به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۲۳۳۴۳۷
ترامپ نمی‌خواهد با دولت روحانی بر سر میز مذاکره بنشینند.

مذاکره محرمانه یك شخصیت اصولگرا و آمریکا

مذاکره محرمانه یك شخصیت اصولگرا و آمریکا
گروه بین‌الملل: روزنامه کویتی "الجریده" ادعا کرد نمایندگانی از یک شخصیت اصولگرا در ایران و دولت ترامپ در عمان در حال مذاکرات محرمانه هستند.
براساس ادعای این روزنامه کویتی، در این مذاکرات، دولت آمریکا طرح پیشنهادی برای همکاری و پایان دادن به همه اختلافات دو کشور ارائه کرده است. روزنامه کویتی الجریده گفته است در این مذاکرات، دولت ایران مشارکت نداشته بلکه نمایندگی از طرف یکی از شخصیت‌های ارشد اصولگرای ایران حضور داشتند. منبع این خبر یکی از شخصیت های اصولگرا ایرانی است اما نام و هویت او اعلام نشده است. هنوز هیچ مقام ایرانی، امریکایی یا عمانی این خبر را تایید نکرده اند.
در این مذاکرات، نمایندگانی از دولت ترامپ و یکی از شخصیت های ارشد اصولگرای ایران حضور داشتند. به دنبال این نشست، مذاکرات محرمانه دیگری در هفته گذشته در عمان میان دو طرف برگزار شد. به گفته این منبع که یک شخصیت برجسته اصولگرا در ایران توصیف شده، طرف امریکایی پیشنهادی را برای توافق میان دولت بعدی امریکا و رئیس جمهور بعدی ایران مطرح کرده است. در این مذاکرات، نمایندگان ترامپ گفته اند که او قطعا در انتخابات بعدی ریاست جمهوری امریکا پیروز خواهد شد اما نمی‌خواهند با دولت روحانی بر سر میز مذاکره بنشینند.
طرف آمریکایی همچنین به نمایندگان این شخصیت اصولگرای ایرانی گفته اند که همه برآوردهای آنها تایید می کند رئیس جمهور بعدی ایران یک اصولگرا خواهد بود. روزنامه کویتی الجریده همچنین مدعی شده است در چارچوب این مذاکرات، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا برای سفر به تهران، امضای توافقنامه میان دو کشور با رهبر عالی ایران و تضمین برداشتن تحریم ها اعلام آمادگی کرده است.
همچنین به ترامپ توصیه شده به دولت روحانی، تکیه نکند. تاکنون هیچ مقام ایرانی، امریکایی یا عمانی در این باره اظهارنظر نکرده اند. ترامپ قبل از این گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در مدت یک ماه یا یک هفته با طرف ایرانی به توافق خواهد رسید. ترامپ به تازگی هم به تهران هشدار داد که مذاکرات با امریکا بعد از انتخاب دوباره وی، سخت تر خواهد شد. قبل از این هم ایران و امریکا در اواخر دولت محمود احمدی‌نژاد به صورت محرمانه در عمان مذاکره داشتند که در دولت روحانی نیز ادامه یافت و به برجام منتهی شد.