کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روش‌های طبیعی برای رفع سردرد

6 مهر 1399 ساعت 9:23


گروه سلامت: آخرین بار چه زمانی دچار سردرد شده‌اید؟ آیا به سرعت برای رفع سردرد از داروهای مسکن مصرف کرده‌اید؟ درحالیکه درمان برخی از انواع سردردها آسان است اما برخی دیگر از سردردها غیرقابل تحمل هستند.

به گزارش ایسنا، روش های طبیعی وجود دارند که با کمک آنها می‌توان بسیاری از انواع سردردها را تسکین داد و دیگر نیازی نیست برای هر بار سردرد از داروهای مسکن استفاده کنید.

گنجاندن منیزیم به رژیم غذایی
اکسید منیزیم اغلب در پیشگیری و درمان سردردهای مزمن از قبیل میگرن، سردرد خوشه ای و سردرد تنشی کاربرد دارد. نتایج مطالعات نشان داده که مصرف منیزیم می تواند به میزان ۴۱.۶ درصد حملات میگرنی را کاهش دهد و همچنین در جلوگیری از سردردهای مربوط به قاعدگی کارآمد است. غذاهای حاوی منیزیم شامل بادام، شیر، تخم مرغ، بلغور جوی دوسر، تخمه آفتابگردان و کره بادام زمینی است. هرچند، به خاطر داشته باشید که دوزهای کمی از مکمل های منیزیم را مصرف کنید تا بر سیستم گوارش تاثیر سوء نگذارد.

نوشیدن میزان کافی آب
کمبود آب بدن یکی از دلایل عمده سردرد است. تحقیقات نشان می دهد وقتی بدن فرد دچار کمبود آب است هنگام تلاش برای حرکت دادن سر دچار سردرد می شود. علائم میگرن ناشی از کم آبی بدن ممکن است شامل حالت تهوع، خشکی دهان و احساس درد در یک طرف سر باشد.

یوگا
یوگا یک روش عالی برای بهبود کیفیت زندگی، کاهش استرس، افزایش انعطاف پذیری و کاهش شدت سردرد است. از آنجایی که در یوگا از مدیتیشن (مراقبه) و تکنیک تنفس استفاده می شود می توان به تسکین سردردهای تنشی و کاهش اضطراب کمک کرد.

استفاده از روش طب فشاری
طب فشاری روشی است که در آن به قسمت هایی از بدن فشار وارد می شود تا به بدن سیگنال داده شود که مکانیسم خود ترمیمی را شروع کند. این فرم از ماساژ بیش از ۲۰۰۰ سال است که در طب سنتی چین کاربرد دارد. برای رفع سردرد، فشاری را به فضای بین انگشت شست و انگشت اشاره وارد کنید و حدود پنج دقیقه به صورت دایره ای حرکت دهید. این کار را روی هر دو دست انجام دهید و به یاد داشته باشید که بیش از حد فشار وارد نکنید که موجب آسیب شود.   

مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین
نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای یا قهوه در صورتی که به موقع مصرف شود سردرد را تسکین می دهد. مصرف کافئین به انقباض عروق خونی کمک می کند و باعث بهبود خلق و خو می شود. با این حال، مطالعات نشان داد در صورت مصرف منظم و میزان بالایی از کافئین ترک آن می تواند باعث سردرد شود.

استفاده از کمپرس سرد
به گزارش standardmedia، در صورت بروز سردرد میگرنی مقداری تکه یخ را در حوله بپیچید و آنها را برای مدت حدود ۱۵ دقیقه روی ناحیه دردناکِ سر خود قرار دهید. دوش آب سرد نیز می‌تواند به تسکین علائم کمک کند.


کد مطلب: 233571

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/233571/روش-های-طبیعی-رفع-سردرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir