به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۱۴ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۲۳۵۰۱۴
۶/ ۲۰ درصد مردم ایران معتقدند بایدن پیروز می شود

۵۶ درصد مردم ایران معتقدند ترامپ پیروز می‌شود

گروه سیاسی: به گزارش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، بیشتر شهروندان ایرانی مطلع از انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 امریکا، پیش بینی می‌کنند، دونالد ترامپ پیروز خواهد شد.
۵۶ درصد مردم ایران معتقدند ترامپ پیروز می‌شود
به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ از پاسخگویانی که در جریان انتخابات آمریکا و نامزدهای آن قرار داشته‌اند، پرسیده شده «به نظر شما کدامیک از این افراد برنده انتخابات خواهد شد؟» 56.6 درصد آن‌ها گمان می‌کنند ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد و 20.6 درصد نیز احتمال می‌دهد بایدن برنده انتخابات باشد. 22.8 درصد پاسخگویان نیز گفته‌اند نمی‌دانند چه کسی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب خواهد شد. در میان گروه‌های سنی، افراد زیر 50 سال بیش از مسن‌ترها گمان می‌کنند ترامپ برنده انتخابات خواهد شد. در مقابل گروه سنی بالاتر از 50 سال بیش از جوان‌ترها در پاسخ به این سؤال اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند. 
دوست دارید کدامیک از کاندیداها در انتخابات ر‌أی بیاورد؟
از کسانی که از کاندیداتوری دست کم یکی از کاندیداهای اصلی انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا مطلع بوده‌اند، پرسیده شده است دوست دارند کدامیک از کاندیداها در انتخابات ر‌أی بیاورد؟  49.3 درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند که برایشان فرقی نمی‌کند چه کسی در این انتخابات پیروز شود؛ 27.4 درصد متمایل به انتخاب بایدن و 14.5 درصد متمایل به انتخاب ترامپ بوده‌اند. 8.8 درصد پاسخگویان نیز گفته‌اند دوست ندارند هیچکدام از کاندیداهای اصلی انتخاب شوند. بین گروه‌های مختلف سنی و تحصیلی در پاسخ به این پرسش تفاوت معناداری وجود ندارد. مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) همچنین از مطلعین درباره انتخابات آمریکا پرسیده شده، به نظر شما انتخابات آمریکا تا چه حد میتواند بر کشور ما تأثیرگذار باشد؟ ۲۶/۴ درصد گفته‌اند نتیجه این انتخابات تأثیر کمی بر کشور ما خواهد داشت؛ ۶/۶ درصد نیز این تأثیر را حد متوسط ارزیابی کرده‌اند؛ ۵۵/۳ درصد گفته‌اند تأثیر زیادی خواهد گذاشت. هر دو نظرسنجی  با جامعه آماری افراد بالای 18 سال کل کشور و اندازه نمونه 1618 در تاریخ 22 تا 26 شهریور 1399 به شیوه مصاحبه تلفنی توسط ایسپا اجرا شده است. 
برچسب ها: دونالد ترامپ