به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۲۳۱۸۴۴

تاثیرکرونا بر زنان والیبالیست بیشتر از مردان است

تاثیرکرونا بر زنان والیبالیست بیشتر از مردان است
گروه ورزشی: سرمربی تیم والیبال زنان ذوب آهن اصفهان می‌گوید شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات ورزشی تاثیر بیشتری روی آمادگی دختران والیبالیست داشته چون آنها امکان انجام تمرینات سنگین در محیط‌های باز را ندارند.
فریبا صادقی، در مورد تاثیر تعطیلی مسابقات والیبال زنان بر کیفیت کار و آمادگی بازیکنان که در نتیجه شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آمد به ایسنا گفت: بازیکنان از نظر آمادگی بدنی خیلی دچار مشکل شده‌اند چون ترس از ابتلا به بیماری باعث شده در سالن‌های وزنه تمرین نکنند. از طرفی این تعطیلی‌ها به دختران ضربه بیشتری زده است چون انجام تمرینات سنگین در محیط‌های باز مثل پارک برای آنها از نظر رعایت شئونات امکان‌پذیر نیست اما بازیکنانی هم سعی کرده‌اند شرایط بدنی خود را هم حفظ کنند. به هر حال این شرایط در کل دنیا به وجود آمده و اگر در آینده این بیماری رفع شود، ضعف را می‌توان با فشردگی بیشتر مسابقات یا شرکت در تورنمنت‌های تدارکاتی جبران کرد.سرمربی ذوب آهن در مورد نحوه برگزاری لیگ گفت: هر چند برگزاری مسابقه به صورت متمرکز رفت و آمد را کمتر می‌کند اما ماندن زیاد در فضای مسابقه هم دردسر به وجود می‌آورد، در حالی که کنترل یک بازی آسان‌تر است چون هر تیمی وظیفه دارد شرایط مورد نیاز کادر و بازیکنان خود را فراهم کند، به همین دلیل با برگزاری لیگ به صورت رفت و برگشت موافق هستم.

او در این مورد افزود: اگر شرایطی ایجاد شود که مثل مسابقات فوتبال قبل از هر بازی از اعضای تیم‌ها تست کرونا گرفته و از ورود افراد آلوده جلوگیری شود، بهتر است اما این روش خیلی هزینه‌بر است و نمی‌دانم که اسپانسرها این شرایط را قبول می‌کنند یا خیر.صادقی در مورد تعداد تیم‌های حاضر در لیگ گفت: بهتر است تیم‌های باکیفیتی در لیگ داشته باشیم حتی اگر تعدادشان کم باشد چون اگر تیم‌های زیادی در لیگ شرکت کنند اما نتایج مسابقه یک‌طرفه باشد، به کیفیت کار کمک نمی‌کند بنابراین به نظرم باید تیم‌های شرکت کنند که تجربه لیگ برتر را دارند یا اینکه از لیگ دسته یک صعود کرده‌اند و نباید تنها شرط ورود به لیگ پرداخت ۲۰ میلیون تومان ورودی باشد که زیاد هم نیست.او در این مورد افزود: تیم ما فصل گذشته با صرف هزینه و فواصل طولانی به استان‌های دیگر می‌رفت اما بازی یک‌طرفه بود و تیم حریف در مجموع سه ست شاید ۱۵ امتیاز می‌گرفت. این بازی‌ها از نظر کیفیت به تیم ما و از نظر کسب تجربه به حریف کمکی نمی‌کرد. به همین دلیل باید تیم‌های طراز اولی شرکت کنند که رقابت فشرده‌تری داشته باشند و خروجی تیم ملی هم از این طریق به دست بیاید.صادقی به شروع تمرینات تیم خود اشاره کرد و گفت: بازیکنان فصل گذشته را حفظ و تمریناتمان را از اوایل شهریور شروع کرده ایم. برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم بازیکنان تا جایی ممکن با ماسک کار می کنند، سالن مسابقه قبل از تمرین ضدعفونی می‌شود و مواد ضدعفونی کننده هم در سالن قرار داده‌ایم تا بازیکنان به فواصل زمانی دستان خود را ضدعفونی کنند اما واقعا بیشتر از این نمی‌شود کاری انجام داد.