به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۲۳۲۷۵۴

حمایت نخست‌وزیر مجارستان از دونالد ترامپ

حمایت نخست‌وزیر مجارستان از دونالد ترامپ
گروه بین‌آلملل: ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که به داشتن دیدگاه‌های عوام‌گرایانه و راست‌ افراطی در اروپا شهرت دارد بار دیگر حمایت خود را از دونالد ترامپ در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در ایالات متحده اعلام کرد.
نخست وزیر مجارستان در مقاله‌ای که در یک روزنامه حامی دولت در کشورش به چاپ رسید تصریح کرد که تمایل دارد بار دیگر دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود تا بدین ترتیب آنچه وی آن را «امپریالیسم اخلاقی دموکرات‌ها» می نامد فرو ریزد.
وی در این مقاله که رویترز نیز به انعکاس بخش‌هایی از آن پرداخته تاکید می‌کند که در مبارزات انتخاباتی ماه نوامبر از تلاش‌های دونالد ترامپ برای غلبه بر جو بایدن، حریف دموکرات‌اش حمایت می‌کند. اوربان در بخشی از مقاله خود آورده است: «ما از پیروزی دونالد ترامپ حمایت می‌کنیم زیرا به خوبی با دیپلماسی‌ دولت‌های دموکرات آمریکا که مبتنی بر "امپریالیسم اخلاقی" است، آشنا هستیم.»
نخست وزیر مجارستان در ادامه تاکید می‌کند: «ما قبلاً به اجبار این دیپلماسی را تجربه کردیم و آنرا دوست نداشتیم؛ بنا بر این نمی‌خواهیم برای بار دوم آنرا بیازماییم.» دونالد ترامپ سال گذشته میلادی در جریان سفر رهبر جنجالی و پرحاشیه مجارستان به کاخ سفید از اوربان تمجید کرده و اوربان را به دلیل دیدگاه‌های بسته و سیاست‌های سخت مهاجرتی ستود و از وی به عنوان مردی که در تمام اروپا مورد احترام است، یاد کرد.
رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص تصریح کرده بود: «می دانم که او مرد سر سختی است، اما در عین حال قابل احترام است. او به گفته خیلی‌ها، در زمینه مهاجرت كارهای خوبی انجام داده است.» اوربان نیز در سفر به ایالات متحده گفته بود كه مجارستان «مفتخر است در مبارزه با مهاجرت غيرقانوني، تروريسم و حمايت از جوامع مسيحی در سراسر جهان در كنار آمريكا ایستاده است.»
ویکتور اوربان برای نخستین بار سال ۲۰۱۰ به نخست وزیری مجارستان برگزیده شد. سیاستمداران غربی از زمان روی کار آمدن او سیاست‌هایش را مورد نقد قرار دادند. از نگاه منتقدان غربی اوربان با تلاش در جهت محدود کردن رسانه ها، نفوذ بر دستگاه قضایی و ایجاد محدودیت‌های حقوق بشری، دولت مجارستان را به سوی یک حکومت خودکامه پیش‌ برده است. یک سازمان ناظر بر حقوق بشر به نام «خانه آزادی» که مقر آن در ایالات متحده آمریکا است سال جاری میلادی اعلام کرد که دیگر نمی‌توان مجارستان را به عنوان کشوری با نظام دمکراتیک به رسمیت شناخت. در بیانه خانه آزادی آمده بود که دولت اوربان حتی «هرگونه تظاهر به احترام به نهادهای دموکراتیک را کنار گذاشته است.» اعضای پارلمان اروپا نیز ماه مارس گذشته اعلام کردند قانون مصوب در پارلمان مجارستان که به اوربان اجازه می دهد تا بدون محدودیت زمانی حکومت کند، با قوانین اتحادیه اروپا ناسازگار است. این قانون همچنین به دولت اوربان این اختیار را داده است كه شهروندان مجارستان را به جرم انتشار اطلاعات نادرست در مورد ویروس كرونا زندانی كند. ویکتور اوربان در مقاله خود به انتخابات سال ۲۰۲۲ کشورش اشاره و از آن به عنوان آوردگاهی برای یک نبرد سرنوشت ساز میان محافظه‌کاران اجتماعی نظیر خود و طرفدارانش و آنچه وی «لیبرال‌های نخبه بین المللی» می‌خواند، یاد می‌کند.
برچسب ها: دونالد ترامپ