به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۲۳۴۰۸۱

عربستان: کشف تیم تروریستی وابسته به ایران

عربستان: کشف تیم تروریستی وابسته به ایران
گروه بین‌الملل: خبرگزاری رسمی عربستان سعودی می‌گوید مقامات امنیتی این کشور شامگاه دوشنبه ۲۸ سپتامبر ضمن اعلام انهدام یک هسته تروریستی از دستگیری ۱۰ نفر در این ارتباط نیز خبر داده‌اند.
بنا بر گزارش یادشده سه نفر از این ۱۰ نفر در سال ۲۰۱۷ در پایگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران آموزش نظامی و نبرد زمینی و نیز روش ساخت سلاح‌های انفجاری دیده‌اند. سایر دستگیرشدگان نیز در ارتباط با سپاه پاسداران بوده‌اند. ماموران امنیتی عربستان در بازرسی‌های خود مواد منفجره، باروت و یونیفرم‌های نظامی و شیمیایی کشف کرده‌اند. همچنین وسایل شنود، کامپیوتر، سلاح و مهمات نیز جاسازی شده بودند. اسامی دستگیرشدگان اعلام نشده اما به اتهام اقدامات تروریستی باید دردادگاه حاضر شوند. پنهان کردن نام این افراد به دلیل حفاظت از سایر تحقیقات در داخل و خارج کشور است. حکومت عربستان سعودی، جمهوری اسلامی ایران را  دشمن شماره یک خود می‌داند. این دو کشور سالهاست که در صحنه اقتصادی و سیاسی با یکدیگر در رقابت و در حال حاضر در حال جنگی نیابتی در یمن، سوریه و دیگر کشورهای منطقه هستند. ریاض تهران را مسئول حملات سال گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان می‌داند. هفته گذشته ملک سلمان پادشاه عربستان در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل رسما ایران را متهم به انجام این حمله کرد و در مقابل وزارت خارجه ایران نیز عربستان را به "هذیان‌گویی" متهم کرد.

واکنش وزارت امورخارجه ایران به ادعای عربستان سعودی 
سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به ادعای عربستان سعودی در کشف گروه تروریستی منتسب به جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: اتهامات اخیر مسئولان سعودی به جمهوری اسلامی ایران، در امتداد مواضع بی اعتبار و تکراری این کشور طی سال‌های گذشته است.
 سعید خطیب زاده در ادامه افزود: حاکمان سعودی با کنار گذاشتن عقلانیت سیاسی، و اینبار در قالب نمایشی دست چندم، پرونده‌سازی دروغین علیه ایران را به عنوان حربه‌ای برای انحراف افکار عمومی و روشی برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات شکست خورده خود برگزیده‌اند. 
خطیب زاده در پایان تصریح کرد:  اتهام زنی های تکراری، کلیشه ای و بی ارزش حاکمان سعودی، راهی نیست که عربستان را به مقصد برساند و توصیه ما این است که عربستان سعودی به جای سناریونویسی‌های بی ارزش و سفارشی، مسیر صداقت و حکمت را انتخاب کند.
اخیرا مسوولان دولت سعودی مدعی شده‌اند که یک تیم ده نفره وابسته به ایران را بازداشت کرده اند که قصد انجام ''عملیات تروریستی'' علیه عربستان را داشته‌اند.