به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۴ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۲۳۳۳۱۹

شرایط بازگشت کامل ایران به تعهدات برجامی

شرایط بازگشت کامل ایران به تعهدات برجامی
گروه سیاسی: نماینده ایران در سازمان ملل گفت در صورت تمایل آمریکا برای بازگشت به برجام، ایران شرایطی برای از سرگیری کامل تعهدات هسته‌ای خود خواهد داشت.
 مجید تخت روانچی، در گفت‌وگو با بخش جهانی بی بی سی گفت که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری و تمایل این کشور برای بازگشت به برجام، جمهوری اسلامی شرایط خاصی را برای اجرای کامل تعهداتش خواهد داشت. وی بیان کرد که اولین شرط ایران این است که دولت جدید آمریکا تعهد کند نقض برجام - توافق اتمی ایران و قدرت ها - تکرار نخواهد شد و شرط دوم رسیدگی به خساراتی است که ایران از نظر مالی و رنج انسانی به خاطر تحریمها متحمل شده است. تخت روانچی همچنین گفت اگر آمریکا با محقق کردن این شروط قول بازگشت به اجرای کامل برجام را بدهد ایران هم مجددا آماده اجرای کامل توافق هسته ای خواهد بود. 

دو سیاست اصلی آمریکا درباره ایران 
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با وجود مخالفت ۱۳ عضو شورای امنیت، در تاریخ ۱۹ سپتامبر اعمال شده‌اند. الیوت آبرامز، در سخنانی با ضدیهودی و حامی اول تروریسم خواندن ایران، مدعی شد که سیاست آمریکا در خصوص ایران بر دو پایه "ممانعت از دستیابی ایران به پول به برای انجام کارهای یی‌ثبات‌کننده و آوردن جمهوری اسلامی به پای میز مذاکره برای عقد توافقی جامع استوار شده است. وی مدعی شد که توافق با ایران باید شامل برنامه هسته‌ای، توسعه و اشاعه موشک‌های بالیستیک، حمایت از تروریسم و گروه‌هاس نیابتی و زندانیان آمریکایی شود. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با طرح این ادعا که فشار حداکثری علیه ایران موفق بوده است، بیان کرد که ایالات متحده شدیدترین نظام تحریمی را علیه ایران اعمال کرده است. وی بار دیگر با طرح این ادعا که تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران از ۱۹ سپتامبر اعلام شده‌اند، افزود که این اقدام موجب تقویت اختیارات تحریم‌های ملی ایالات متحده برای مقابله با فعالیت‌های تسلیحاتی ایران خواهد شد.
برچسب ها: مجید تخت روانچی