کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مطلب حسین شریعتمداری را شدیدا محکوم می‌کنیم

صدای نوری المالکی هم از تندروهای ایرانی درآمد!

7 مهر 1399 ساعت 15:43


گروه بین‌الملل: نوری المالکی؛ نخست‌وزیر سابق عراق و رهبر ائتلاف قانون از یادداشت اخیر حسین شریعتمداری درباره آیت‌الله سیستانی انتقاد کرد و نوشت: توهین به مرجعیت، توهین به همه مردم عراق است.

رهبر ائتلاف قانون عراق در بیانیه‌ای تصریح کرد: «حضرت آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر تشیع همواره در خدمت امنیت عراق برای حفاظت از روند سیاسی بوده و در سخت‌ترین شرایط از کشور پشتیبانی کرده است و ایشان مورد حمایت همه طیف‌های ملت عراق قرار دارد.» مالکی افزود: «یادداشت یک روزنامه در ایران و انتقاد موجود در آن که توهین به مرجعیت عالیقدر در پی استقبال ایشان از جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه سازمان ملل به شمار می آید را شدیدا محکوم می کنیم، این اقدام توهین به همه مردم عراق به شمار می رود.»

المالکی در پایان از این روزنامه خواست تا این موضع نامطلوب خود اصلاح کند، موضعی که با موضع جمهوری اسلامی ایران و احترام عمیق این کشور به مرجعیت عالیقدر در تعارض است. دیدار چندی پیش آیت‌الله سیستانی مرجع بزرگ شیعیان عراق با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل بحث برانگیز شد و در ایران با انتقاد همراه بوده است. حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان بخشی از سخنان آیت‌الله سیستانی درباره نظارت سازمان ملل در انتخابات پارلمانی را مورد نقد قرار داد و نوشته بود: "حضرت آیت‌الله سیستانی (دام عزّه) در این دیدار از نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل خواستند که انتخابات پارلمانی عراق تحت نظارت نمایندگانی از سازمان ملل متحد انجام پذیرد! که با عرض پوزش باید به محضر ایشان عرضه داشت این درخواست اولاً؛ دون شأن و جایگاه برجسته و قابل احترام حضرت آیت‌الله سیستانی است. در واقع این سازمان ملل است که برای توجیه صلاحیت خود به تائید حضرت ایشان نیاز دارد." به عقیده مدیر مسئول کیهان سخنان مرجع بزرگ شیعیان عراق "با جایگاه و منزلت عراق به عنوان یک کشور مستقل که استقلال و آزادگی خود را با ایثار‌ها، از خودگذشتگی‌ها، خون‌دادن‌ها و خون‌دل خوردن‌های مردم شریف و مخصوصاً جوانان غیور آن سرزمین مقدس به دست آورده است، همخوانی ندارد."


کد مطلب: 233888

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/233888/صدای-نوری-المالکی-هم-تندروهای-ایرانی-درآمد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir