به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۲۳۲۳۹۱

افزایش پرشتاب مبتلایان کرونا در اروپا

افزایش پرشتاب مبتلایان کرونا در اروپا
گروه بین الملل: شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی به‌شکلی پرشتاب رو به افزایش است. در این میان فرانسه اعلام کرد که این کشور در عرض ۲۴ ساعت گذشته شاهد بیشترین شمار مبتلایان از آغاز پاندمی تا کنون بوده است.
به نظر می‌رسد که موج دوم شیوع گسترده کرونا در اروپا آغاز شده است. مقامات فرانسه اعلام کردند که در عرض ۲۴ ساعت گذشته  ۱۳ هزار و ۲۱۵ مورد ابتلای تازه به ویروس جدید کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.
این بیشترین شماری است که فرانسه از آغاز پاندمی کرونا تا کنون در عرض یک روز شناسایی کرده است.اکنون پاریس، نیس و تولوز نیز پس از مارسی و بوردو اقدامات و محدودیت‌های سختگیرانه‌تری برای مقابله با پاندمی کرونا در پیش گرفته‌اند.مقامات بهداری فرانسه شهروندان پاریس را فراخواند تا عموما از تجمعات خصوصی با حضور بیش از ۱۰ نفر خودداری کنند. همچنین توصیه شده است که در فضاهای بسته عمومی نیز از جشن و تجمعات با بیش از ۱۰ نفر پرهیز شود.مقامات فرانسه در تولوز به ویژه تفریحات و گردشگری‌های شبانه در این شهر را محدود کرده‌اند تا اندازه‌ای با شیوع این ویروس مقابله کنند.
پلس فرانسه بر رعایت محدودیت‌های ناشی از پاندمی کرونا نظارت دارند
فرانسه همچنین اعلام کرد که برای نخستین بار شمار جانباختگان کووید ۱۹ در عرض ۲۴ ساعت از ماه مه، یعنی پایان محدودیت‌های تردد تا کنون، برای نخستین بار افزایش یافته است.
به گفته مقامات فرانسه در عرض یک روز ۱۲۹ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده‌اند. با احتساب این ارقام شمار کل جانباختگان این بیماری در فرانسه از مرز ۳۱ هزار و ۲۴۰ نفر گذشته است.
به گزارش خبرگزاری آلمان برونو لو مر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه از ابتلای خود به ویروس جدید کرونا خبر داده است. او شامگاه جمعه با انتشار پیامی در شبکه توییتر اعلام کرد که طبق مقررات، خود را قرنطینه خواهد کرد.در دیگر کشورهای اروپایی نیز افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا باعث بروز نگرانی‌های شدیدی شده است.
بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا تأکید کرد، از چندین هفته پیش تا کنون در مورد موج دوم کرونا هشدار داده است؛ موجی که به گفته او "اکنون می‌رود، بریتانیا را فراگیرد".مت هنکوک، وزیر بهداشت بریتانیا گفت: «ما سعی خواهیم کرد از منع و محدودیت‌های کامل تردد خودداری کنیم، اما ما از آمادگی لازم برخورداریم».
در بسیاری از مناطق شمال شرقی انگلیس محدویت‌هایی سختگیرانه‌ای در ارتباط با تماس افراد وضع شده است. گفته می‌شود که این محدویت‌ها از روز سه‌شنبه آینده در لیورپول و دیگر مناطق واقع در شمال غرب و مرکز انگلیس اعمال خواهد شد.
بریتانیا از لحاظ شمار جانباختگان کووید ۱۹ در اروپا در صدر قرار دارد. از آغاز پاندمی کرونا تا کنون بیش از ۴۲ هزار نفر در بریتانیا از دست داده‌اند.
در اسپانیا نیز وضعیتی مشابه حاکم است. مقامات شهر مادرید با توجه به افزایش پرشتاب شمار مبتلایان محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در رابطه با تردد وضع کرده‌اند.
شهروندان در شماری از محله‌های پایتخت اسپانیا تنها در صورتی اجازه خروج از منزل را دارند که می‌خواهند سر کار بروند یا به پزشک مراجعه کنند.افزایش چشمگیر شمار مبتلایان تازه سبب شده که مجموع شمار آنان از مرز ۶۰۰ هزار نفر عبور کند. یک سوم از موارد تازه ابتلا در اسپانیا در مادرید شناسایی شده‌اند.
یونان نیز با تشدید شیوع کرونا روبرو است. مقامات این کشور با توجه به این روند سینما و کنسرت را بار دیگر تعطیل کرده و شاغلان را فراخوانده‌اند که تا جای ممکن دورکاری کنند.آلمان که در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی کمتر آسیب دیده است، اکنون شاهد افزایش پرشتاب شمار مبتلایان است.
خبرگزاری آلمان به نقل از مؤسسه روبرت کخ گزارش داد که تنها در عرض ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۹۷ مبتلای تازه به ویروس جدید کرونا در این کشور شناسایی شده است. این بیشترین رقم از ماه آوریل تا کنون محسوب می‌شود.
 در سال آینده در آلمان از جشن کارناوال خبری نخواهد بود
از آغاز پاندمی کرونا تا کنون  بیش از ۲۷۰ هزار مبتلای به ویروس جدید کرونا در آلمان به ثبت رسیده است. از این تعداد، ۹۳۸۴ نفر جان خود را از دست داده و نزدیک به ۲۴۰ هزار نفر بهبود یافته‌اند.با توجه به این روند اعلام شد که جشن کارناوال که معمولا در ماه فوریه برگزار می‌شود، در سال ۲۰۲۱ در آلمان انجام نخواهد گرفت.
برچسب ها: کرونا اروپا