به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۳ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۲۳۱۴۳۲

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت در اروپا

گروه گردشگری: یکی از ارزان ترین و به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت، کشور اسلواکی است. هزینه زندگی در کشور اسلواکی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبت به سطح درآمد و حقوق دریافتی پایین بوده و مهاجرین می‌توانند زندگی نسبتاً مرفهی در این کشور داشته باشند. از آن جایی که اسلواکی کشور نسبتاً ارزانی برای زندگی محسوب می‌شود، هر ساله تعداد زیادی از افراد به این کشور مهاجرت می‌کنند.
کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت در اروپا
مهاجرت به اسلواکی
اسلواکی یکی از کشورهای اروپایی عضو شنگن بوده و کشور نسبتاً ارزانی برای زندگی محسوب می‌شود. این کشور از کشورهای کم جمعیت اروپایی بوده و شهروندان آن در رفاه کامل زندگی می‌کنند. افرادی که برای ادامه تحصیل به اسلواکی مهاجرت می‌کنند در صورتی که به زبان این کشور تسلط داشته باشند می‌توانند به طور رایگان در دانشگاه‌های این کشور درس بخوانند و این امر یک مزیت بسیار بزرگ برای مهاجران محسوب می‌شود. مدارس دولتی و دبیرستان‌ها در کشور اسلواکی رایگان بوده و مهاجرین نباید هزینه‌ای بابت آن پرداخت کنند. علاوه بر این دولت اسلواکی برای دانشجویان مهاجر، کارت‌های تخفیف صادر کرده و آنها می‌توانند با استفاده از این کارت‌ها از وسایل حمل و نقل عمومی و رستوران‌ها تخفیف ویژه‌ای بگیرند. به طور کلی می‌توان گفت کشور اسلواکی یکی از بهترین و ارزان ترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل بوده و دانشجویان می‌توانند بعد از اتمام دوره تحصیلی شان مشغول به کار شده و اقامت دائم اسلواکی را دریافت کنند.
 
مهاجرت به گرجستان
یکی دیگر از کشورهای ارزان اوپایی برای مهاجرت، کشور گرجستان است. زندگی در این کشور بسیار کم هزینه بوده و مهاجرین می‌توانند زندگی خوبی در این کشور داشته باشند. گرجستان کشور آرامی بوده و مردم می‌توانند در کمال آرامش در این کشور زندگی کنند. هزینه‌های زندگی در کشور گرجستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان است و مهاجرین می‌توانند با 500 یورو در ماه هزینه‌های زندگی خود را به راحتی تامین کنند. علاوه براین هزینه‌های تحصیل در این کشور بسیار مناسب است و به همین دلیل بسیاری از افراد این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. دانشجویان مهاجر می‌توانند با پرداخت 2400 تا 4900 دلار در سال در رشته مورد نظرشان ادامه تحصیل دهند و این هزینه در مقایسه با سایر کشورها بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. بیشتر دانشگاه‌های کشور گرجستان مجهز به خوابگاه هستند و این امر یک مزیت مهم برای داشنجویان محسوب می‌شود زیرا در هزینه حمل و نقل آنها صرفه جویی می‌شود. دانشجویان می‌توانند در زمان تحصیل، روزانه 5 ساعت کار کنند و به این ترتیب با بازار کار این کشور آشنا می‌شوند.

مهاجرت به لهستان
لهستان یکی دیگر از کشورهای ارزان اروپایی محسوب می‌شود و هر ساله تعداد زیادی از افراد برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. از آن جایی که هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور بسیار کم و مقرون به صرفه است، بسیاری از افراد این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. مهاجرینی که به زبان لهستانی تسلط داشته باشند و بتوانند به این زبان صحبت کنند، می‌توانند به صورت رایگان در دانشگاه‌های این کشور ادامه تحصیل دهند. بنابراین بهتر است افرادی که به قصد ادامه تحصیل به لهستان مهاجرت می‌کنند، قبل از اقدام به مهاجرت زبان لهستانی را یاد بگیرند. هزینه زندگی در کشور لهستان 500 یورو در ماه است و این هزینه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هزینه کمی است.
یکی از روش‌های مهاجرت به کشور لهستان مهاجرت از طریق کار است و از آن جایی که نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است، حقوق دریافتی شهروندان خوب است و آنها می‌توانند زندگی نسبتاً مرفهی در این کشور داشته باشند. مهاجرین می‌توانند بعد از دریافت ویزای کار، برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند.

به طور کلی می‌توان گفت هزینه‌های زندگی در کشور لهستان برای دانشجویان بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. دانشجویان باید در ماه هزینه‌ای بین 350 تا 500 یورو برای مسکن، حمل و نقل و غذا پرداخت کنند و این مبلغ در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین است. هزینه ثبت نام در دانشگاه با توجه به رشته نحصیلی در حدود 1500 تا 5000 یورو در ماه است که با توجه به امکاناتی که این کشور در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، هزینه بسیار مناسبی است. از دیگر مزیت‌های مهاجرت به این کشور این است که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند وارد بازار کار این کشور شوند.
مردم لهستان در وضعیت مطلوبی زندگی می‌کنند و هزینه‌های زندگی در لهستان با درآمد مردم هماهنگی دارد. به طور کلی لهستان کشور ارزانی محسوب می‌شود و هزینه‌های زندگی در آن خیلی ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر کشورهای اروپایی است.
در ادامه این مقاله به بررسی ارزان ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی می‌پردازیم.

مهاجرت به نروژ
بیشتر دانشجویان بین المللی کشور نروژ را برای ادامه تحصیل و مهاجرت انتخاب می‌کنند زیرا دانشجویان مهاجر می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و با بهترین امکانات در دانشگاه‌های این کشور ادامه تحصیل دهند. دولت نروژ هزینه دانشگاه و ادامه تحصیل دانشجویان را از طریق مالیات پرداخت می‌کند تا دانشجویان مهاجر بتوانند به صورت رایگان در این کشور ادامه تحصیل دهند. به طور کلی می‌توان گفت دانشجویان از مزایای زیادی در این کشور برخوردارند و بیشتر دانشگاه‌های کشور نروژ از دانشجویان مهاجر و خارجی هزینه‌ای برای تحصیل دریافت نمی کنند.

مهاجرت به فرانسه
فرانسه یکی دیگر از کشورهای ارزان اروپایی برای ادامه تحصیل و زندگی است. بیشتر دانشگاه‌های کشور فرانسه کاملاً رایگان هستند و مهاجرین فقط باید هزینه زندگی خود را پرداخت کنند. دانشگاه‌هایی که رایگان نیستند، به طور متوسط 300 یورو در ماه شهریه می‌گیرند و این هزینه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ناچیز است. افرادی که به زبان فرانسه تسلط داشته باشند می‌توانند از مزایای بورسیه تحصیلی بهره مند شوند و در این صورت علاوه بر این که هزینه تحصیل رایگان است، بلکه این بورسیه بخش از هزینه‌های دیگر زندگی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مهاجرت به آلمان
آلمان یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل و زندگی است و دانشگاه‌های معتبری دارد. دولت آلمان از سال 2014 کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی را بدون هیچ هزینه‌ای ثبت نام می‌کند و این امر بزرگترین امتیاز این کشور برای ادامه تحصیل است. مهاجران می‌توانند در این کشور به زبان انگلیسی و آلمانی ادامه تحصیل دهند ولی افرادی که به زبان آلمانی تسلط دارند و می‌توانند به این زبان صحبت کنند این فرصت را دارند تا به صورت رایگان در دانشگاه‌های این کشور ادامه تحصیل دهند. مهاجرین در صورت دریافت بورسیه تحصیلی می‌توانند از مزایای زیادی بهره مند شوند و هزینه‌های زندگی خود را تا حد زیادی کاهش دهند. آلمان یکی از کم هزینه ترین کشورها برای تحصیل در رشته‌های پزشکی محسوب می‌شود.

مهاجرت به فنلاند
دانشجویان خارجی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، می‌توانند با هزینه‌ای بسیار کم در دانشگاه‌های این کشور ادامه تحصیل دهند. تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به زبان فنلاندی یا سوئدی هزینه‌ای ندارد ولی تحصیل به زبان انگلیسی نیز شامل هزینه‌ای بسیار کمی است.
منبع: https://tdpars.com