به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۲۳۲۳۹۰

تقویت نیروهای نظامی آمریکا در سوریه

تقویت نیروهای نظامی آمریکا در سوریه
گروه بین الملل: ارتش آمریکا اعلام کرد که حضور نظامی خود در شمال شرق سوریه را،از نظر نیرو و نفرات و تجهیزات نظامی، تقویت می‌کند. این تصمیم در پی افزایش تنش میان واحدهای نظامی آمریکا و نیروی روسی مستقر در این منطقه اتخاذ شده است.
 سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ارتش آمریکا در شمال‌شرق سوریه سامانه راداری سنتینل را مستقر کرده، به گشت‌های هوایی بر فراز منطقه افزوده و برای حمایت از نیروهای آمریکایی، خودروهای زرهی از نوع "برادلی" به منطقه ارسال کرده است.به گفته بیل اوربان، ارسال این نیروها و تجهیزات با هدف تضمین امنیت نیروهای ائتلاف حاضر در این منطقه صورت گرفته است. او تاکید کرد ایالات متحده "به دنبال درگیری با هیچ کشور دیگری در سوریه نیست، اما در صورت لزوم از نیروهای ائتلاف دفاع خواهد کرد".
 یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش نشود گفت، تعداد وسایل نقلیه زرهی ارسال شده به شمال‌شرق سوریه بیشتر از شش دستگاه نیست و شمار نیروی نظامی اعزام‌شده نیز  "کمتر از ۱۰۰ نفر"است.این مقام آمریکایی تاکید کرد، اعزام این نیروها و تجهیزات به شمال شرق سوریه "پیام روشنی به روسیه است که به روندهای متقابل رفع تنش پای‌بند بماند و روسیه و سایر طرف‌ها از اقدامات غیرحرفه‌ای، تحریک‌آمیز و خطرناک در شمال‌شرق سوریه خودداری کنند".تقویت نیروهای آمریکایی در شمال‌شرق سوریه پس از وقوع چند برخورد یا "حادثه" میان نیروهای آمریکایی و روسی صورت می‌گیرد. آخرین نمونه این برخورد در ماه اوت سال جاری رخ داد و چند سرباز آمریکایی در برخورد با یک خودروی روسی زخمی شدند. مقا‌م‌های آمریکایی گفتند یک خودرو از کاروان نیروهای نظامی روسیه به‌طور عمدی به خودرویی متعلق به ارتش آمریکا برخورد کرده و ۷ سرباز آمریکایی را زخمی کرده است.
در ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، که از سوی شاهدان عینی و احتمالا خود نیروهای روسی فیلم‌برداری شده بود، دیده می‌شد که زره‌پوش‌ها و هلی‌کوپترهای روسی در تلاش هستند که از حرکت کاروان خودروهای آمریکایی جلوگیری کرده و آنها را به خروج از منطقه وادار سازند.نیروهای روسی اوایل سال ۲۰۱۹ و در پی تصمیم ناگهانی دونالد ترامپ برای خارج‌سازی نیروهای آمریکایی از شمال‌شرق سوریه، در این منطقه مستقر شدند.رئیس جمهور آمریکا اوایل سال ۲۰۱۹ ترامپ اعلام کرد که نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند و تنها شمار اندکی نیرو برای حفاظت از منابع نفتی در این منطقه خواهند ماند. این تصمیم ترامپ به‌طور کامل اجرا نشد و بعدها نیروهای آمریکایی به‌طور محدود دوباره به سوریه بازگشتند.



 
برچسب ها: آمریکا سوریه