به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۲۳۵۸۷

آمار نرخ‌بیکاری در خوزستان هم محرمانه‌شد!

گروه جامعه: رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس گفت: در صورتی که انتقال آب کارون به فلات مرکزی صورت بگیرد سمفونی مرگ کارون نواخته می‌شود.
به گزارش مهر، جواد سعدون‌زاده در آئین تودیع و معارفه معاونان استاندار خوزستان عنوان کرد: با توجه به ترکیب جدیدی که در استان شکل گرفته است مي‌توان اوج تعامل میان استانداری و نمایندگان مجلس را که منجر به ارائه خدمات شایانی به استان مي‌شود را پیش بینی کرد. وی افزود: امیدوارم که مسئولان جدید و تازه نفس استانی این پست‌هاي جدید را به عنون سکوی پرداخت خود تلقی نکنند بلکه آن را فرصتی برای خدمت به مردم و نظام اسلامی تلقی و سطح رضایتمندی مردم استان را از نظام افزایش دهند.

نماینده آبادان در مجلس با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان با رئیس جمهور که چند هفته گذشته برگزار شده بود، اظهار کرد: فرزندان خوزستان بازتاب بسیار خوبی از مشکلات استان مانند انتقال آب کارون به فلات مرکزی و آلودگی هوا را به رئیس جمهور ارائه کردند. سعدون زاده تصریح کرد: در صورتی که انتقال آب کارون به فلات مرکزی توسط تونل‌هاي حفر شده مانند و کوهرنگ یک دو و سه و بهشت آباد صورت بگیرد سمفونی مرگ کارون نواخته مي‌شود.

نماینده آبادان در مجلس همچنین در خصوص مشکلات استان خوزستان در حوزه بهداشت و سلامت عمومی تصریح کرد: با گذشت بیش از 20 روز از مشکلات تنفسی مردم خوزستان که ناشی از بارش باران بوده است؛ متاسفانه گزارش قابل قبولی در خصوص علل این مسئله توسط مسئولان استانی داده نشده است. سعدون زاده افزود: در همین راستا نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نگران این مسئله هستند که چه عاملی باعث مي‌شود تا بارش باران این رحمت الهی منجر به بروز این مسمومیت‌هاي تنفسی شده است.

وی با بیان اینکه، دانشگاه علوم پزشکی اهواز متاسفانه در این مدت اخیر یک سقوط آزاد داشته است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال حاضر در رتبه هفتم از بین هشت دانشگاه برتر کشور شناخته مي‌شود همچنین استان خوزستان در حوزه کلینیک‌هاي درمانی وضعیت خوبی ندارد. خوزستان بعد از استان تهران در رتبه اول وصول مالیات در کشور را دارد و این مسئله موجب وارد آمدن فشار اقتصادی فراوانی بر مردم مي‌شود.

وی با بیان اینکه، استان خوزستان سه سال پیاپی رتبه اول وصول مالیات را داشته است و این به معنی این است که شیره جان مردم را به مدت سه سال کشیده اند، اظهار کرد: این مسئله به این معنی است که سه سال پیاپی جیب مردم خالی شده البته این کار قانونی بوده اما امکاناتی که با ملایمت بیشتری در این خصوص با مردم برخورد شود هم امکان داشت.

سعدون زاده افزود: استان خوزستان از نظر سپرده قرض الحسنه بعد از استان تهران در رتبه اول قرار دارد، گفت: اما متاسفانه بانک‌هاي خوش انصاف استان این پول ها را به مرکز منتقل و خرج نازپروده ها مي‌شود. رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: این مسئله در حالی اتفاق مي‌افتد که یک جوان در آرزوی گرفتن یک وام پنج میلیونی برای ازدواج است.

وی با بیان اینکه، اعلام نرخ بیکاری در استان خوزستان محرمانه است اظهار کرد: ما باید به دنبال تقویت بنیه جوانان استان باشیم تا بتوانیم سربازان جدید برای ولایت داشته باشیم. استان خوزستان یک استان جوان است همچنین میزان قبولی دانش آموزان خوزستانی در مقطع ابتدایی 29 در کشور است همچنین در مقطعه راهنمایی 30 و در مقطع متوسطه 32 در کشور هست و متاسفانه این آمار نا امید کننده است. وی همچنین در خصوص شهرستان‌هاي کوچک و عمدتا تازه تاسیس در استان مانند هفتکل، اندیکا، باوی و کارون گفت: این شهرستان فاقد زیر ساخت و امکانات اولیه برای زندگی هستند و فقط نام آنها شهرستان است. باید تمهیداتی برای پیشرفت این شهرستان ها اندیشیده شود.

۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۰۶:۴۷
از 20 شهر اول جدول بیکاری در ایران 7 تای آنها در خوزستان هستند یعنی فقط نفت خوزستان را می خواهند و برای مردمش ارزشی قایل نیستند (182610)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۰:۳۸
به به، چه شود : انتقال آب کارون، سقوط آزاد دانشگاه علوم پزشکي، رتبه اول پرداخت ماليات، رتبه اول سپرده قرض الحسنه، نفت، گاز، برق، کشاورزي... واي خدا مردم از خوشي از اين رتبه هاي اول! خب، مسئولين محترم بفرمايند مردم خوزستان، ديگر چه خدمتي بايد بکنند؟ بفرمائيد لطفا" خجالت نکشيد، خوزستاني ها وظيفه شون هست. دريغ از حداقلي از ارائه خدمات به خوزستان و خوزستاني ها! (182661)
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۰:۳۹
فکر کردن 100 سال پیشه که چشم مردم به دهن مسئولین حکومت بود؟ الان مردم خودشون همه چیز رو میدونن و از خیلی از این آقایون زرنگتر هستن حالا هی آمار اشتباه بدن یا همون بهتر که مردم نامحرم باشن و آمار ندن! (182662)