به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۲۳۱۳۸
طرح بلندپروازانه محققان برای سفر همیشگی

شهری‌که دوبار درسال کره‌زمین را دور می‌زند

گروه علمی وفناوری: محققان یک شرکت آمریکایی طرح مفهومی از نخستین شهر شناور جهان را ارائه کرده‌اند که دو بار در سال، کره زمین را دور زده و ساکنان آن به صورت مداوم در سفر خواهند بود.
شهری‌که دوبار درسال کره‌زمین را دور می‌زند
در پروژه نخستین شهر شناور جهان با نام «Freedom Ship»(کشتی آزادی) تمامی امکانات زندگی و رفاهی مشابه یک شهر واقعی در نظر گرفته شده است.شهر شناور مجهز به مدرسه، بیمارستان، مرکز خرید، سینما و گالری هنری و حتی فرودگاه است و 50 هزار ساکن دائم به صورت مداوم در حال سفر از کشوری به کشور دیگر هستند. این شهر- کشتی عظیم، 70 درصد از سال را در نزدیکی شهرهای بزرگ لنگر می‌اندازد و در سایر اوقات در حال حرکت بین کشورهای مختلف جهان خواهد بود؛ کشتی هر سال دوبار کره زمین را نیز دور خواهد زد. وزن کلی سازه 2.7 میلیون تن بوده و از طول 1.37 کیلومتر، عرض 228 متر و ارتفاع 106 متر برخوردار است؛‌ شهر شناور در 25 طبقه برای سکونت دائم 50 هزار تن، اقامت روزانه 30 هزار بازدید کننده، 20 هزار خدمه و 10 هزار میهمان شبانه احداث می‌شود.

انرژی مورد نیاز این مجموعه عظیم با استفاده از انرژی خورشید و باد تأمین می‌شود.بودجه پیش بینی شده برای این پروژه بالغ بر 10 میلیارد دلار اعلام شده است؛ «راجر گوچ» معاون شرکت Freedom Ship International تأکید کرد: این شهر بزرگترین کشتی و نخستین شهر شناور جهان خواهد بود.با وجود هزینه‌بر بودن این پروژه عظیم، مسوولان امیدوارند طی شش ماه آینده با جذب سرمایه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار، مراحل ساخت شهر- کشتی Freedom Ship را آغاز کنند.











مرجع : ایسنا

اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۱۳:۰۸
آمریکا در چه فکریه ---------ایران پر از افراطیه ..................... (180662)
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۱۶:۲۶
صدهزار لايك به اين كامنت (180756)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۱۹:۲۲
این خلیج فارسم میاد :)) (180793)
رشید
United States
۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ۲۱:۳۶
خوب سازنده این شهر ابی ابر قدرت اقتصادی و نطامی است مگر غیر این است انها در چه فکری هستند و ما درچه فکر انها انقدر ثروت دارند واز مغز وثروتشان بهترین استفاده را میکنند وو ما معلوم نیست که ثروت مملکت را کجا خرج میکنند (180827)