به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۳۴۲۰۹

راه یابی به مجلس بر اثر محاسبات نه توانمندی

راه یابی به مجلس بر اثر محاسبات نه توانمندی
گروه سیاسی: مجلس انقلابی شعارش با عملش نمی خواند. امروز خیلی هایی که زمان انتخابات مجلس حامی جناح پیروز بودند، صریح و آشکار از این اتفاق انتقاد می کنند. اصلاح طلبان که جای خود دارد. محمدصادق کوشکی یکی از آن افراد است.محمدصادق کوشکی، تحلیلگراصولگرای  مسائل سیاسی درباره علل و عوامل دور شدن مجلس یازدهم از شعارهای انتخاباتی اش گفت: مجلس فعلی خودش حاشیه ندارد بلکه حاشیه برایش درست می کنند. ریشه این حاشیه ها نیز در اقلیت مجلس و رسانه های همسو با این طیف فکری است.
وی بخش قابل توجهی از فضای مجازی را دست جناح اصلاحات خواند و افزود: اصلاح طلبان به اشکال و شیوه های مختلف با استفاده از ابزارهای رسانه ای و شبکه های اجتماعی که در اختیار دارند، برای مجلس حاشیه درست می کنند. در واقع جناح بازنده به این شکل دارد به جناح پیروز انتخابات طعنه می زند. فارغ از این مسئله مردم انقلابی نیز از مجلس فعلی مطالباتی دارند که این موضوع را باید از حاشیه سازی های اصلاح طلبان منفک کرد.این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: تمام کسانی که به نمایندگان کنونی مجلس رأی دادند و طرفدار انقلاب هستند و حفظ ارزش های انقلاب برای آنها اهمیت دارد، از مجلس یازدهم توقعات اساسی جدی دارند و می خواهند مجلس برای پاسخگویی به مطالبات جامعه انقلابی از خود تحرک نشان دهد.
وی درباره چرایی برآورده نشدن انتظارات جامعه انقلابی توسط مجلس افزود: بخشی از چهره هایی که وارد مجلس شدند، سرآمد و توانمند انقلابی نبودند؛ بیشتر براساس محاسبات و جمع و تفریق های سران اصولگرا این مجلس تشکیل شد. اگر چهره های توانمند انقلابی در مجلس یازدهم حضور پیدا می کردند امروز وضعیت مجلس متفاوت بود.این استاد دانشگاه با بیان اینکه همه داشته‌های مردم انقلابی به این مجلس ورود نکرد گفت: بخش زیادی از این مجلس برآیند خواست پدرخوانده‌های اصولگرایی بود که برای آن پدرخوانده ها خیلی مهم نبود که چهره‌های توانمند انقلابی به مجلس راه یابند، آنچه برای شان اهمیت داشت این بود که تیم خودشان را در مجلس بچینند. البته ناگفته نمانده که چهره های انقلابی توانمند در این مجلس هستند اما غالب نیستند.وی با اشاره به موضوع رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در مجلس یازدهم ادامه داد: با وجود چنین اتفاقی معتقدم این اقدام کافی نبود چون مطالبه مردم انقلابی خیلی بیش از آنی است که الان در مجلس شاهدش هستیم. مجلس فعلی به لحاظ شاخصه های سنجش جامعه انقلابی دارد محافظه کار می شود، باید دست از این محافظه کاری بردارد، برگردد و انقلابی رفتار کند.
کوشکی با بیان اینکه قالیباف یکی از نمایندگان است اما بخشی از جو حاکم بر مجلس در اختیار پدرخوانده های اصولگرایی است، تأکید کرد: محافظه کار شدن مجلس یازدهم به علت آن است که از پدرخوانده‌های اصولگرایی تأثیر می‌گیرد. آن پدرخوانده های اصولگرایی سیاسی کار و سیاست باز هستند و دلیلی نمی بینند که انقلابی عمل کنند تا الان هم انقلابی نبودند به همین خاطر جو محافظه کاری و جو رفتارهای غیرانقلابی در مجلس فعلی وجود دارد.

 
 
برچسب ها: مجلس نمایندگان