به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۲۳۱۳۵۴
کدام خودروها بهترین بازار خرید و فروش را دارند؟

سانتافه و پژو ۲۰۶ در کورس خوش‌فروش‌ها

سانتافه و پژو ۲۰۶ در کورس خوش‌فروش‌ها
گروه اقتصادی: هنوز هم پرفروش‌ترین محصولات خودرو، چه خارجی و چه داخلی در قرق محصولات قدیمی تولیدکنندگان خودرو قرار دارد. انحصاری بودن بازار موجود کشور و توقف واردات خودروهای وارداتی عمده دلیل این موضوع است که موجب شده تا بازار ایران با وجود داشتن پتانسیل بسیار بالا در بخش تقاضا، به مشتریان حق انتخاب گسترده ندهد. در گزارش پیش‌رو پرفروش‌ترین خودروهای داخلی و خارجی در بازار خودروی ایران را می‌خوانید.

 پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی
کمتر از ۳سال است از توقف ورود خودروهای وارداتی به داخل کشور می‌گذرد. گرچه این روزها خرید و فروش خودرو راکد است و معاملات خیلی کم انجام می‌شود اما همچنان برخی از خودروها بازار را در دست دارند.مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با همشهری به پرفروش‌ترین خودروهای سال۹۹ اشاره می‌کند و می‌گوید: «خودروهایی مانند هیوندای سانتافه، تویوتا رافور، تویوتا کمری هیبرید، تویوتا کرولا و میتسوبیشی اوتلندر، ب‌ام‌و سری۷ بازار خریدوفروش را به‌دست دارند. معمولا برندهایی که قطعات یدکی آن در بازار بیشتر باشد اقبال بیشتری برای خرید آن وجود دارد. افرادی که کاهش هزینه و افزایش طول عمر در خودرو برایشان اهمیت دارد معمولا به سمت خودروهای ژاپنی می‌روند. افرادی هم که به‌دنبال آپشن و برند هستند اقبال بیشتری برای خرید خودروهای کره‌ای دارند.»وی در مورد قیمت‌ها نیز می‌افزاید: «با این رویه تنظیم بازاری که دولت به بهانه تحریم و بی‌توجهی به راه‌های شکست قیمت در بازار در پیش گرفته، پیش‌بینی مجدد افزایش قیمت را خواهیم داشت و قیمت‌هایی که اعلام می‌کنم تغییر خواهند کرد.»

تویوتا کرولا
خودرویی که عنوان پرفروش‌ترین در سال۲۰۱۹ در دنیا را به‌خود اختصاص داد در ایران هم طرفداران خاص خود را دارد و همچنان در دسته پرفروش‌ترین‌هاست. تویوتا کرولای صفر کیلومتر در ایران ۶۰۰میلیون‌تومان قیمت‌گذاری و معامله می‌شود. مدل‌های کارکرده و پایین‌تر این خودرو نیز به‌ترتیب ۱۵۰ تا ۲۰۰میلیون پایین‌تر به فروش می‌رسند. تاکنون ۱۲نسل از این خودرو معرفی شده است که مدل۲۰۲۰ کرولا نیز در نسل دوازدهم قرارمی‌گیرد.

میتسوبیشی اوتلندر
آخرین مدل این خودرو در ایران ۲۰۱۸ است که فول‌آپشن صفر کیلومتر آن یک‌میلیارد و ۸۳۰میلیون تومان معامله می‌شود. مدل۲۰۱۷ این خودرو در بازار یک‌میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. مدل۲۰۱۶ آن یک‌میلیارد ‌و ۵۵۰میلیون تومان و مدل۲۰۱۵ هم یک‌میلیارد و ۳۵۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. این قیمت‌گذاری مشروط بر این است که هیچ‌گونه تصادفی نداشته باشد و فول آپشن باشد. هرچه آپشن‌ها کمتر و تصادفی باشد این قیمت‌ها رو به کاهش خواهد بود.

 ب‌ام‌و سری۷
یکی از لاکچری‌ترین خودروهایی که صفر کیلومتر آن ۳میلیارد تا ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان در داخل قیمت‌گذاری می‌شود و در فهرست پرفروش‌ترین‌های داخل قرار دارد. ب‌ام‌و سری۷ در نسخه‌های مختلفی در بازارهای جهانی عرضه شد که ۳مدل آن به بازار ایران راه پیدا کرد. قدرتمندترین مدل ۷۵۰Li است که به یک موتور ۴.۴لیتری ۸سیلندر مجهز شده است. مدل کارکرده این سری حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰میلیون تومان زیر قیمت به فروش می‌رسد.

تویوتا رافور
لذت یک رانندگی خوب تجربه تویوتا رافور سواران است. مدل صفر این خودرو با قیمت یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود و قیمت کارکرده با حدود ۳۰۰میلیون پایین‌تر یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون معامله می‌شود. این خودروی شاسی بلند در فهرست پرفروش‌ترین خودروهای دنیا نیز قرار دارد.

تویوتا کمری هیبرید
از پرفروش‌ترین خودروهای هیبریدی که صفر کیلومتر آن حدود ۹۰۰میلیون تومان در داخل قیمت‌گذاری می‌شود و طرفداران زیادی دارد. تویوتا کمری یکی از محبوب‌ترین سدان‌های اندازه متوسط ژاپنی است که مدل۲۰۲۰ آن قابلیت تجهیز به پیکج TRD و پیشرانه هیبریدی را نیز دارد. مدل‌های کارکرده تویوتا کمری با ۲۰۰ تا ۳۰۰میلیون پایین از صفر در بازار خرید و فروش می‌شود.

 پرفروش‌ترین خودروهای داخلی
بر اساس آمار منتشر شده در سایت انجمن خودروسازان ایران، شرکت‌های خودروسازی کشور تیرماه امسال کاهش ۲۲درصدی را تجربه کرده‌اند. شرکت‌ها تولیدات برخی سواری‌ها را با توجه به کاهش تقاضا و تامین نشدن قطعات به‌علت تحریم، کاهش داده‌اند و به صفر رسانده‌اند و در بخش‌هایی تولیدات را افزایش و یا خط تولید جدیدی راه‌اندازی کرده‌اند.احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: «به‌طور معمول خودروهایی که بیشترین تولید را دارند بیشترین فروش را در بازار به‌خود اختصاص می‌دهند».

پژو ۲۰۶
این خودرو همچنان مانند سال‌های گذشته در صدر فروش قرار دارد که تولید امسال ۴۸.۰۵۴ دستگاه شرکت ایران‌خودروی مرکزی تهران تا تیرماه و رشد ۵۲.۷درصدی در تیرماه۹۹ در قیاس با مدت مشابه سال گذشته نیز موید این ادعاست. قیمت مصوب پژو۲۰۶ تیپ۲ عرضه شده در طرح فروش ویژه خودروسازان حدود ۹۰میلیون تومان است. این در حالی است که این خودرو در بازار آزاد با قیمتی حدود ۱۶۳میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 پراید
با وجود اعلام خبر توقف تولید  این خودرو و اینکه تولید پراید سایپا در قیاس با سال گذشته ۷.۵درصد رشد منفی در تیرماه۹۹ در قیاس با مدت مشابه سال گذشته داشته اما همچنان داغ‌ترین بازار خرید و فروش به‌عنوان ارزان‌ترین گزینه صفر کیلومتر را در دست دارد. البته بازار خرید و فروش کارکرده آن هم به نسبت خودروهای دیگر داغ است. قیمت پراید صفر کیلومتر در کارخانه بسته به مدل آن از ۳۷ تا ۴۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و در بازار آزاد از ۸۱ تا ۹۹میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. پراید ۱۱۱SE پرفروش‌ترین مدل در بازار خودرو است که قیمتش در بازار آزاد ۹۳میلیون ‌و ۵۰۰هزار تومان است.

پژو پارس
پژو پارس همچنان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین محصولات ایران‌خودرو بازار عرضه و تقاضا را در دست دارد. پژو پارس معمولی تولید شده توسط ۲شرکت ایران‌خودروی مرکزی تهران با ۷۱۱۶.۷درصد رشد، ایران‌خودروی مازندران با ۴۱.۱درصد رشد، ایران‌خودروی فارس با ۴۶.۱درصد رشد و ایران‌خودروی کرمانشاه با ۶۴.۸درصد رشد در تیرماه۹۹ در قیاس با مدت مشابه سال گذشته تأکیدی بر این ادعاست. قیمت پژو پارس معمولی حدود ۸۹میلیون تومان است اما در بازار آزاد بین ۱۶۰ تا ۱۸۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

 دنا
طراحی جذاب خودروی دنا و امکانات و تجهیزات بیشتر این خودرو نسبت به‌خودروهای هم‌رده سبب شده تا طرفداران بسیاری در کشور پیدا کند. تولید گروه دنا از سوی شرکت ایران‌خودروی مرکزی تهران با ۶۹.۵درصد رشد در تیرماه۹۹ در قیاس با مدت مشابه سال گذشته هم نشان از افزایش تقاضا برای این نوع خودرو در بازار دارد. دنا تیپ‌یک قیمت کارخانه ۱۰۶میلیون تومان و قیمت بازار ۲۰۰ تا ۲۲۰میلیون تومان است.

 رنو تندر پلاس دنده‌ای
خودروی رنو تندر پلاس که با نام ال۹۰ نیز شناخته می‌شود، در مقایسه با خودروهای هم‌رده‌اش، از استهلاک و مصرف سوخت کمتری برخوردار است. علاوه بر آن، هزینه نگهداری و مراقبت از این خودرو نیز نسبت به سایر خودروها کمتر است. ازهمین‌رو ال۹۰ طرفداران بسیاری دارد و هنوز هم به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای ملی و اقتصادی است. قیمت صفر بازار آزاد تندر۹۰پلاس ۲۷۷میلیون تومان است و قیمت کارخانه به‌دلیل توقف تولید موجود نیست.
مرجع : همشهری آنلاین
برچسب ها: خودرو پرفروش