کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازداشت چهار مسئول سابق مرکز الزهرا در فرانسه

26 شهريور 1399 ساعت 18:52


گروه بین‌الملل: چهار مسئول پیشین انجمن اسلامی شیعه به نام «مرکز الزهرا در فرانسه» که به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی از سوی دادگستری فرانسه منحل اعلام شده بود، به گفتۀ منابع قضائی، از روز گذشته ١۵ سپتامبر/٢۵ شهریور در بازداشت موقت قرار گرفتند.
 

به گزارش رادیو فرانسه، چهار مسئول پیشین انجمن اسلامی شیعه به نام «مرکز الزهرا در فرانسه» که روز گذشته دستگیر شده و سه تن از آنان همچنان در بازداشت بسر می‌برند، به گفته منابع قضائی، فعالیت‌های خود را به رغم انحلال این انجمن بصورت پنهانی و غیرقانونی دنبال کرده‌اند. بازداشت یکی از مسئولان به دلیل ملاحظات پزشکی رفع شد، اما او به گفته دادسرای «دانکرک» برای پاسخگوئی به بازپرسان پرونده، در آیندۀ نزدیک احضار خواهد شد. این مرکز که در «گراند سنت» در حومه لیل قرار دارد در روز دوم اکتبر ٢٠١٨ در چهارچوب اقدامات ضدتروریستی پلیس فرانسه بسته شد و این انجمن شش ماه بعد با تصمیم قضائی منحل اعلام گردید. پلیس فرانسه آن هنگام در بازرسی از این مرکز به شماری سلاح گرم غیر قانونی دست یافت. دستگیری این افراد در روز گذشته در پی تحقیقات  یک سالۀ اخیر و اطلاعات فرمانداری در بارۀ تداوم پنهانی فعالیت‌های این مرکز صورت گرفته است.
«مرکز زهرا در فرانسه» به گفته وزیر وقت کشور، کریستوف کاستانر، به سبب فعالیت‌های خود در «مشروعیت بخشیدن برنامه گذاری شده به جهادگرائی مسلحانه» غیرقانونی اعلام شده بود. دادگاه شهر لیل نیز در تصمیم خود این انجمن را به سبب انجام «تبلیغات در راستای ستایش از مبارزۀ مسلحانه و تحریض به کینه ورزی و خشونت و انتشار پیام‌های ضدیهود» محکوم کرد و این فعالیت‌ها «تهدیداتی که می‌تواند به ارتکاب اقدامات تروریستی» منجر شود توصیف نمود. این مرکز مقر «حزب ضدیهود»، «فدراسیون شیعه فرانسه» و «فرانس ماریان تله» و از حامیان حماس و حزب‌الله لبنان نیز محسوب می‌شد. این مرکز، بر اساس تحقیقات رسانه‌ها، فعالیت‌های تبلیغی خود را از جمله با انتشار ویدئوهای ضدیهود و ضداسرائیلی در کانال یوتوب خود دنبال می کرد.


کد مطلب: 232036

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/232036/بازداشت-چهار-مسئول-سابق-مرکز-الزهرا-فرانسه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir