به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۹ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۲۳۴۲۵۲

امیر جدید کویت ادای سوگند کرد

امیر جدید کویت ادای سوگند کرد
گروه بین الملل: نواف الاحمد الجابر الصباح،  به عنوان امیر جدید کویت ادای سوگند کرد.
 نواف الاحمد الجابر الصباح در مراسم ادای سوگند تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای حفظ کویت و حفاظت از امنیت آن به کار می‌گیرم.
نواف در سخنرانی خود بعد از ادای سوگند عنوان داشت: ما با افتخار، فرمایشات امیر فقید و نصیحت‌های حکیمانه‌اش را به یاد می‌آوریم، ما اعلام می‌کنیم که به قانون اساسی و به روش دموکراتیک در کشورمان افتخار می‌کنیم.وی تعهد داد که برای امنیت و ثبات و شکوفایی کشورش تلاش کند.بعد از فوت صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر فقید کویت، نواف الاحمد الجابر الصباح با موافقت کابینه به عنوان امیر این کشور انتخاب شد.
شیخ نواف امیر جدید کویت کیست؟
شیخ نواف احمد برادر ناتنی شیخ صباح است و انتظار می‌رفت در صورت مرگ امیر اداره امور کویت را به دست بگیرد که تغییر ناگهانی یا رقابت بین دیگر اعضای خانواده سلطنتی پیش نیاید.
شیخ نواف ۸۳ ساله مسن‌ترین ولیعهد دنیا به شمار می‌رفت.
شیخ نواف در سال ۲۰۰۶ به عنوان جانشین و ولیعهد انتخاب شد. این بر خلاف عرف مرسوم کویت بود، چرا که سلطنت در گذشته به صورت متناوب بین خانواده‌های جابر و سالم دست به دست می‌شد.شیخ نواف پس از سلطنت بسیار کوتاه شیخ سعد عبدالله سالم صباح به ولیعهدی رسید. امیر پیشین تنها ۹ روز در ژانویه ۲۰۰۶ سلطنت کرد و سپس پارلمان به دلیل نگرانی از سلامتی او را برکنار کرد.شیخ نواف بک بار در سال ۱۹۷۸ و بار دیگر در سال ۲۰۰۳ وزارت کشور را به عهده گرفت و یک دوره هم از سال ۱۹۸۸ وزیر دفاع بود. او از اکتبر ۲۰۰۳ - پیش از آنکه به ولیعهدی برسد - معاون نخست وزیر هم بود.برخی کارشناسان بر این باور بودند ولیعهدی شیخ نواف ممکن است موجب اعتراض دیگران شود، از جمله فرزند ارشد امیر درگذشته، شیخ ناصر صباح احمد صباح.نوامبر سال گذشته، شیخ ناصر در صدر متهمان فساد اعضای خانواده سلطنتی بود. بحرانی که موجب تغییر ساختار کابینه و در پی آن تظاهرات علیه فساد شد. برخی اتهامات شیخ ناصر را نشانه جاه‌طلبی‌های سیاسی او می‌دانند.ولیعهد حین مراسم تحلیف در فوریه ۲۰۰۶ گفت: "به خداوند متعال سوگند می‌خورم که به قانون اساسی و قوانین دولت احترام بگذارم، به آزادی مردم، منافع و امید آن‌ها وفادار بمانم و از استقلال ملت و امنیت قلمرو‌های کشور محافظت کنم، و به امیر وفادار بمانم".در ژوئن ۲۰۱۳، پس از بازگشت امیر از یک سفر پزشکی به خارج از کشور، شیخ نواف از اعضای خانواده صباح تقاضا کرد که "به شایعات گوش ندهند".او گفت: "شایعاتی که می‌شنوید از روی بدخواهی هستند. اگر کسی احساس کرد که با او به ناحق رفتار شده، نزد پدر ما [اشاره به امیر]و رهبر و پیشرو ما بیاید و با او صحبت کند. "هنگامی که امیر کویت یک نماینده سابق پارلمان و یک فعال سیاسی را که به دلیل یورش به مجلس شورای ملی در سال ۲۰۱۱ محکوم شده بودند عفو کرد، ولیعهد خانواده آن‌ها را به حضور پذیرفت.او در حاشیه این دیدار رو به دوربین تلویزیون گفت "هر کس فعالیت می‌کند ممکن است اشتباه کند. مردم مردم‌اند، ممکن است اشتباه کنند. اما نباید بر تکرار خطا اصرار کنند. "

 
برچسب ها: کویت امیر