به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۱:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۲۳۱۸۴

2کشته و 45 زخمی در ناآرامی​های تایلند

گروه بين​الملل: مخالفان دولت تایلند با نامگذاری امروز به عنوان روز پیروزی در تدارک تظاهرات بزرگ ضد دولت هستند.
2کشته و 45 زخمی در ناآرامی​های تایلند
معترضان برخی وزارتخانه‌ها، ستاد ارتش و دفاتر حزب نخست‌ وزیر را محاصره کرده‌اند. شاهدان اعلام کردند، تظاهرکنندگان ضد دولتی در تایلند وارد محوطه باشگاه ورزشی پلیس شدند، جایی که یینگ لاک شیناواترا نخست وزیر این کشور در آنجا حضور دارد. خبرگزاری رویترز گزارش داد: یکی از مشاوران نخست وزیر تایلند اعلام کرد: یینگ لاک شیناواترا به مکانی نامشخص منتقل شد. این اقدام در پی وارد شدن معترضان ضد دولتی به محوطه ساختمانی که یینگ لاک شیناواترا در آنجا حضور داشت، انجام شد.

پلیس تایلند با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تظاهرکنندگان ضد دولتی در این کشور کنترل ساختمان شبکه تلویزیونی PBS را در دست گرفتند. هم اکنون اغلب وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی در بانکوک تعطیل است. نیروهای پلیس در بانکوک تدابیر امنیتی را تشدید کرده اند، ارتش تایلند هم که پیش از این اعلام بی​طرفی کرده بود واحدهای ویژه خود را به کمک پلیس فرستاده​است. پلیس تایلند برای متفرق کردن تظاهرکنندگان ضددولتی از گاز اشک​آور استفاده کرد. منابع خبری از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 45 نفر در خشونت​های بانکوک خبر دادند.

یینگلاک شیناواترا Yingluck Shinawatra نخست وزیر تایلند از معترضان خواسته است به تظاهرات پایان دهند و با دولت گفتگو کنند.این درحالی است که رهبر مخالفان دولت اعلام کرده است، معترضان هرگز با دولت گفتگو نخواهند کرد و به اعتراضات خود تا سرنگونی دولت ادامه خواهند داد.
مرجع : واحد مرکزي خبر