کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جزئیـات کنکـور سراسری۹۳ اعلام شـد

11 آذر 1392 ساعت 0:45

گروه جامعه: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات کنکور سراسری سال ۹۳ را اعلام کرد.


حسین توکلی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جزئیات کنکور سراسری سال ۹۳ گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۳ برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و بین‌الملل دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش عالی و همچنین دانشگاه‌های پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی و دانشگاه فرهنگیان از روز شنبه ۱۶ آذر ماه ۹۲ از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز و در روز شنبه ۲۳ آذر ماه پایان می‌پذیرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه جلسه روز چهارشنبه ۶ آذر ماه شورای سنجش پذیرش دانشجو، داوطلبانی که علاقمند به شرکت در گزینش و انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی بر اساس آزمون در دانشگاه آزاد هستند همانند آزمون سال ۹۲ ضرورت دارد نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۹۳ اقدام کنند.

مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین با اشاره به پذیرش دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی اذعان داشت: پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی بر اساس آزمون با توجه به سوابق تحصیلی مرتبط موجود و تراز شده دانش‌آموزان که طی سالهای ۸۴ تا ۹۲ دیپلم خود را در رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی بر اساس امتحانات نهایی و کشوری اخذ کرده‌اند حداکثر تا ۲۵ درصد تأثیر قطعی دارد.

توکلی تأکید کرد: نمره کل نهایی بر اساس نمرات تراز شده انجام خواهد شد و سوابق تحصیلی برای داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های نظام جدید رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و علوم معارف اسلامی سالهای ۸۴ تا ۹۲ است که امتحانات سال سوم دبیرستان آنها به صورت کتبی و سراسری برگزار شده است، اعمال خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون سراسری سال ۹۳ در صبح و بعد از ظهر روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه ۵، ۶ و ۷ تیر ماه ۹۳ در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد. با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو پذیرش در برخی از کد رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و مؤسسه آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی منحصراً بر اساس سوابق تحصیلی دیپلم، سال سوم آموزش متوسطه صورت می‌گیرد.

توکلی در ادامه اذعان داشت: تعداد کد رشته‌ محل‌های هر یک از مؤسسات آموزش عالی و فهرست کد رشته‌های مذکور متعاقباً اعلام خواهد شد. وی در پایان تصریح کرد: با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش در سال ۹۳ برای حدود ۷۰ درصد کل ظرفیت آموزش عالی بر اساس سوابق تحصیلی انجام خواهد شد.


کد مطلب: 23221

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/23221/جزئی-ات-کنک-ور-سراسری۹۳-اعلام-ش-د

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir