به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۲۳۴۲۱۸

نتانیاهو: ایران می‌تواند دو بمب اتمی بسازد

نتانیاهو: ایران می‌تواند دو بمب اتمی بسازد
گروه بین الملل: نخست‌وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله و برنامه اتمی ایران پرداخت. نتانیاهو گفت که اورانیوم غنی‌سازی شده ایران تا چند ماه دیگر برای ساخت دو بمب هسته‌ای کفایت می‌کند.
 بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در ۷۵مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با نمایش تصویری ماهواره‌ای از بیروت، از وجود یک انبار تسلیحاتی حزب‌الله در یکی از مناطق مسکونی بیروت خبر داد.نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد که حزب‌الله لبنان یک انبار مخفی راکت در نزدیکی تاسیسات گاز در منطقه‌ای مسکونی ایجاد کرده است.
نتانیاهو در جریان این سخنرانی با انگشت خود به نقطه‌ای از یک تصویر ماهواره‌ای از شهر بیروت اشاره کرده و گفته است که حزب‌الله لبنان یک انبار تسلیحاتی مخفی در منطقه مسکونی جناح دارد.در این تصویر بنا به ادعای نتانیاهو، انبار مخفی موشکی حزب‌الله در نزدیکی دو شرکت گاز و یک پمپ بنزین واقع است. نتانیاهو گفته است که فاصله این انبار موشکی تا پمپ‌بنزین تنها چند متر است. نتانیاهو بار دیگر از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ انتقاد کرده و گفته است که محدودیت‌های پیش‌بینی شده در این توافق تاثیری موقت داشته است.نخست‌وزیر اسرائیل همچنین تاکید کرده است که خواست تغییر رفتار ایران در منطقه می‌بایست از جمله محورهای توافق با ایران باشد.نتانیاهو در ادامه گفت که جمهوری اسلامی ایران حتی تعهدات منظور شده در این توافق هسته‌ای را نیز نقض کرده است. او مدعی شد که ایران ظرف چند ماه آینده برای تولید دو بمب اتمی به میزان کافی اورانیوم تغلیظ شده در اختیار خواهد داشت.نخست‌وزیر اسرائیل به استفاده ایران از سانتریفوژهای پیشرفته IR-9 اشاره کرده و گفته است که ایران با استفاده از این سانتریفوژها می‌تواند ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم خود را ۵۰ برابر کند.نتانیاهو در ادامه گفت که تردیدی در تلاش‌های ایران برای دست‌یابی به جنگ‌افزارهای هسته‌ای وجود ندارد. او از کشورهای اروپایی خواستار قاطعیت بیشتر در مقابله با ایران شد.