به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۲۳۵۶۱۱
توضیح وکیل استاد شجریان درباره تغییر محل دفن استاد

پیکر استاد شجریان در خانه ابدی آرام گرفت

انبوه مردم پشت درهای بسته آرامگاه فردوسی برای وداع آخر با خسرو آواز ایران!
انبوه مردم پشت درهای بسته آرامگاه فردوسی برای وداع آخر با خسرو آواز ایران!
گروه فرهنگ و هنر: پیکر استاد محمدرضا شجریان پس از تشییع با حضور خانواده او و مسئولان استانی در خانه ابدی خود آرام گرفت.
قرار بود پیکر این استاد موسیقی در کنار مهدی اخوان ثالث تدفین شود که به دلیل جانمایی نامناسب با نظر خانواده شجریان به محل دیگری در همان آرامگاه منتقل شد. نهایتا محدوده موزه توس در آرامگاه فردوسی خانه ابدی محمدرضا شجریان شد. مردم از ساعات ابتدایی امروز برای مراسم تشییع حضور یافته بودند و استاد موسیقی ایران را بدرقه کردند.خانواده آن مرحوم و فرزندانش در آرامگاه فردوسی حضور داشتند و در حین مراسم خاکسپاری همایون شجریان تصنیف "مرغ سحر" را بر مزار پدر خواند.جمعی از اهالی فرهنگ و هنرمندان کشور از جمله سالار عقیلی با حضور بر مزار استاد شجریان به مقام ایشان ادای احترام کردند.
شجریان فراتر از آواز و هنر ایران بود
امیررضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی امروز در حاشیه مراسم تشییع و تدفین مرحوم استاد محمدرضا شجریان در آرامگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه شجریان فراتر از آواز و هنر ایران بود و بر تارک تاریخ خواهد ایستاد، اظهار کرد: فکر نمی‌کردم به این زودی‌ها بزرگ‌مرد تاریخ هنر و موسیقی ایران در این مکان آرام گیرد. وی ادامه داد: درخصوص شجریان چه می‌توان گفت، چرا که همه او را به خوبی می‌شناسند. ایشان فراتر از آواز و هنر ایران بود و بر تارک تاریخ ایران خواهد ایستاد. کمتر هنرمند و شخصیتی را در تاریخ می‌توان در کنار استاد شجریان نهاد که این‌گونه یک ملت را با خود همراه کند.مدیرعامل خانه موسیقی بیان کرد: وظیفه داریم فقدان استاد شجریان را به یکدیگر تسلیت بگوییم. استاد برکات فراوانی داشت. با رفتن شجریان یک ملت هم‌دل شدند. شجریان از ایران هم فراتر بود و به تمام فارسی‌زبانان تعلق داشت.
 
توضیح وکیل استاد شجریان درباره تغییر محل دفن استاد
بعد از تغییر روز تشییع و طرح ابهامات چندباره درباره زمان قطعی خاکسپاری، صبح امروز شنبه و تنها ساعتی مانده به آغاز مراسم، محل خاکسپاری نیز تغییر کرد. محمد حسین آقاسی، وکیل خانواده استاد محمدرضا شجریان با اشاره به تغییر محل دفن استاد شجریان گفت: آرامگاه ابدی استاد قرار بود که جایی نزدیک مقبره و بنای یادبود فردوسی و جایی جلوی چشم باشد اما دیدیم که کنار مرحوم اخوان ثالث محلی را برای دفن استاد شجریان آماده کردند. وی گفت: علت این موضوع را نمی دانیم و خانواده هم از آن اطلاع ندارند به چه دلیلی این کار را کرده اند. وکیل خانواده استاد محمدرضا شجریان با اشاره به برخی اظهارات در خصوص استاد شجریان مبنی بر اینکه ایشان متن قانون اساسی برای گذار به ایران دموکراتیک را تهیه کرده است گفت: این موضوع را هم بنده از رسانه ها شنیدم که چنین اظهاراتی مطرح شده است اما هیچ وقت در طول مدتی که بنده با آقای شجریان در تماس بودم ایشان چنین مطلبی را مطرح نکردند. البته امکان دارد به صورت خصوصی و محرمانه این موضوع را با آقای میلانی مطرح کرده باشد که بنده اطلاعی ندارم، در حال حاضر هم نه می شود این موضوع را انکار و نمی شود تایید کرد.
برچسب ها: شجریان فردوسی