به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۱ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۲۳۲۸۲۴

آب بدنتان را با مصرف این میوه تامین کنید

آب بدنتان را با مصرف این میوه تامین کنید
گروه علمی: ملون میوه‌ای با طبع گرم است. این میوه حاوی فواید درمانی زیاد از جمله جلوگیری از حملات قبلی و عروقی، کاهش حالت تهوع، تسکین کننده درد دستگاه گوارش و تامین کننده بخشی از آب بدن است. میزان کافی بودن آب بدن یکی از نکاتی است که همواره مورد توجه و تاکید پزشکان قرار دارد. از طرفی مصرف میوه‌های تابستانه از جمله ملون یکی از گزینه‌های تامین این نیاز بوده است. دارای پوست زرد کم رنگ و یا زرد مایل به سبز، صاف و گوشتی آبدار است. اگر ملون در نواحی ابری و بارانی کاشته شود، مزه و کیفیت بدی می‌گیرد. این میوه باید در مناطق گرم و دارای نور زیاد کاشته و نگه داری شود.

 خواص شگفت انگیز ملون 
۱_ملون به دلیل ویتامین A و کارتنوئید‌ها که به فراوانی در آن وجود دارد، نقش مهمی در پیشگیری از مشکلات بینایی دارد.
۲_کلسترول مضر در بدن انسان از طریق فیبر موجود در ملون کاهش می‌یابد.
۳_ملون از حملات قلبی و عروقی، بیماری کرونر قلب جلوگیری کرده و فشار خون را کنترل می‌کند.
۴_این میوه به دلیل تنظیم جریان خون از قند‌ها و کربوهیدرات‌ها از ابتلا به دیابت جلوگیری خواهد کرد.
۵_پکتین که نوعی فیبر خوراکی به حساب می‌آید به رفع مشکلات گوارشی و دفع مدفوع کمک فراوانی کرده و در این میوه به مقدار بسیار زیاد موجود است.
۶_ملون به دلیل ترکیبات ارگانیک فراوان، ویتامین A و ویتامین C که دارد موجب حفاظت از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها می‌شود.
۷_ملون نقش مهمی در کمک به مشکلات کلیوی دارد و میوه‌ای ادرار آور است.

علل مصرف ملون برای زنان باردار چیست؟
این میوه به درمان بی اشتهایی مادران و کمک به آبرسانی بدن پس از ایجاد حالت تهوع بسیار برای زنان باردار تاکید می‌شود.طبق گفته محققان، مادران باردار از خوردن میوه به صورت نشسته و مصرف میوه‌هایی با پوست‌های آسیب دیده پرهیز کنند در غیر این صورت به احتمال زیاد دچار مسمومیت غذایی خواهند شد.بر اساس نظر پزشکان، مصرف این میوه قبل از میل کردن غذا بهتر است، زیرا خوردن ملون همراه غذا موجب بروز سوءهاضمه و مشکلات گوارشی می‌شود.استفاده مداوم از این میوه برای مبتلایان به دیابت باعث ایجاد نفخ روده، مشکلات گوارشی، ورم روده و سوءهاضمه می‌شود.مواد مغذی موجود در یک فنجان ملون شامل ۵۳ کالری، ۱۲ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم پروتئین، ۱ گرم فیبر غذایی، ۲۳ میلی گرم سدیم، ۳۳ میکروگرم اسید فولیک، ۱ میلی گرم نیاسین، ۱۴ میلی گرم کلسیم، ۱۱ میلی گرم منیزیم، ۴۱۷ میلی گرم پتاسیم وذ ۳۲۱۹ میکروگرم کارتنوئید‌ها است.
 
برچسب ها: تامین آب بدن