کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

می‌خواهیم با یک بازی شجاعانه صعود کنیم

روزنامه همشهری , 2 مهر 1399 ساعت 9:07


گروه ورزشی: استقلال امشب در حالی برابر الاهلی عربستان قرار می‌گیرد که برای صعود از این گروه قطعا نیاز به کسب پیروزی دارد. تساوی برابر الشرطه کار آبی‌پوشان را برای صعود سخت کرده ولی مجید نامجومطلق مرد اول نیمکت استقلال، نسبت به صعود تیمش امیدوار است. با نامجومطلق درخصوص وضعیت استقلال در آستانه این بازی صحبت کردیم که او به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.

بعد از تساوی برابر الشرطه حالا شرایط اردوی استقلال چطور است، آیا همه شما امیدوار به پیروزی در بازی امشب هستید؟
ما به تنها چیزی که فکر می‌کنیم برد است. در بازی قبلی هم باید برنده می‌شدیم، هر چند در نیمه اول به‌دلیل دوری از شرایط بازی خوب نبودیم ولی در نیمه دوم اوضاع تغییر کرد و باید بیشتر گل می‌زدیم. حالا هم تمام تمرکزمان روی بازی با الاهلی است که برنده شویم.

مثل اینکه معادلات از لحاظ امتیازی و به نتیجه‌ای که برابر الاهلی نیاز دارید، کمی پیچیده شده است؟
بله، ما اگر با یک گل برنده شویم در امتیاز و تفاضل گل با شرطه برابر خواهیم شد و جرایم تیمی ازجمله اخطار و اخراج درنظر گرفته می‌شود که باید حواس‌مان جمع باشد. اگر هم دو گل بزنیم که صعود می‌کنیم و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

با توجه به نیازی که برای کسب ۳ امتیاز دارید، آیا امکان دارد از ۳مهاجم استفاده کنید؟
این موضوعی نیست که بخواهیم در رسانه‌ها در موردش صحبت کنیم. ما براساس شرایط تیمی خودمان و شرایط تیم حریف، سعی داریم در انتخاب تاکتیک تیمی و چیدمان نفرات بهترین تصمیم را بگیریم.

برخی رسانه‌ها و البته پیشکسوتان استقلال نسبت به نیمکت‌نشینی ارسلان مطهری، انتقادهایی را مطرح کرده‌اند. در این خصوص چه صحبتی دارید؟
نظر همه برای ما محترم است ولی باید به تأثیرگذاری بازیکن، موقعیت تیمی خودمان، شرایط نیمکت و خیلی چیزهای دیگر توجه کنیم. به‌عنوان مثال اگر ارسلان فیکس باشد و گل نزند شاید خیلی‌ها انتقاد کنند که چرا در ترکیب ثابت قرار گرفت. اعتقاد من این است که تأثیرگذاری یک بازیکن از دقایقی که در زمین حضور دارد خیلی مهم‌تر است. من قبل از بازی هم با ارسلان صحبت کردم و به او گفتم که یکی از بهترین و تأثیرگذارترین بازیکنان استقلال است. برنامه ما این بود که از خستگی تیم حریف استفاده کنیم و ارسلان را در نیمه دوم وارد زمین کنیم که خوشبختانه او گل زد و عملکرد خوبی داشت. مطهری برای استقلال یک بازیکن مهم و تأثیرگذار است و اگر از اول بازی نکند، دلیلی ندارد که بگوییم او ضعف دارد.

شما با تغییر موقعیت نسبت به چندماه گذشته، حالا سرمربی استقلال هستید. به‌نظر می‌رسد در این مدت کوتاه خیلی تحت فشار بودید؟
به نکته مهمی اشاره کردید. خودتان می‌دانید استقلال چه وضعیتی داشت و مطمئنا هیچ‌کس قبول نمی‌کرد در این شرایط روی نیمکت بنشیند ولی من ریسک کردم. آن زمان هنوز تکلیف ماندن بازیکنانی که قراردادهایشان به اتمام رسیده بود روشن نبود و دیدید که با چه وضعیتی به قطر آمدیم. من فقط به‌خاطر استقلال ریسک کردم و روی نیمکت نشستم. در استقلال و پرسپولیس همیشه مربیان تحت فشار هستند، البته من باید به یک موضوع دیگر هم اشاره کنم. ما اگر بازیکنان جدید را در اختیار داشتیم وضعیت خیلی فرق می‌کرد ولی این امکان هم برای استقلال فراهم نشد. علی کریمی هم که مصدوم بود و به اجبار از بازیکنی که بیش از ۱۰روز تمرین گروهی نکرده بود استفاده کردیم. متأسفانه از شجاعیان هم نتوانستیم استفاده کنیم.

نتیجه بازی با الاهلی را پیش‌بینی می‌کنید؟
می‌خواهیم با یک بازی شجاعانه و خوب برنده شویم و صعود کنیم.

استقلال از ساعت۱۸:۳۰ برای صعود از گروه A به مصاف الاهلی عربستان می‌رود.مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل۲۰۲۰ امشب برای استقلال و شهرخودرو به پایان می‌رسد. شهرخودرو که تکلیف خودش را قبل از این مشخص کرده و با کسب فقط یک امتیاز از ۵بازی هیچ امیدی برای صعود ندارد. تیم مشهدی در آخرین بازی باید از ساعت۲۱:۳۰ امشب مقابل پاختاکور ازبکستان قرار بگیرد و تنها علامت سؤالی که برای دنبال‌کنندگان این تیم باقی مانده، این است که بالاخره شهرخودرو می‌تواند به رقبایش گل بزند یا نه! اما برخلاف تیم رحمتی، استقلال دغدغه‌های مهم‌تری دارد؛ آبی‌ها امشب به‌دنبال پیروزی و صعود از گروه اول این رقابت‌ها هستند.اگر استقلال با هر نتیجه‌ای غیر از یک بر صفر الاهلی را شکست دهد، صعودش به‌عنوان تیم دوم قطعی خواهد بود. درصورت پیروزی یک بر صفر هم کافی است؛ آبی‌ها اخطارهای زیادی نگیرند تا در جنگ اخطارها از الشرطه عراق عقب نمانند.نکته امیدوارکننده برای آبی‌ها این است که الاهلی عربستان با توجه به قطعی بودن سرگروهی‌اش احتمالا با تعدادی از نفرات ذخیره به زمین خواهد آمد و این کار را برای استقلال آسان‌تر می‌کند. شاگردان مجید نامجومطلق درصورت صعود از این گروه نیز با الهلال روبه‌رو می‌شوند که تعداد زیادی از نیروهایش به کرونا مبتلا شده‌اند.


کد مطلب: 232975

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/232975/می-خواهیم-یک-بازی-شجاعانه-صعود-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir