به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۳۵۱۸

گوگل به جنگ آمازون می‌رود

گروه علمي: گوگل قصد دارد به بازیگری مهم در عرصه ارائه خدمات کلود مبدل شود؛ از همین رو به دنبال راه‌اندازی چنین خدماتی است تا با آمازون رقابت کند.
گوگل به جنگ آمازون می‌رود
به گزارش مارکت واچ، این شرکت که پیش از این هم سرویس های کلود ارائه می کرد و آن طور که انتظار داشت با استقبال مواجه نشده بود، با هدف جلب بیشتر مشتریان تجاری به کاهش هزینه استفاده از این خدمات روی آورده تا مهم ترین رقیبش شرکت آمازون را به چالش بکشد. گوگل قابلیتی تازه به خدمات کلود خود افزوده که Google Compute Engine نام دارد و از این پس همه صاحبان مشاغل و کسب و کارهای گوناگون می توانند از آن استفاده کنند. با استفاده از این خدمات اجرای برنامه های جدید نوشته شده توسط برنامه نویسان از طریق سرویس های کلود گوگل صورت می گیرد.

از جمله سرویس های کلود گوگل که این شرکت با کاهش قیمت به دنبال افزایش تعداد کاربران آنهاست می توان به خدمات سرور و ذخیره سازی داده ها اشاره کرد. کارشناسان می گویند شرکت ها با استفاده از خدمات کلود صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های خود به عمل می آورند. به گونه ای که اگر یک دلار صرف استفاده از این خدمات کنند سه تا چهار دلار صرفه جویی نموده اند زیرا نباید برای خرید سرور و استخدام نیروهای پشتیبان و ... هزینه کنند.
مرجع : فارس