به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۲۳۲۱۸۱

شمارش معکوس برای قصاص قاتل2نوجوان گنبدی

شمارش معکوس برای قصاص قاتل2نوجوان گنبدی
گروه جامعه: با تأیید حکم قصاص قاتل 2نوجوان گنبدی و استیذان از رئیس قوه‌قضاییه، این مرد به دار مجازات آویخته خواهد شد.این جنایت هولناک مرداد سال 96رقم خورد. آن روز 2دوست 15و 16ساله به نام‌های عدنان و مهران که برای تفریح از خانه خارج شده بودند، ناپدید شدند و خانواده‌هایشان هرچه گشتند، ردی از آنها به‌دست نیاوردند.
با گزارش ماجرا به پلیس، تحقیقات برای یافتن ردی از آنها آغاز شد و حتی تیم‌هایی از امدادگران هلال‌احمر نیز وارد ماجرا شدند، اما جست‌وجوها نتیجه‌ای نداشت و هیچ ردی از 2نوجوان ناپدید شده به‌دست نیامد.6روز از گم‌شدن مهران و عدنان می‌گذشت تا اینکه بارش شدید باران در استان گلستان راز هولناکی را فاش کرد.یکی از چوپان‌ها که گله گوسفندانش را به تپه‌ماهورهای اطراف روستای حاجی‌قوشان برده بود، با صحنه عجیبی روبه‌رو شد.
بر اثر شسته شدن خاک توسط باران، دستی از دل زمین بیرون زده بود. مرد چوپان با پلیس تماس گرفت و ساعتی بعد اجساد 2پسر نوجوان از زیر خاک بیرون کشیده شد.قربانیان همان 2نوجوان ناپدید شده بودند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند.با شروع تحقیقات پلیسی، مأموران به جوانی به نام عارف رسیدند. او با یکی از مقتولان (عدنان) از مدتی قبل برسر دختری اختلاف داشت.بررسی‌ها نشان می‌داد که عدنان عاشق دختری شده بود که در همسایگی‌شان زندگی می‌کرد. او دخترعمه عارف بود و عارف هم به این دختر علاقه داشت.برای همین وقتی متوجه شده بود که عدنان هم به این دختر علاقه دارد با او دچار اختلاف شده و این احتمال وجود داشت که بر سر همین اختلاف عدنان و دوستش مهران را به قتل رسانده باشد.

اعتراف هولناک
عارف دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل 2پسر نوجوان اعتراف کرد. او گفت: من و عدنان بر سر دخترعمه‌ام اختلاف داشتیم و قهر بودیم.روز حادثه به بهانه آشتی، سراغ عدنان رفتم. دوستش مهران نیز همراه او بود. گفتم فقط با عدنان کار دارم اما دوستش گفت که او را تنها نمی‌گذارد.بعد هردوی آنها را سوار ماشینم کردم و به بهانه تفریح به جنگل‌های اطراف مینودشت رفتیم. بعدازظهر و در راه برگشت، به سمت روستایی حوالی گنبد تغییر مسیر دادم.آنجا یک ساختمان نیمه‌کاره بود که 2نفر از دوستانم نگهبانش بودند و از قبل به آنها گفته بودم که می‌خواهم فردی را به اینجا بیاورم و ادب کنم. وقتی به ساختمان نیمه‌کاره رسیدیم، عدنان را از ماشین بیرون کشیدم و بر سر دخترعمه‌ام با او درگیر شدم و با ضربات چاقو وی را به قتل رساندم. مهران(دوست عدنان) با دیدن این صحنه از ماشین پیاده شد و فرار کرد اما چون شاهد جنایت بود، با دوستانم دنبالش دویدیم و او را هم گیر انداختیم. او گریه و التماس می‌کرد که کاری با وی نداشته باشیم اما با ضربات چاقو وی را هم به قتل رساندم. سپس با کمک همدستانم اجساد هر دوی آنها را در گودالی دفن کردیم.

حکم قصاص
با اعترافات هولناک عارف، همدستان او هم دستگیر شدند و پس از بازسازی صحنه جنایت، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان گلستان مستقر در شهر گنبد فرستاده شد. متهمان یک سال پس از جنایت پای میز محاکمه قرار گرفتند و خانواده هردو قربانی برای آنها درخواست قصاص کردند.عارف در جلسه دادگاه همه اعترافات قبلی‌اش را پس گرفت و مدعی شد که قاتل 2دوست دیگرش هستند.او گفت که نقشی در جنایت نداشته و نمی‌داند که دوستانش با چه انگیزه‌‌ای دست به قتل2 پسر نوجوان زده‌اند. با این حال 2 متهم دیگر پرونده همه اعترافات قبلی‌شان را تکرار کردند و توضیح دادند که روز حادثه چطور عارف، عدنان و مهران را به قتل رسانده بود.پس از پایان جلسه محاکمه، قضات دادگاه با توجه به شواهد و مدارک موجود در پرونده، عارف را به جرم 2فقره قتل عمدی به 2بار قصاص و به جرم مشارکت در آدم‌ربایی و دفن اجساد به 2فقره 20سال و 15‌ماه حبس و همدستان او را نیز به جرم معاونت در قتل و مشارکت در آدم‌ربایی هر کدام به 2فقره 30سال و 20سال حبس محکوم کردند.این حکم با اعتراض عامل جنایت به دیوان عالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان پس از بررسی‌های تخصصی این حکم را تأیید کردند. به این ترتیب پرونده این‌بار برای استیذان و اجازه گرفتن از رئیس قوه‌قضاییه برای اجرای حکم به دفتر ایشان فرستاده شد و درنهایت طی چند روز گذشته مرحله استیذان نیز انجام و پرونده برای اجرای حکم به شعبه‌ اجرای حکم دادگستری گنبد ارسال شد.مادر مهران(یکی از قربانیان) به همشهری می‌گوید: سه‌شنبه از دادگاه با من تماس گرفتند و وقتی به آنجا رفتم اعلام کردند که قرار است حکم قصاص قاتل پسرم و دوستش اواسط مهرماه اجرا شود.او ادامه می‌دهد: پسرم در این حادثه کاملا بی‌گناه بود و به‌خاطر اینکه دوستش عدنان تنها نباشد با او رفت و درنهایت هم به قتل رسید و حالا چیزی جز قصاص قاتل او مرا آرام نمی‌کند.شهرستان گنبد کاووس یکی از شهرستانهای ایران است که در استان گلستان قرار گرفته‌است.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: قتل حوادث