به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۰
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۲۳۴۰۷۷

نمایندگان مجلس یازدهم، نماینده مردم نیستند

نمایندگان مجلس یازدهم، نماینده مردم نیستند
گروه سیاسی: نامه نیوز: فعالیت مجلس شورای اسلامی در چندماه اخیر بسیار مورد توجه اهالی سیاست قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام حسین انصاری‌راد، درباره روند مجلس یازدهم گفت: «من سابقه چندین دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارم و به جرأت می‌گویم هیچ مجلسی چنین نبوده است و مردم به هیچ مجلسی چنین بی‌رغبت نبوده‌اند. حتی مردم در انتخابات مجلس هفتم که بعد از ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان بود هم بیش از میزانی که در اسفند سال گذشته شرکت کردند، مشارکت داشتند. طبیعی است که وقتی مجلسی با مشارکت ۱۸ تا ۲۰درصدی مردم تهران و در سطح کشور با مشارکت ۴۰درصدی روی کار بیاید، نمی‌تواند به درستی نمایندگی مردم را در اختیار داشته باشد زیرا واقعیت این است که دستِ‌کم این مجلس نماینده ۸۰درصد مردم تهران و نماینده ۶۰درصد مردم ایران نیست.
این مجلس یک مجلس نسبی هم نیست. وقتی فردی مانند آقای مطهری که فرزند فخر انقلاب، شهید آیت‌الله مطهری است را رد صلاحیت می‌کنند یا وقتی آقای صادقی که فرزند شهید صادقی است را نمی‌گذارد وارد انتخابات شود، رقابتی در کار نبوده است. من پدر آقای صادقی را در مجلس اول می‌دیدم و او را به خوبی می‌شناختم و واقعا انسان نازنینی بود. خود آقای صادقی هم واقعا فرد شریف و صادقی است و نسبت به نظام و ایران نظر مساعدی دارد. وقتی چنین افرادی ردصلاحیت شدند، طبیعی است اشخاصی که در مجلس حضور دارند نتوانند به وظایف نمایندگی خودشان به درستی عمل کنند».
او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان به طور کلی به نظام باور دارند و جزوی از نظام محسوب می‌شوند و با سابقه بالای مدیریتی و نمایندگی می‌توانستند در مجلس مفید باشند اما دیدیم که همه آنها را ردصلاحیت کردند و اکنون افرادی وارد مجلس شده‌اند که صفرکیلومتر هستند و با امور مجلس آشنایی ندارند و آقای قالیباف هم که اتهاماتی درباره دوران مدیریتش در شهرداری مطرح است و از سوی دیگر هیچگاه سابقه کار قانون‌گذاری نداشته است. بنابراین اگر حاشیه‌ای ایجاد می‌شود ناشی از نبود شایستگی لازم در نمایندگان است».
این نماینده ادوار مجلس در پاسخ به این پرسش که علت به‌وجود آمدن حواشی متعدد برای مجلس فعلی را چه می‌دانید، اظهار کرد: «توجه داشته باشید که دادن خودرو به قیمت کارخانه به نمایندگان مجلس اصلا امر نامتعارفی نیست و در همه دوره‌ها در اختیار نمایندگان خودرو قرار داده شده است. در مجلس اول هم در ابتدا پیکان داده شد و بعد خودروهای آمریکایی که از قضا به من ندادند. من رفتم که بگیرم گفتند به شما نمی‌دهیم. گفتم به همه یا فقط به من؟ گفتند فقط به شخصِ تو نمی‌دهیم و دلیلش هم اختلافاتی بود که در آن زمان با حزب جمهوری اسلامی داشتم. من هم چک تحویل خودرو را بردم و سمت آقای هاشمی پرت کردم و گفتم این چه چکی است که برای ما خودرو نمی‌شود.
در دوره ششم هم پژوی پارس دادند. بنابراین واقعا اصل موضوع ارائه خودرو مسئله عجیبی نیست اما در این مجلس هر اتفاقی تبدیل به حاشیه می‌شود زیرا نمایندگان فعلی نماینده همه مردم نیستند. از طرفی به دلیل آنکه تبعیض در کشور بسیار گسترده شده است مردم نسبت به هر اقدامی که احتمال تبعیض در آن وجود داشته باشد حساس شده‌اند ولو آن فعل یک امر رایج و مرسوم مانند ارائه خودرو به نمایندگان باشد».
انصاری‌راد در پایان در واکنش به شعار انقلابی‌بودن و تحول سریع در حوزه اقتصادی و وادار کردن دولت به کنش‌های صحیح اقتصادی که نمایندگان مجلس از پیش از ورود به مجلس مطرح می‌کردند، گفت: «اقتصاد یک مسئله کاملا علمی است و نمی‌شود با شعار و سروصداکردن آن را حل کرد. بخش مهم رفع مشکلات اقتصادی هم در گرو درست‌کردن ارتباط کشور با جامعه جهانی است و این در حالی است که مجلس فعلی اساسا به ارتباط سازنده با دیگر کشورها باور ندارد و سوال من این است که وقتی نمایندگان به چنین اصل واضحی اعتقاد ندارند، چه‌طور می‌توانند حتی در فکر رفع مشکلات اقتصادی کشور باشند؟ حالا مدام شعار انقلابی بودن بدهند، چه فایده‌ای دارد؟»

بي نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۱۵:۲۱
رييس مجلس بايد فرهيخته باشه نه ارتشي كه حرف زدنش عاميانه است ، بازم به لاريجاني،لااقل سخنور بود (369502)
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۱۶:۴۵
اقای انصار راد ۴۰ خدمت اصلاح طلبها در مملکت حکوت دارند این مشکبات از نقطه نظر وبی بصیرتی امثال شماست اشهید مطهری اگر زنده بود مطمن باش بابصرتی روشن پسرش را هوشیا ر میکرد ایثاینپسر کی شجانه وبی غرض صحبت دارد همیشه بازی می خورد کمی به سخنان ورفتار ایشان توجه داشته باش کی بهنفع نظام مقدس بود مدافع برندازان است (369503)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ۲۰:۴۰
ارتباطی که شما انتظار دارید نمی تواند مفید باشد چون اکثر کشورها در نوکری تروربستهای امریکایی موس موس می کنند لذا ارتباط واقعی زمانی مفید است که ایرانیان با اتحاد و قدرت بتوانند محکم مقاومت کنند و پوزه این ارزل های امریکایی و اروپایی و غده چرکین اسراییل را بخاک بمالند در انصورت روابط می تواند شکل بگیرد در غیر انصورت ایجاد روابط با گدایی بدرد دریوزگان می خورد همانند یاران بی وفای مختار که تمرد کردند و گردنشان زده شد. (369507)
علیرضا نیکرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۰۰:۲۷
حسین انصاری راد همفکر طالقانی (369514)
رضابانکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۰۱:۵۱
تو هم مالی نبودی ,هیچ نماینده ای درهیچ تاریخی درهیچ کشوری نماینده همه مردم نبوده اینرا بچه دبستانی هم میداندواکسن کرونا کشف کردی ؟اینهاگفتن نداردفیثاغورث ,,,ضمنادرانتخابات بعلت کرونا تمامی مردم نتوانستندشرکت کنندقرارنیست ۱۰۰درصد ویادرکروتا ۷۰درصدشرکت کنند قبلا ۶۰تا۷۰درصد شرکت میکردنددرکرونا ۴۰تا۵۰درصدهم زیادهست که سرکت کردندحتمابرای انهایابخاطرجلوگیری ازسرایت بیماری یا بحاطر بیتفاوتی مهم نبوده است گرفتن ایراد ازابن نظر گزافه است ونیازبه فیثاغورث نیست برای حل دلاروبی ارزس سدن ریال فیثاغورث نیازه, (369518)
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۰۷:۲۹
سلام ایشان داغ دل خودش را تازه کرده که ماشین بهش ندادند و چرا با آمریکا مذاکره نمیشود؟ (369521)
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۰۸:۵۳
شما چرا از روحانی که رییس جمهور 30 درصد مردم بود حکایت کردید؟ و کشور با به گند کشیدید؟ (369524)
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۱۳:۳۹
مسئله این است که نفس خودرو دادن به نمایندگان تبعیض است. فرقی نمی کند این مجلس باشد یا مجلس اول. سنگ بنای تبعیض در همه چیز از همان روزهای اول گذاشته شد. با دوگانه تعهد-تخصص فقط نیروهای خودی را استخدام کردند؛ با گزینش های وحشتناک امکان ادامه تحصیل در سطح عالی را از تعداد زیادی از افراد مستعد گرفتند و خودی ها را بالا کشیدند ... (369530)
۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ۲۳:۰۹
با حرفهای ایشون دیگه باید همه متوجه شده باشن که اینها از همون اوایل انقلاب به فکر خودشون بودن،،همه حرفها شون فقط واسه لالایی مردم بود و بس نه دقدقه مردم دارن نه دقدقه آخرت.باید قبول کنیم راه رو اشتباهی رفتیم (369543)