کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نمایندگان مجلس یازدهم، نماینده مردم نیستند

8 مهر 1399 ساعت 15:10


گروه سیاسی: نامه نیوز: فعالیت مجلس شورای اسلامی در چندماه اخیر بسیار مورد توجه اهالی سیاست قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام حسین انصاری‌راد، درباره روند مجلس یازدهم گفت: «من سابقه چندین دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارم و به جرأت می‌گویم هیچ مجلسی چنین نبوده است و مردم به هیچ مجلسی چنین بی‌رغبت نبوده‌اند. حتی مردم در انتخابات مجلس هفتم که بعد از ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان بود هم بیش از میزانی که در اسفند سال گذشته شرکت کردند، مشارکت داشتند. طبیعی است که وقتی مجلسی با مشارکت ۱۸ تا ۲۰درصدی مردم تهران و در سطح کشور با مشارکت ۴۰درصدی روی کار بیاید، نمی‌تواند به درستی نمایندگی مردم را در اختیار داشته باشد زیرا واقعیت این است که دستِ‌کم این مجلس نماینده ۸۰درصد مردم تهران و نماینده ۶۰درصد مردم ایران نیست.
این مجلس یک مجلس نسبی هم نیست. وقتی فردی مانند آقای مطهری که فرزند فخر انقلاب، شهید آیت‌الله مطهری است را رد صلاحیت می‌کنند یا وقتی آقای صادقی که فرزند شهید صادقی است را نمی‌گذارد وارد انتخابات شود، رقابتی در کار نبوده است. من پدر آقای صادقی را در مجلس اول می‌دیدم و او را به خوبی می‌شناختم و واقعا انسان نازنینی بود. خود آقای صادقی هم واقعا فرد شریف و صادقی است و نسبت به نظام و ایران نظر مساعدی دارد. وقتی چنین افرادی ردصلاحیت شدند، طبیعی است اشخاصی که در مجلس حضور دارند نتوانند به وظایف نمایندگی خودشان به درستی عمل کنند».
او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان به طور کلی به نظام باور دارند و جزوی از نظام محسوب می‌شوند و با سابقه بالای مدیریتی و نمایندگی می‌توانستند در مجلس مفید باشند اما دیدیم که همه آنها را ردصلاحیت کردند و اکنون افرادی وارد مجلس شده‌اند که صفرکیلومتر هستند و با امور مجلس آشنایی ندارند و آقای قالیباف هم که اتهاماتی درباره دوران مدیریتش در شهرداری مطرح است و از سوی دیگر هیچگاه سابقه کار قانون‌گذاری نداشته است. بنابراین اگر حاشیه‌ای ایجاد می‌شود ناشی از نبود شایستگی لازم در نمایندگان است».
این نماینده ادوار مجلس در پاسخ به این پرسش که علت به‌وجود آمدن حواشی متعدد برای مجلس فعلی را چه می‌دانید، اظهار کرد: «توجه داشته باشید که دادن خودرو به قیمت کارخانه به نمایندگان مجلس اصلا امر نامتعارفی نیست و در همه دوره‌ها در اختیار نمایندگان خودرو قرار داده شده است. در مجلس اول هم در ابتدا پیکان داده شد و بعد خودروهای آمریکایی که از قضا به من ندادند. من رفتم که بگیرم گفتند به شما نمی‌دهیم. گفتم به همه یا فقط به من؟ گفتند فقط به شخصِ تو نمی‌دهیم و دلیلش هم اختلافاتی بود که در آن زمان با حزب جمهوری اسلامی داشتم. من هم چک تحویل خودرو را بردم و سمت آقای هاشمی پرت کردم و گفتم این چه چکی است که برای ما خودرو نمی‌شود.
در دوره ششم هم پژوی پارس دادند. بنابراین واقعا اصل موضوع ارائه خودرو مسئله عجیبی نیست اما در این مجلس هر اتفاقی تبدیل به حاشیه می‌شود زیرا نمایندگان فعلی نماینده همه مردم نیستند. از طرفی به دلیل آنکه تبعیض در کشور بسیار گسترده شده است مردم نسبت به هر اقدامی که احتمال تبعیض در آن وجود داشته باشد حساس شده‌اند ولو آن فعل یک امر رایج و مرسوم مانند ارائه خودرو به نمایندگان باشد».
انصاری‌راد در پایان در واکنش به شعار انقلابی‌بودن و تحول سریع در حوزه اقتصادی و وادار کردن دولت به کنش‌های صحیح اقتصادی که نمایندگان مجلس از پیش از ورود به مجلس مطرح می‌کردند، گفت: «اقتصاد یک مسئله کاملا علمی است و نمی‌شود با شعار و سروصداکردن آن را حل کرد. بخش مهم رفع مشکلات اقتصادی هم در گرو درست‌کردن ارتباط کشور با جامعه جهانی است و این در حالی است که مجلس فعلی اساسا به ارتباط سازنده با دیگر کشورها باور ندارد و سوال من این است که وقتی نمایندگان به چنین اصل واضحی اعتقاد ندارند، چه‌طور می‌توانند حتی در فکر رفع مشکلات اقتصادی کشور باشند؟ حالا مدام شعار انقلابی بودن بدهند، چه فایده‌ای دارد؟»


کد مطلب: 234077

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/234077/نمایندگان-مجلس-یازدهم-نماینده-مردم-نیستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir