به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۲۳۱۶۹۱

بهترین داروی طبیعی برای کبد چرب

بهترین داروی طبیعی برای کبد چرب
گروه علمی: مصرف بیش از حد غذا‌های چرب و انواع فست فود‌ها تاثیر بسزایی در ابتلای افراد به بیماری کبد چرب دارد. شیوع این عارضه در میان افراد دچار اضافه وزن و چاقی در مقایسه با اشخاص دیگر بیشتر است. در این بیماری ذرات درشت و بزرگ چربی در سلول‌های کبد رسوب می‌کنند و موجب اختلال در عملکرد کبد می‌شوند. کبد چرب یکی از بیماری‌های شایع در میان مردم است که مشکلات بسیاری را برای افراد ایجاد می‌کند. از علائم این عارضه می‌توان به ضعف، خستگی، احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم اشاره کرد. در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که مصرف آن‌ها در مبتلایان به کبد چرب مفید است.

خواص خار مریم
خارمریم یکی از انواع گیاهان دارویی است که مصرف آن نقش موثری در درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کبدی دارد. این گیاه حاوی ترکیبی به نام «سیلی‌مارین» است، بنابراین استفاده از آن کاهش میزان جذب چربی به ویژه چربی بد (LDL)، تری‌گلیسیرید و کلسترول را به همراه دارد. به همین علت بسیاری از درمانگران، این گیاه را از جمله موثرترین گیاهان دارویی برای درمان کبد چرب می‌شناسند و مصرف دمنوش این گیاه را در این زمینه موثر می‌دانند. مصرف این گیاه با مشورت متخصص طب سنتی می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک بسزایی کند و سرعت تولید دوباره سلول‌های کبدی را افزایش دهد.

طرز تهیه دمنوش خارمریم
۳.۵ گرم دانه خارمریم را در ۱۵۰ سی سی آب جوش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دَم و روزانه ۳ بار (نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی) مصرف کنید.

خواص قاصدک
گیاه قاصدک ترشح صفرا را تحریک و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند.
طرز تهیه دمنوش قاصدک
برای هر ۱۵۰ میلی‌لیتر آب جوش به یک تا چهار گرم ریشه‌ی خشک گیاه قاصدک نیاز دارید. این گیاه را دَم و روزانه سه تا چهار مرتبه میل کنید.

خواص چای سبز
نوشیدن چای سبز یا استفاده از عصاره این گیاه دارویی تاثیر چشمگیری در پیشگیری از تجمع و رسوب چربی‌ها در اطراف کبد دارد، همچنین مصرف این گیاه به تسریع روند درمانی کبد چرب نیز کمک شایانی می‌کند. درمانگران چینی نیز بر این باورند که نوشیدن چای سبز به صورت مستمر می‌تواند مانع از ابتلا به سرطان کبد شود.

خواص زنجبیل
یکی دیگر از شیوه‌های کاهش جذب چربی در جریان گردش خون و اندام‌های داخلی گنجاندن زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی است. افراد می‌توانند یک تکه زنجبیل را درون یک کاسه ماست رنده و آن را پس از صرف وعده‌های غذایی میل کنند. به اعتقاد برخی از درمانگران نوشیدن دمنوش زنجبیل در کنترل بیماری‌های کبد به ویژه کبد چرب نیز موثر است. مصرف دمنوش زنجبیل یا ماست کم چرب حاوی زنجبیل نیز به ویژه در وعده‌هایی که غذای چرب مصرف کرده‌اید، بسیار اهمیت دارد.

خواص آبلیمو
نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می‌تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد. همچنین مصرف لیمو در درمان کبد چرب نیز تاثیر بسزایی دارد.

 
عرقیجات گیاهی شاه‌تره، خارشتر و کاسنی

عرقیجات گیاهی شاه‌تره، خارشتر و کاسنی از جمله دارو‌های گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب هستند. این نوشیدنی‌ها طبعی سرد و‌ تر دارند بنابراین موجب کاهش میزان کلسترول خون می‌شوند همچنین به پاکسازی کبد و بدن از سموم نیز کمک می‌کنند.به اعتقاد درمانگران، نوشیدن یک تا ۲ لیوان از ترکیب عرقیجات شاه‌تره، کاسنی و خارشتر می‌تواند تاثیر چشمگیری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کبد به ویژه کبد چرب و سیروز کبدی داشته باشد.
برچسب ها: کبد چرب