به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۱ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۲۳۲۸۲۱

جان واریو:هافبک‌های ما شوت‌زن نیستند

جان واریو:هافبک‌های ما شوت‌زن نیستند
گروه ورزشی: پیشکسوت استقلال تهران از عملکرد تیم در بازی مقابل الشرطه تمجید کرد.به گزارش ایلنا، فابیو جان واریو پیشکسوت استقلال تهران ضمن تمجید از عملکرد آبی پوشان مقابل الشرطه امیدوار است آنها در بازی مقابل الاهلی عربستان بتوانند با پیروزی از زمین خارج شوند تا جواز صعود به دور حذفی را به دست بیاورند.

عملکرد استقلال مقابل الشرطه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
نیمه اول استقلال بسیار پراشتباه بود و فاصله خط دفاع با خط دفاع بسیار زیاد بود. دیاباته و قایدی باهم هماهنگ نبودند. الشرطه هم می‌توانست با ناهماهنگی‌های استقلال چند گل بزنند اما در نیمه دوم شرایط متفاوت شد چون با آمدن مطهری، بازی به دست استقلال افتاد و خیلی راحت دفاع‌های آن‌ها را تحت فشار قرار دادند.

اولین تجربه سرمربیگری مجید نامجومطلق در استقلال چطور بود؟
نامجومطلق مربی خوبی است و من به ایشان اعتقاد دارم. تیم او اگر مثل نیمه دوم در نیمه اول بازی می‌کرد، شاید شرایط بازی بسیار متفاوت بود اما استقلال در نیمه اول اصلا عملکرد خوبی نداشت.

مطهری اما جریان بازی را عوض کرد؟
ارسلان مطهری بازیکنی است که خودش را خیلی خوب با استقلال وفق داد و می‌شود به عنوان یار ثابت از آن استفاده کرد. در نیمه دوم مهاجمان استقلال توانستند عملکرد بهتری داشته باشند و کیفیت بهتری از خودشان ارائه دادند. استقلال روی زمین بهتر بازی می‌کند و این را در نیمه دوم نشان داد و با استفاده از همین ترفند به گل رسید.

استقلال نمی‌توانست در نیمه اول هم اینطور بازی کند؟
در مقاطعی که ما محکوم به پیروزی هستیم،‌ چرا ما نباید جلو بازی کنیم؟ به نظر من فاصله‌ها در خطوط دفاعی و میانی زیاد است. هافبک‌های ما شوت‌زن نیستند. در حال حاضر در فوتبال جهان خیلی از گل‌ها توسط هافبک‌ها و از طریق شوت‌های از راه دور زده می‌شود اما در فوتبال ایران این مساله کم دیده می‌شود.

با حضور علی کریمی هم شکل بازی استقلال به نوع دیگری جلو رفت؟
علی کریمی بازیکن خوبی است اما این علی کریمی در این بازی، آن علی کریمی همیشگی نبود. در عوض مطهری که همراه کریمی به میدان آمد، بازیکنی است که در دفاع می‌آید و به حمله خود را اضافه می‌کند و می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد. به نظرم در بازی فردا باید ارسلان از ابتدا بازی کند.

استقلال برای صعود شانس دارد؟
بازی خیلی سختی است و باید برای پیروزی تلاش کنیم. ما باید انگیزه پیروزی داشته باشیم. استقلال  باید روحیه برد را داشته باشد اما تیم حریف بسیار قوی است و باید سنجیده جلوی الاهلی بازی کرد و امیدوارم که استقلال عملکرد موفقیت‌آمیزی در این مسابقه داشته باشد.

نقطه ضعف استقلال را در چه بخشی می‌بینید؟
ببینید استقلال نقطه ضعف بارزی ندارد. اگر بخواهیم به خط دفاعی استقلال اشاره کنیم، باید بگوییم جابجایی‌های اجباری در این خط باعث شد تیم وضعیت دفاعی مطمئنی از نظر هماهنگی نداشته باشد و از طرفی دروازه‌بان استقلال هم به دلیل نداشتن رزرو همسطح خودش دچار افت روحیه و انگیزه شده بود. وگرنه در خطوط دیگر ضعف خاصی دیده نمی‌شود.