کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پمپئو: هفته آینده مکانیسم ماشه فعال می‌شود

ترامپ: هر حمله ایران را هزار برابر پاسخ می‌دهیم

25 شهريور 1399 ساعت 9:57

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا، می‌گوید که هر حمله‌ای علیه منافع ایالات متحده را با «شدت هزار برابر» پاسخ خواهند داد.


«دونالد ترامپ» در صفحه توئیتر خود مدعی شد: «بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، ایران احتمالا در حال برنامه‌ریزی یک ترور یا حمله دیگری علیه ایالات متحده برای گرفتن انتقام [سردار] سلیمانی است که به دلیل برنامه‌ریزی او برای حمله‌ای در آینده، قتل نیروهای آمریکایی و رنجی که سال‌ها ایجاد کرد، انجام شد. هر حمله‌ای توسط ایران به هر شکلی علیه ایالات متحده، با حمله‌ای به ایران با شدت ۱۰۰۰ برابر پاسخ داده می‌شود!» روز گذشته نشریه آمریکایی «پالتیکو» مدعی شده بود که ایران قصد دارد سفیر این كشور در آفریقای جنوبی را ترور كند.

پمپئو: به طور خصوصی با مقامات ایران تماس گرفتیم و خواستیم نوید افکاری را اعدام نکنند

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با فاکس نیوز،ادعای نشریه پولیتیکو که ایران قصد ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی را داشته است، را تکرار کرد اما گفت: من نمی‌توانم درباره مساله اطلاعاتی نظر بدهم اما آنچه می‌توانم بگویم این است که جمهوری اسلامی ایران در همه ترورهای سراسر جهان دخالت دارد.
مایک پمپئو ادامه داد: آنها مردم اروپا و دیگر بخش‌های جهان را ترور کردند. ما این ادعاها را جدی می‌گیریم و هر کاری که برای حفاظت از کارکنان وزارت خارجه و هر آمریکایی دیگر اعم از نیروی دریایی، ملوانان یا دیگر بخش‌ها لازم باشد به عمل می‌آوریم. ما برای جمهوری اسلامی ایران بسیار روشن کردیم که این قبیل فعالیت‌ها، حمله به آمریکایی‌ها در هر زمان و هر جایی که باشد، اعم از دیپلمات‌ها، سفرا و کارکنان دولت، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا سفرای دیگری هم در این لیست قرار دارند، مدعی شد: ما می‌دانیم که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است، آنها پیش از این چنین اقدامات تروریستی را انجام داده‌اند. ما هرکاری را که بتوانیم برای ایمن نگهداشتن افرادمان انجام می‌دهیم.
 
پمپئو در پاسخ به انتقاد بایدن به سیاست ترامپ در قبال ایران هم گفت: او درست می‌گوید ایران در پنج سال پیش، بازیگر بدی بود همچنان که در ۴۰ سال گذشته بوده است. دولت سابق در مواجهه با آنها مماشات کرد و برایشان چک‌های هنگفتی نوشتند. آنها یک هواپیمای پر از پول برایشان فرستادند و به آنها برای تداوم کارزار ترور ظرفیت دادند. وی افزود: رئیس جمهوری ترامپ مسیر دیگری را در پیش گرفت. وی گفت شما سلاح هسته‌ای نخواهید گرفت، شما پول‌های مالیات‌دهندگان آمریکایی را به دست نخواهید آورد، شما نمی‌توانید با سراسر جهان تجارت گسترده‌ای داشته باشید تا ظرفیت تهدید خود را از طریق حزب الله یا شبه نظامیان شیعه در عراق ایجاد کنید. ما به طور جدی، قدرت جمهوری اسلامی را کاهش دادیم و به این کار ادامه می‌دهیم.
 
پمپئو همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعدام نوید افکاری، گفت: فکر نمی‌کنم چیز بیشتری وجود داشته باشد که ما می‌توانستیم انجام دهیم. رئیس جمهوری با مقامات ایران در فضای عمومی صحبت کرد. ما به طور خصوصی با آنها ارتباط گرفتیم و خواستیم کسانی را که در اعتراض‌های ساده علیه سیاست ایران دخالت داشته‌اند، اعدام نکنند. اعتراضاتی که انتظار داریم هر انسانی و در هر جایی از جهان حق انجام آن را داشته باشد. وزیر خارجه ترامپ در ادامه این دخالت آشکار در مسایل داخلی ایران به تحریک اروپایی‌ها پرداخت و گفت: ما از اروپایی ها درخواست می کنیم که به طور جدی این تهدیدات علیه حقوق بشر را جدی بگیرند. تنها ۳۰ یا ۳۲ روز دیگر ایران به خرید و فروش سلاح قادر خواهد بود. ما از اروپایی‌ها درخواست کرده بودیم در این تلاش برای اطمینان ساختن از ممنوعیت تسلیحاتی به ما ملحق شوند، یکی از آنهایی است که جو بایدن معاون رئیس جمهوری و تیم او مذاکره کردند که یک ماه دیگر به اتمام می رسد و ایران قادر خواهد بود تسلیحات خرید و فروش کند.
 
وی ادامه داد: این چیزی است که توافق هسته‌ای ایران انجام داده بود. این سیاست دولت بایدن-اوباما است. قصد نداریم آن را انجام دهیم و امیدواریم اروپا در این رابطه به ما ملحق شود. فکر می‌کنم هر کسی می‌داند که ایران با سلاح بیشتر، چیز بدی برای جهان است. اروپایی‌ها با ما موافق هستند که (لغو ممنوعیت تسلیحاتی) ایده بدی است، آنها چنان درگیر توافق هسته‌ای هستند که نمی‌توانند راهی برای کمک به ما بیابند که مطمئن شویم این سلاح‌ها تنها در مدت ۳۰ روز دیگر به ایران سرازیر نمی‌شوند. من مطمئن هستم که ایالات متحده طی یک هفته موفق خواهد شد مکانیسم ماشه را فعال کند و ایران بار دیگر از نقل و انتقال تسلیحاتی منع خواهد شد.


کد مطلب: 231735

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/231735/ترامپ-حمله-ایران-هزار-برابر-پاسخ-می-دهیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir