به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۲۳۱۸۶۶

سیانکی و اتهام تبانی و رشوه به داور لیگ قهرمانان!

سیانکی و اتهام تبانی و رشوه به داور لیگ قهرمانان!
گروه ورزشی: جمله عجیب محمد سیانکی شاید یکی از مهم ترین اتفاقات بازی شهرخودرو و شباب اهلی بوده باشد؛ جایی که او صراحتا داور بازی را متهم به تبانی با تیم اماراتی کرد.
به گزارش "ورزش سه"،  قضاوت دیدار شهر خودرو و شباب الاهلی صحنه پیچیده‌ای نداشت و تنها یکبار داور عراقی یک ضربه ایستگاهی را به سود مشهدی‌ها چسبیده به محوطه جریمه الاهلی اعلام نکرد. روایت محمد نوازی دستیار مهدی رحمتی البته تفاوتی جدی با این گزاره دارد؛ او در نشست خبری این صحنه را یک پنالتی واضح دانست و گفت: «اگر این پنالتی گرفته می‌شد، بازی می‌توانست به تساوی کشیده شود.» این صحنه جنجالی در دقیقه 68 رقم خورد؛ تکل مدافع شباب اهلی، حسین مهربان مهاجم شهرخودرو را سرنگون کرد اما داور بازی تصمیم گرفت که بازی را ادامه دهد. در این صحنه مشهدی ها معتقد بودند که باید پنالتی گرفته شود اما به وضوح مشخص بود که خطا خارج از محوطه انجام شده است، هرچند که داور عراقی اساسا اعتقادی به خطا نداشت.
 
کیلومترها این طرف تر در اتاق گزارشگری شبکه ورزش صداوسیما البته اظهارنظری تند و باورنکردنی از سوی محمد سیانکی، این بازی را تا حدی تحت تاثیر قرار داد. سیانکی که همواره با انتقاداتی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی مواجه بوده، درباره این صحنه گفت: «بعضی وقت‌ها چرک کف دست جلوی چشم آدم‌ها را می‌گیرد»! جمله سیانکی در حالی نوک پیکان اتهامی سنگین را به سوی علی صباح داور عراقی گرفت که حتی کادرفنی شهرخودرو نیز به این شکل تیم داوری را مورد خطاب قرار نداد و آن را فقط یک اشتباه دانست. اما گزارشگر با لحنی کنایه آمیز که البته پیامی صریح را داشت، داور مسابقه را متهم به تبانی با تیم اماراتی دانست؛ فرضیه ای که شاید برای او دردسرهایی هم داشته باشد.
 
 در شبکه های اجتماعی هم این اتهام سیانکی با واکنش هایی که اغلب منفی هستند، مواجه شده است. یکی از کاربران نوشته: «مجری های ایرانی موقع گزارش بازیهای نماینده ایران تو هر ورزشی که باشه، بی طرفی رو رعایت نمی کنن. الان تو بازی شهر خودرو ی صحنه بود که توپ به دست صادقی خورد و سیانکی ساکت شد و اصلا نگفت پنالتیه ولی اونور ی صحنه مشکوک رو هزاربار گفت که صدردصد پنالتی بود و حقمون رو خوردن.» کاربر دیگری در این باره نوشته: «تو پخش زنده شبکه علنا به داور تهمت رشوه گرفتن میزنه، مگه میشه...؟» همچنین یکی دیگر از جملات او هم مورد توجه برخی کاربران قرار گرفته است؛ جایی که گزارشگر بازی گفت: «اگه اون صحنه به نفع ما واقعا خطا شده باشه و داور نگرفته باشه نمیتونیم ببخشیمش.» یکی از کاربران از زبان داور بازی و به کنایه نوشته: «حالا الان داور میگه چه کنم با این غم؟» حال باید دید سرانجام این موضوع چه خواهد شد و آیا اتهام سنگین تبانی از سوی گزارشگر شبکه ورزش ایران واکنش هایی بیش از این خواهد داشت یا خیر؟