به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۳۰ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۲۳۲۴۷۴

طرح ترور بیولوژیك دونالد ترامپ خنثی شد

طرح ترور بیولوژیك دونالد ترامپ خنثی شد
گروه بین‌الملل: مقامات امنیتی آمریکا یک نامه حاوی ماده سمی را کشف کردند که هدف آن مسموم کردن دونالد ترامپ بوده است.
به گزارش سی‌ان‌ان، این نامه حاوی ماده سمی "ریسین" بوده که به مراتب کشنده‌تر از "سیانور" است.
سمی بودن این نامه با دو مرحله آزمایش مشخص شده است. همه نامه‌ها و مرسولات پستی به مقصد کاخ سفید به لحاظ امنیتی کنترل می‌شوند. پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) و "سرویس مخفی" که مسئولیت حفاظت از جان رییس جمهوری آمریکا و خانواده او را بر عهده دارد، مشغول تحقیق درباره مبدا ارسال این نامه سمی هستند.
بر اساس اعلام مقامات آمریکا نامه‌ای مشابه حاوی سم ریسین از مبدا کانادا به مقاصدی دولتی در ایالت تگزاس آمریکا هم ارسال شده است که ممکن است با مبدا ارسال نامه به کاخ سفید مشترک باشد. گفته می‌شود یک زن در کانادا به اتهام ارسال این نامه‌های سمی به آمریکا شناسایی شده است. گفتنی است در سال 2018 نیز یک سرباز بازنشسته نیروی دریایی آمریکا به اتهام ارسال نامه سمی حاوی ماده ریسین به دونالد ترامپ تحت بازداشت قرار گرفت. در سال 2013 نیز مقامات امنیتی آمریکا از کشف نامه ای حاوی ماده سمی ریسین که برای باراک اوباما در کاخ سفید ارسال شده بود، خبر داده بودند.
پیشتر در دوران جورج دبلیو بوش و پس از واقعه 11 سپتامبر هم نامه‌هایی سمی به کاخ سفید و دیگر مقامات و مراکز و ادارات دولتی ایالات متحده آمریکا ارسال شده است.سم ریسین که بسیار کشنده است از پوست دانه‌های کرچک گرفته می‌شود و از طریق تنفس و خوردن و آشامیدن وارد بدن انسان شده و منجر به مرگ می‌شود. قدرت کشندگی این ماده سمی به مراتب از سیانور بیشتر است.
برچسب ها: دونالد ترامپ