به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۲۳۳۶۸۷

واکنش‌ها به آدرس روحانی برای لعنِت فرستادن

واکنش‌ها به آدرس روحانی برای لعنِت فرستادن
گروه سیاسی: روزنامه خراسان نوشت: رئیس جمهور با اشاره به این که تمامی مشکلات و فشارها از سوی آمریکایی ها ست، از مردم خواست که لعن و نفرینشان را به «واشنگتن دی سی، کاخ سفید» بفرستند.
رئیس جمهور با اشاره به این که آمریکا در سه سال اخیر 150 میلیارد دلار به کشور لطمه زده، گفت که اگر مردم می خواهند لعن و نفرین کنند، آدرس آن «واشنگتن دی سی، کاخ سفید است» و کسی آدرس اشتباهی ندهد. این سخنان رئیس جمهور اما با واکنش هایی نیز همراه شد و بسیاری با اشاره به این که این سخنان به نوعی پالس مثبت به دشمن برای امیدوار شدن به ادامه تحریم های‌شان است، به انتقاد از سخنان دکتر روحانی پرداختند.
در طول تاریخ شاهد این میزان توحش کاخ سفید نبوده ایم.
حجت الاسلام حسن روحانی روز گذشته و در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه مردم کشورمان اظهار کرد: «آمریکایی‌ها به تازگی اعلام کردند که ده‌ها میلیارد دلار به ایران لطمه زدیم. در عرض سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ حداقل ۱۵۰میلیارد دلار به کشور لطمه زدند.
با تحریم غلط و غیرقانونی و بی جا و ضدانسانی و عملیات تروریستی، جلوی دارو و درمان و مواد غذایی را گرفتند آن‌ها آدم‌هایی هستند که هیچ وقت ما در تاریخ، کاخ سفید را با این توحش ندیده بودیم. بزرگ ترین توحش را انجام دادند.» به گزارش ایرنا رئیس جمهور روحانی ادامه داد: «آقایی که اسمش وزیر خارجه است ولی وزیر جنایات است با افتخار می‌گوید که ما 70 میلیارد جلوی منابع ایران را گرفتیم. نگذاشتیم در اختیار ایران قرار گیرد به دشمنی با ملت ایران و ضربه به ایران افتخار می‌کنیم، پس فردا دیدیم آمدند افتخار کردند که ما پنج میلیارد دلار ایران از صندوق داشت می‌گرفت از آی ام اف که آمریکا مانع شد اگر گرفته بودیم صرف دارو و درمان می‌شد.»
آدرس تمام فشارها و مشکلات بر مردم، کاخ سفید است
حجت الاسلام روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، دلیل اصلی مشکلات کشور را فشارهای خارجی دانست و گفت: «مردم برای کمبود و مشکلات در کشور اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است. آدرس اشتباه کسی به آن ها ندهد. عده‌ای به خاطر منافع غلط گروهی و باندی به مردم آدرس غلط ندهند.
واکنش‌ها به آدرس روحانی برای لعنِ کاخ سفید
آدرس صحیح تمام جنایات و فشار بر مردم عزیز ایران واشنگتن دی سی، کاخ سفید است و آن‌هایی که داخل این ساختمان هستند، این همه جنایات علیه ملت ایران روا داشته اند و شما می‌بینید هر روز فشار و مشکلات است». رئیس جمهور افزود: «مردم می بایست در این سال ها زندگی خیلی راحت تری می داشتند می‌بایست اجناس به مراتب ارزان تر می بود، می‌بایست دلار به قیمت معقولش می بود، تمام این جنایات پای کاخ سفید است. جمهوری اسلامی پای عهدش باقی مانده است.
یک جانبه پای همه مقررات مانده است. حالا یک وقتی بود حرف حقی می‌زدیم دو سه تا کشور از ما حمایت می‌کردند اما امروز فقط دو سه کشور از آمریکا حمایت می‌کنند.» وی ادامه داد: «ما لعن و نفرین و کینه مان را با آدرس صحیح و درست بفرستیم آن کسی که جنایتکار است، کاخ نشین کاخ سفید است، منشأ تمام مشکلات مردم از صهیونیست، ارتجاع و تندروی های آمریکاست، امروز فرمانده این کار در آمریکاست و دارد علیه مردم ایران جنایت می کند.»
واکنش های توئیتری
این سخنان رئیس جمهور با واکنش هایی نیز در فضای مجازی همراه شد و بسیاری از کاربران توئیتری با بیان این که بخش زیادی از مشکلات کشور محصول ناکارآمدی مدیران و مسئولان است به انتقاد از سخنان رئیس جمهور پرداختند که در ادامه می خوانید:
*‏روحانی در حالی میگه که «مردم اگر لعن و نفرین دارند برای گرانی اجناس، آدرسش آمریکاست» که سال 92 گفته بود، «شرم نمی کنید که هر روز دست در جیب مردم می کنید، نمی توان تمام ناکارآمدی ها را پای تحریم نوشت».
*عزت ا... ضرغامی هم در توئیتی نوشت: وضع مردم خوب نیست. قبول! لعن و نفرین‌مان را باید به آمریکا بکنیم. قبول! اما سوال از رئیس جمهور این است که در این شرایط، اعتراف به این دو گزاره، بیشتر امیدوار کردن آمریکا به ادامه تحریم هاست یا حل مشکل مردم؟!
*به روحانی باید حق داد. واقعا شرایط دولت روحانی از سال 92 تا حالا کلی فرق کرده. اگه اون موقع تحریم بود، الان جنگ اقتصادیه و آمریکا با تمام قدرت داره به ایران فشار میاره.
می خوام یه نامه حاوی لعن و نفرین و چند تا فحش بنویسم و به آدرس «واشنگتن دی سی، کاخ سفید» ارسال کنم. هرکی نامه داره بگه که هزینه پست سرشکن بشه...
*عملکرد دولت تعریفی ندارد ولی کشور هم واقعا هیچ وقت در چنین شرایط تحریمی نبوده است.
*پمپئو میگه ما جلوی 70 میلیارد دلار از منابع رو گرفتیم، روحانی میگه 150 میلیارد دلار بوده! الان دقیقا چقدر جلوی منابع مارو گرفتن ؟
برچسب ها: مردم روحانی