به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۲۳۳۵۹

روحانی "خلیج فارس" را در توییتر داغ کرد

گروه سياسي: طی روزهای گذشته دكتر حسن روحانی به دلیل زلزله برازجان در استان بوشهر به این شهر رفت و در ادامه به شهرهای دیگر این استان سفر کرد.
روحانی "خلیج فارس" را در توییتر داغ کرد
به نوشته سايت بي بي سي، یکی از حساب‌هاي توییتر  آقاي روحاني  که به زبان انگلیسی فعالیت‌هاي رییس جمهوری ایران را توییت مي‌کند عکسی از سفر آقای روحانی به عسلویه منتشر کرد و در توضیح با کلیدواژه #persianGulf گفت همراه با وزیر نفت و بقیه کارشناسان از میدان گازی پارس جنوبی دیدن مي‌کند. استفاده از کلید واژه #persianGulf در توییتر آقای روحانی واکنش‌هاي مخاطبان عرب‌زبان كشورهاي حاشيه خليج فارس او را بر انگیخت. یکی از کاربران توییتر به نام ناصر آل خليفه به حسن روحانی یادآوری کرد: " خلیج ع...ر...ب...ی آقای رییس‌جمهور! "

در پاسخ توییت مذكور، یکی از کاربران ایرانی بنام مهرداد اینگونه پاسخ داد: خلیج ع..ر..ب..ی یک اصطلاح کاملا اشتباه است. اگر به تاریخ توجه کنید مي‌بینید که آنجا همیشه خلیج فارس بوده و کسی نمي‌تواند آن را تغییر کند و سودابه هم در همین رابطه نوشته: شما هرگز نمي‌توانید تاریخ را آن طور که مي‌دانید تغییر دهید. در بین بحث‌هاي اینچنینی در توییتر آقای روحانی، تعدادی از کاربران از واژه‌هاي تندی استفاده کرده بودند.

پیشتر هم جواد ظریف در حساب توییتر خود سال نو عبری را به یهودیان تبریک گفته بود که با واکنش توییتر منسوب به دختر نانسی پلوسی، رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، روبرو شد. کریستی پلوسی نوشته بود: سال نو می‌توانست شیرین‌تر باشد اگر شما به انکار هولوکاست از سوی ایران پایان می‌دادید. و در پاسخ، جواد ظریف در توییترش نوشت: «ایران هیچگاه هولوکاست را انکار نکرده است، مردی که تصور می‌شد این کار را (انکار هولوکاست) کرده است، دیگر رفته است. سال نو مبارک.» و کریستی پلوسی دوباره در واکنش به پاسخ ظریف نوشت: خوشحالم که این را مي‌شنوم، ممنون از پاسختان.

به نظر مي‌رسد از زمان روی کار آمدن آقای حسن روحانی استفاده از شبکه‌هاي اجتماعی مورد توجه برخی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. به طوری که ابتدا آقای ظریف از توییتر و کلیک فیس بوک به صورت رسمی استفاده کرد و در روزهای گذشته هم حساب توییتر منسوب به حسن روحانی مطلبی مبنی بر تایید دو حساب کاربری اش منتشر کرد.