به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ساعت ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۲۳۳۰۵

«اربیل» شهر پیشنهاد نشنال​جئوگرافی

گروه بين​الملل: شهر «اربیل» در کردستان عراق در جمع 20 مقصد گردشگری پیشنهادی نشنال جئوگرافیک قرار گرفت.
«اربیل» شهر پیشنهاد نشنال​جئوگرافی
نشنال جئوگرافی که از سایت‌های معتبر جهان در حوزه صنعت گردشگری محسوب می‌شود، در گزارشی به معرفی 20 مقصد گردشگری پیشنهادی برای سال 2014 پرداخته است که شهر «اربیل» در منطقه کردستان عراق نیز در جمع آنها قرار دارد. به گزارش ورلد توریسم‌، این فهرست براساس حروف الفبا تنظیم شده و به همین دلیل اربیل در آن قرار گرفته است. این شهر مدتی قبل نیز در جریان نشستی که در شهر قاهره پایتخت مصر برگزار شد، به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عربی در سال 2014 انتخاب شد. اربیل در شرایطی در جمع مقاصد گردشگری پیشنهادی نشنال جئوگرافیک قرار گرفت که مقامات صنعت گردشگری این شهر در شمال عراق که تاریخی 6000 ساله دارد، از سال‌ها قبل قصد دارند این شهر را به مقصد جدید گردشگری خاورمیانه تبدیل کنند.

شهر اربیل آثاری تاریخی از دوره‌ی نوسنگی، تمدن بین‌النهرین و دوره‌ اسلامی دارد. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری تاریخی، منطقه‌ی کردستان عراق و بویژه شهر اربیل از جاذبه‌های طبیعی، بخصوص پوشش گیاهی زیبا و هم‌چنین کوه‌های پوشیده از برف که می‌توان از آن‌ها برای توسعه‌ی گردشگری زمستانی استفاده کرد، بهره می‌برد. در این شرایط مقامات شهر اربیل قصد دارند، با ساخت هتل‌های لوکس، توسعه‌ی فرودگاه اربیل و تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهر، اربیل را به دبی جدید تبدیل کنند. در این راستا با پخش آگهی‌های تلویزیونی، از سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری اربیل دعوت شده که حاصل آن سرمایه‌گذاری‌های کلان سرمایه‌گذاران کشورهای عرب حوزه‌ خلیج‌فارس و لبنان در صنعت گردشگری اربیل بوده است.

از دیگر مقاصد گردشگری که در فهرست نشنال جئوگرافیک قرار داشته و بیشتر آنها مناطقی کمتر شناخته شده هستند می‌توان به منطقه طبیعی «کیپ وردی» در فرانسه، منطقه طبیعی «کوردوبا» در آرژانتین، جزایر «دروان» در اندونزی‌، کشور کوچک لیختن‌اشتاین، پارک ملی «ناهاننی» در کانادا، شهر «سارایوو» در بوسنی، پارک ملی «نایونگوی» در روآندا، منطقه تاریخی «یوگلیا» در ایتالیا، پارک ملی «رانتامابور» در هند، شهر «ریگا» در لتونی، پارک ملی «راکی» در آمریکا و شهر «سوچی» در روسیه اشاره کرد.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۷:۲۲
"شهر اربیل آثاری تاریخی از دوره‌ی نوسنگی، تمدن بین‌النهرین و دوره‌ اسلامی دارد."
همچنین شهری از شهرهای شاهنشاهی ایران در دوران هخامنشی، پارتی و ساسانی که در دوره ظاهرا صفوی از دست ایران خارج شد. (181095)
پارسیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۷:۴۸
امیدوارم روزی برسه که مردم ایران دیگر به دوبی نروند و برای گردش به ارمنستان و تاجیکستان و اربیل بروند . (181098)
کردستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۹:۲۰
سفر به اربیل ( به زبان کردی هولیر / هه ولیر ) را به همه هموطنان پیشنهاد میکنم . مطمئنا سفری متفاوت و خاطره انگیز را تجربه خواهید کرد. (181117)
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۲۱:۲۳
اين نتيجه امنيت و آرامشي است كه در كردستان عراق وجود دارد (181146)