به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : ۲۳۵۷۴

دیدار ظريف با وزیر خارجه امارات

گروه سياسي: در دیدار وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و امارات که ظهر چهارشنبه در دوبی صورت گرفت طرفین بر توسعه و تعمیق روابط با یکدیگر و سایر کشورهای همسایه تاکید کردند.
دیدار ظريف با وزیر خارجه امارات
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با شیخ عبدالله بن زاید همتای اماراتی خود خاطرنشان کرد: سفر اینجانب به امارات نشان دهنده علاقه‌مندی ما به توسعه مناسبات بوده و باید در بخش‌ همکاری‌های سیاسی، رایزنی‌ها و مشورت‌ها را بیشتر کنیم تا بتوانیم یک برنامه اجرایی برای همکاری‌ها تنظیم کنیم. وی با اشاره به همکاری‌های اقتصادی دو کشور، موضوع فعال‌تر شدن بخش‌های خصوصی دو کشور با ایجاد تسهیلات لازم در این زمینه را مورد توجه قرار داد. وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه توافق ایران با 1+5 گام بلندی در جهت صلح، آرامش و ثبات در منطقه و مشارکت‌های جمعی و همکاری‌های همه‌جانبه است، افزود: ما خواستار حفظ ثبات، امنیت، استقرار آرامش و اعتدال در منطقه هستیم.

ظریف با تاکید بر اینکه تقویت هرچه بیشتر مناسبات بین دو کشور و تکیه بر اشتراکات زمینه‌های رفع سوء تفاهم‌ها و موانع احتمالی را از بین می‌برد، خاطرنشان کرد: ما به دنبال توسعه مناسبات و تقویت آن در جهت منافع مشترک دو کشور و دو ملت هستیم. وی خاطرنشان کرد: ما خود را عضو خانواده‌ای می‌دانیم که در آن هرگونه تهدید متوجه تمام اعضا خواهد بود. همچنین امنیت دیگران را امنیت خود دانسته و نسبت به تهدید نیز چنین دیدگاهی را داریم. وزیر امور خارجه امارات نیز در این دیدار با اشاره به سفر خود به تهران، علاقه‌مندی امارات برای تقویت مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را اعلام کرد. شیخ عبدالله همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های چندجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را خواستار و مورد تاکید قرار داد. همچنین ضرورت ایجاد زمینه‌های لازم برای فعال‌تر شدن بخش خصوصی دو کشور از دیگر محورهای مورد تاکید شیخ عبدالله بود. وزرای خارجه دو کشور به تبادل نظر در خصوص تمهیدات لازم برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز تاکید کردند.
مرجع : ايسنا