به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۲۳۴۱۸۷

با مزایا و مضرات چای سبز آشنا شوید

با مزایا و مضرات چای سبز آشنا شوید
گروه علمی: شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که زمان نوشیدن چای سبز تاثیر زیادی در مزایا و مضرات آن برای سلامتی بدن دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین زمان خوردن چای سبز بیشتر آشنا شوید؛
فواید خوردن چای سبز قبل از صبحانهبسیاری از افراد ترجیح می دهند که یک فنجان چای سبز را صبح زود و قبل از وعده ی صبحانه برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز بنوشند.در واقع مقادیر قابل توجه کافئین موجود در چای سبز به عنوان یک محرک برای تقویت هوشیاری عمل می کند.همچنین چای سبز حاوی مقادیر بالای تیانین است، یک آمینو اسید که اثرات آرامش بخش دارد. تیانین و کافئین موجود در چای سبز برای بهبود عملکرد مغز و تقویت خلق و خوی با هم همکاری می کنند.

فواید خوردن چای سبز قبل از باشگاه و ورزش
برخی تحقیقات حاکی از آن است که نوشیدن چای سبز درست قبل از رفتن به باشگاه و ورزش کردن باعث افزایش چربی سوزی و در نتیجه لاغری و کاهش وزن افراد می شود.مطالعات بر روی ۱۲ مرد نشان داده که نوشیدن چای سبز قبل از ورزش باعث افزایش ۱۷ درصد چربی سوزی شده است.یک مطالعه دیگر بر روی ۱۳ زن نشان داده که نوشیدن ۳ وعده چای سبز روز قبل از باشگاه و یک وعده دیگر ۲ ساعت قبل از ورزش باعث افزایش چربی سوزی در هنگام ورزش می شود.همچنین مطالعات اولیه نشان داده که نوشیدن چای سبز بعد از تمرینات ورزشی به درمان آسیب عضلانی ناشی از ورزش کمک می کند.

عوارض و مضرات خوردن چای سبز بعد از غذا
به گزارش هلف لاین، چندین ترکیب موجود در چای سبز می تواند به مواد معدنی موجود در بدن شما بپیوندد و جذب آن ها را مسدود کنند؛تانن ها ترکیباتی در چای سبز هستند که به عنوان ماده مغذی عمل می کنند و جذب آهن را کاهش می دهند.تحقیقات نشان می دهد که اپی‌گالوستاچین گالت موجود در چای سبز می تواند به مواد معدنی مانند آهن، مس و کروم متصل شود و از جذب آنها در بدن شما جلوگیری کند.مطالعات متعددی نشان داده اند که نوشیدن چای سبز با وعده های غذایی می تواند باعث کاهش جذب آهن شده و خطر ابتلا به کم خونی را افزایش دهد.

خوابیدن در بعضی از افراد را مختل می کند
یک فنجان چای سبز حاوی حدود ۳۵ میلی گرم کافئین است. اگر چه این مقدار بسیار کمتر از کافئین قهوه می باشد اما هنوز هم می تواند باعث عوارض جانبی در برخی افراد شود.عوارض جانبی رایج مصرف کافئین شامل اضطراب، فشار خون بالا، تپش قلب و عصبی شدن و بی خوابی هستند. کافئین همچنین می تواند باعث اختلال در خواب شود حتی اگر تا ۶ ساعت قبل از خواب مصرف شود.
برچسب ها: چای سبز