازی دست به دست می‌شد در یکی از وعظ‌هایش به این ابهامات پاسخ داد که ویدئوی آن سروصدای زیادی به پا کرد. او در این ویدئو گفت: «کسر شان جلسات امام حسین می‌دانم که بخواهم به دروغ‌های اینها درباره زندگی شخصی خودم و خانه‌ای که 5 سال قرار بود با شریکی آن را بسازیم جواب بدهم.» او با اشاره به تلاش برای ساخت خانه‌ای که 5 سال طول کشید دلیل این تاخیر چند ساله را نداشتن پول عنوان کرد و گفت: «چرا این خانه 5 سال طول کشید، چون شریکم پول داشت و من نداشتم و در نهایت یک‌بار زنگ زد گفت می‌خواهم بفروشم گفتم کمی صبر کن پولمان جور می‌شود گفت کمیته امداد که باز نکردیم.» پناهیان ادامه داد: «پیش خود گفتم عجیب است خدایا چقدر باید تحقیر تحمل کنیم؟ گفتم صبر کنید من کسی را پیدا کنم که سهم شما را بخرد. شرایط ما هم ویژه بود چراکه فرزندمان داشت ویلچری می‌شد و هر جایی نمی‌توانستیم برویم و نهایتا همین آقایی [مطلبی کاشانی مالک شرکت تک‌ماکارون] که اسمش را کنار اسم من گذاشتند و نمی‌دانم می‌خواهند من را با او خراب کنند یا او را با اسم من خراب کنند قبول کرد یک زمین 225 متری را که هر طبقه آن حدودا 130 متر می‌شد بخرد، چون آن شریک قبلی به پول خود نیاز دارد تا ما یک فکری بکنیم ان فرد قبول کرد و خانه را ساختیم. پناهیان اظهار کرده بود که واسطه آشنایی وی با آقای مطلبی کاشانی (مالک تک‌ماکارون) آیت‌ا... حق‌شناس بوده است.»
ادعای پناهیان تکذیب شد
پناهیان هم مانند ابوترابی فقط سخن گفت و مدرکی ارائه نکرد. قابل پیش‌بینی بود که این اظهارات بدون پاسخ نماند چنانکه روز پنحشنبه پیرو انتشار کلیپی از حجت‌الاسلام پناهیان که در آن اظهار کرده بود که واسطه آشنایی وی با آقای مطلبی کاشانی (مالک تک‌ماکارون) آیت‌ا... حق‌شناس بوده است، نزدیکان مرحوم آیت‌ا... حق‌شناس، برداشت از این جمله درباره ارتباط آقای پناهیان با آیت‌ا... حق‌شناس در زمان حیات ایشان را صحیح نمی‌دانند. به گفته نزدیکان مرحوم آیت‌ا... حق‌شناس، تا سال 1386، که آیت‌ا... حق‌شناس پس از مدت‌ها بیماری دارفانی را وداع گفتند، ارتباطی بین آقای پناهیان و ایشان وجود نداشت و احداث حسینیه‌ای به نام آیت‌ا... حق‌شناس توسط آقای مطلبی و حضور آقای پناهیان در این حسینیه پس از رحلت آیت‌ا... حق‌شناس اتفاق افتاده و ارتباطی با وی ندارد.
 


کد مطلب: 231288

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/231288/پشت-پرده-تلاش-ها-کمک-پناهیان-چیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir