به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۲۳۴۰۹۱

استفاده از ماسک به ۵۸ درصد کاهش یافت

استفاده از ماسک به ۵۸ درصد کاهش یافت
گروه سیاسی: سخنگوی دولت با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، تاکید کرد که در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفته شده با عدم رعایت‌ها برخورد شود.
علی ربیعی افزود: بازهم دستور کار دولت کرونا بود و متاسفانه باید بگویم شاهد کاهش رعایت پروتکل‌ها هستیم و در برخی از استان‌ها حساسیت‌ها کاهش پیدا کرده است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۶۵/۸۵ درصد کاهش پیدا کرده است، مشاهده می‌کنیم استفاده از ماسک رو به کاهش است برای همین روز شنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفتیم با عدم رعایت‌ها برخورد شود.
 استفاده از ماسک در کشور نیز به ۵۸ درصد کاهش یافته و میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صنوف و مراکز عمومی کامل اجرا نمی‌شود. بنابراین جلسه ستاد ملی کرونا اختیارات وسیع‌تری به استان‌ها برای اعمال محدودیت داد و بررسی قضایی با افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند در دستور کار خود قرار داد.
وی با تاکید بر این‌که یکی از موضوعات هم‌پوشانی آنفولانزا و کرونا بود، گفت: بررسی کشورهایی که در نیم کره جنوبی فصل سرد را سپری کرده‌اند نشان می‌داد که در مقایسه با سال گذشته ابتلابه آنفولانزا خیلی کمتر بوده است. دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور ادامه داد: تعطیلی‌های مراکز بی علت و فاصله‌گذاری فیزیکی و رعایت پروتکل‌ها عامل کاهش آنفولانزا نسبت به سال قبل خواهد بود به رغم این تاکنون ۵/۱ میلیون دوز واکسن آنفولانزا وارد کشور شده است. این تعداد برای گروه‌های در معرض خطر با ریسک بالا و خانم‌های باردار به مراکز بهداشتی و درمانی دولتی تحویل داده شده که بر اساس پرونده‌های موجود به طور رایگان توزیع خواهد شد.


 
برچسب ها: ماسک کرونا