به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۲۳۵۶۷۵
زمان انقضای دلار ۲۹ هزار تومانی فرا رسیده است؟

بازار ارز به دنبال ترسیم مسیر جدید

بازار ارز به دنبال ترسیم مسیر جدید
گروه اقتصادی: در طول روزهای تعطیل اتفاقات زیادی در دنیای مجازی معاملات ارزی رخ داد. نرخ هر دلار آمریکا در معاملات پشت‌خطی از ۳۰ هزار تومان گذشت و بازار ارز نقدی، امروز باید منتظر رویارویی جدی خریداران و فروشندگان باشد.پیش از آنکه خبر رسمی تحریم‌های آمریکا بیاید، اخبار غیررسمی کار خود را انجام داده بود و آن خبر بنیادی‌ای که برخی انتظارش را می‌کشیدند، از راه رسید.

زمان انقضای دلار ۲۹ هزار تومانی رسیده است؟
پیشتر برخی کارشناسان ارزی مدعی بودند که زمان انقضای دلار ۲۹ هزار تومانی از راه رسیده است. اولین قیمت‌های کشف شده در هرات، امروز بالاتر از ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان بوده است. اگر قرار به حفظ فاصله نرخ دلار تهران از هرات باشد، در نتیجه دلار تهران با کانال فعلی خداحافظی خواهد کرد.

بازی‌خوانی اشتباه در بازار ارز
به نظر می‌آید، خبر تحریم ۱۸ بانک، مهمترین خبری است که خرید را برای اسکناس آمریکایی افزایش داده است. آنها چندان اظهارات مقامات بانک مرکزی در اینکه تحریم بانک‌های ایران، اثر چندانی بر نقل و انتقالات پولی و بانکی ایران ندارد را جدی نگرفته‌اند.

نظرسنجی‌های انتخابات آمریکا باب میل بازار نیست
اتفاق مهم دیگر پیشرو، انتخابات آمریکا است که فعلا نظرسنجی‌ها باب میل افزایشی‌های بازار نیست. با اینحال بسیاری از معامله‌گران دلار تهران سعی می‌کنند پیشروی بایدن در نظرسنجی‌ها را نادیده بگیرند و در کنارش، ریسک‌های انتخاب ترامپ برای اقتصاد ایران را برجسته کنند. در واقع در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که خبرها و تحلیل‌های منفی از باورپذیری بیشتری برخوردار است، چرا که برآیند انتظارات در جامعه منفی است.اگر تحریم‌های جدید آمریکا موجب ورود دلار به دهه بعدی قیمت شود، تکنیکالیست‌ها فعلا شکست خواهند خورد. چرا که آنها منتظر یک خبر بنیادی برای ریزش دلار بودند.این گروه معتقد بودند که قیمت دلار به سقف قیمتی رسیده و بیش از این توان افزایش نخواهد داشت. ضمن اینکه در این مرز فروشندگان، بیشتر خواهند شد. اما اگر تحریم‌ها خلاف این ادعا را در بازار ارز کلید بزند، باید منتظر سرنوشت دیگری برای بازار ارز بود. همه اینها به این وابسته خواهد بود که پیروز انتخابات ۱۳ آبان چه کسی خواهد بود، بایدن پیروز شود، بار دیگر دست تکنیکالیست‌ها بالا خواهد رفت.
مرجع : اقتصاد نیوز
برچسب ها: افزایش قیمت دلار