به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۲۳۳۰۱
از فون​پد فوق​سبک ايسوس تا قاب هنري ال.​جي؛

تازه​واردهای شگفت​انگيز بازار دیجیتال/تصاوير

گروه علمي وفناوري: گشتی در بازار دیجیتال از حضور رسمی و غیر رسمی، محدود و نامحدود بسیاری از مدلهای تبلت، گوشی موبایل و اقلام کامپیوتری حکایت دارد؛ براین اساس گروه دانش و فناوری خبرگزاری مهر، طبق بررسی هایی که داشته چند کالای دیجیتال را که به تازگی و طی هفته اخیر وارد بازار ایران شده اند معرفی کرده است.
تبلتی به سبکی یک روزنامه
کمپانی ال جی که اولین تجربه خود را در تولید تبلت به کار گرفته و تبلت مدل G PAD 8.3 را با نمایشگر Full HD 8.3 اینچی وارد بازار کرد. قابلیت حمل در ابعاد جیبی و باتری قابل حمل ۴۶۰۰ میلی‌آمپر برای زمان استفاده بادوام در وزن ۳۳۸ گرم از جمله ویژگیهای این تبلت است که گفته می شود از لحاظ وزنی به سبکی یک روزنامه است.



این تبلت دارای پردازنده چهارهسته‌ای 1.7 گیگاهرتز کوالکوم Snapdragon™ 600 است و در راستای بهبود ارتباط بین چندین دستگاه، برنامه کاربردی متمایز QPair برروی این تبلت قرار دارد که باعث شده هرتماس و پیامی که در یک گوشی هوشمند ظاهر می‌شود، برای ایجاد تجربه همگرایی واقعی در G Pad نیز ظاهر شود و کاربران می‌توانند از طریق G Pad 8.3 به آنها پاسخ دهند. برنامه QPair به G Pad امکان می‌دهد تا به راحتی با گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های سازندگان دیگر ارتباط برقرار کند. قابلیت Slide Aside با لمس کششی سه‌انگشتی یعنی اسلاید کردن یا کشیدن برنامه‌های باز به کنار صفحه با لمس 3 انگشتی، قابلیت Qslide که سه برنامه مختلف را در یک پنجره بدون اختلال کنترل می‌کند و قابلیت KnockON که با دوبار ضربه بر روی نمایشگر، دستگاه را خاموش و روشن می‌کند از جمله قابلیتهای این تبلت است. عرضه این مدل ال‌جی که دارای دوربین 5 مگاپیکسلی و سیستم‌عامل اندروید Jelly Bean 4.2.2است در بازارهای ایران به تازگی آغاز شده و با قیمتی حدود 980 هزار تومان به فروش می‌رسد.

دوسیم کارته ایکسپریا وارد بازار شد
کمپانی سونی مدل Xperia™ C را که یک گوشی دو سیم کارته با صفحه نمایش 5 اینچی و پردازشگر چهارهسته ای 1.2 گیگاهرتزی MediaTek MT6589است به بازار عرضه کرده است. این گوشی که در بازارهای ایران حدود 850 هزار تومان قیمت دارد دارای یک گیگابایت رم، 4 گیگابایت حافظه داخلی و قابل افزایش تا 32 گیگابایت و دوربین 8 مگاپیکسلی با فلاش LED و حسگر Exmor Rاست که دو سیم کارت نسل سوم و نسل دوم را پشتیبانی می کند.



سیستم عامل این مدل ایکسپریا سونی Android 4.2 (Jelly Bean) است و عملکرد تصویربرداری از خود، راهنمای صوتی هوشمند و رتوش چهره برای پرتره‌هایی بی‌نقص و نیز پردازشگر چهار هسته‌ای برای عملکرد فوق سریع، مرور وب سریع‌تر و عملکردهای چند وظیفه‌ای بهبودیافته از جمله ویژگیهای این گوشی است.

عرضه کارت گرافیکی جدید با خنک کننده پرقدرت
در میان اقلام متعدد کامپیوتری که به تازگی وارد بازار شده اند می توان به عرضه کارت‌ گرافیکی جدید کمپانی MSI که از خانواده HAWK است اشاره کرد. این کارت گرافیکی جدید که Radeon R270X HAWK نام دارد مبتنی بر تراشه جدید Radeon 270X است که کمپانی MSI علاوه بر اورکلاک و افزایش کارایی، امکانات جالبی را نیز به آن افزوده است. سرعت هسته این کارت گرافیکی نیز نسبت به مدل مرجع افزایش یافته و به 1100مگاهرتز رسیده است که این عدد در حالت boost به 1150 مگاهرتز افزایش پیدا می یابد.


فرکانس حافظه نیز 1400مگاهرتز است که به صورت موثر برابر 5600مگاهرتز خواهد بود. حجم حافظه این کارت گرافیکی نیز دو گیگابایت بوده و از نوع GDDR5 است که با رابط حافظه 256 بیتی به GPU متصل شده تا در مجموع پهنای باند حافظه بالای 200 گیگابایت بر ثانیه را فراهم سازد. کمپانی MSI این محصول را به خنک‌کننده پرقدرت Twin Frozr IV مجهز کرده است. این خنک‌کننده حرارت تولیدی را به وسیله لوله‌های حرارتی مسی (با روکش نیکل) جذب کرده و به پره‌های آلومینیومی انتقال می‌دهد و دو فن پرقدرت 10 سانتیمتری با فناوری Propeller Blade وظیفه دفع حرارت را برعهده دارند. این خنک‌کننده باعث می‌شود این کارت گرافیکی با وجود سرعت بالاتر نسبت به مدل مرجع خنک‌تر و کم‌صداتر فعالیت کند. دارا بودن مدار تغذیه تقویت شده 8‌ فازی برای GPU، امکان تغییر ولتاژهای VGPU, VMEM و VPLL به صورت نرم‌افزاری و دارا بودن V-Check Points از جمله امکانات ویژه اورکلاک این کارت گرافیکی سری HAWK است.

نسل جدید تبلت 7 اینچی در بازار
نسل جدید تبلت فون پد 7 اینچی ایسوس با نام Fonepad 7 با قابلیت مکالمه تلفنی وارد بازار ایران شده است. این تبلت 7 اینچی آندروییدی مانند نسخه قبلی تمامی قابلیت های یک تلفن همراه را داراست و از نظر سخت افزاری و نرم افزاری ارتقا یافته است. Fonepad 7 که در واقع ترکیبی از یک تبلت و گوشی هوشمند است با قابلیت HSPA+ 3G، سرعت دانلود را در وب تا 42 مگابیت در ثانیه افزایش می دهد.


نسل جدید فون پد ایسوس در دو نوع 8 گیگابایتی و 32 گیگابایتی با گارانتی آوات به ترتیب 749 و 849 هزار تومان قیمت داده می شود که این مدل به پردازنده دو هسته ای 1.6 گیگاهرتزی Z2560 اتم اینتل مجهز شده و با پشتیبانی از فناوری Hyper-Threading کارایی فوق العاده ای در مولتی تسکینگ سیستم عامل آندرویید 4.2 جیلی بین ارائه می دهد. صفحه نمایش 7 اینچی این تبلت از نوع IPS و از رزولوشن 800*1280 برخوردار است که این نمایشگر هم زاویه دید وسیعی دارد و هم در نور زیاد از وضوح کم نمی شود؛ از سوی دیگر ایسوس دو اسپیکر در جلوی این تبلت قرار داده که به همراه فناوری SonicMaster صدایی فوق العاده ای را به کاربر ارائه خواهد داد.

فون پد 7 حدود 10.5 میلی متر ضخامت و 340 گرم وزن دارد و کاربران با استفاده از قابلیت بی سیم Miracast در این تبلت که با HDTV سازگاری کامل دارد می توانند ویدیوهای خود را روی صفحه نمایش بزرگ تر مشاهده کنند. این تبلت دارای دوربین 1.2 مگاپیکسلی در جلو و دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار در عقب است که قابلیت فیلمبرداری با کیفیت Full HD و 100 عکس متوالی را نیز دارد. ایسوس برای این دستگاه 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی آنلاین مادام العمر در Asus WebStorage قرار داده که می توان در آن حتی اطلاعات برنامه های آفیس مایکروسافت را همه جا به همراه داشت.

تلویزیون گالری روانه بازار شد
تلویزیون هوشمند Gallery OLED ال‌جی 55 اینچی روانه بازار شد؛ این تلویزیون در مدلEA8800 به تلویزیون گالری یا قاب هنری معروف است که از فناوری OLED بهره می برد و کیفیت تصویر را با تشخیص رنگ‌ها در طبیعی‌ترین حالت ممکن فراهم می کند. این تلویزیون با طراحی شبیه قاب نقاشی واقعی و نیز تشخیص کامل رنگ‌های زنده یک اثر هنری خلق می کند؛ این تلویزیون گالری OLED می‌تواند به دیوار آویزان شود و امکان سهولت تماشا در هر زاویه ای را فراهم می کند و قاب هنری به تصاویر درج‌شده از طریق نمایشگر قاب‌دار عمق می‌بخشد.



قاب هنری ال جی دارای سیستم بلندگوهای کرباسی 2/2 اینچ، خروجی صدای 70 وات، فناوری تصویر اختصاصی 8 میلیون پیکسل رنگWRGB OLED با پیکسل فرعی سفید کنتراست بی‌نهایت، وضوح مطلق در حرکت و زوایای دید وسیعی است و فناوری OLED آن رنگ‌های زنده و واضح و سرعت پاسخگویی سریع ایجاد می کند. این تلویزیون سه‌بعدی و هوشمند امکان استفاده از سینما سه‌بعدی OLED، کنترل جادویی Magic Remote و قابلیت SmartShare انتخاب محتوا را ممکن می کند.
مرجع : مهر