به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۱ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۲۳۵۸۹۳

پاییز هولناک ۹۹ و رکورد مرگ‌های کرونایی

پاییز هولناک ۹۹ و رکورد مرگ‌های کرونایی
گروه جامعه: «پاییز مرگبار ۹۹ نشانه های هولناک خود را آشکار کرده است. برای اولین بار در ۸ ماه گذشته، آمار فوتی های کرونا در ۲۴ ساعت به عدد غمبار ۲۵۱ انسان رسید و این یعنی آغاز فصل فاجعه. ممکن است در هفته های آینده یکی از این عددها، خود ما باشیم.کرونا نه واکسن دارد و نه دارو ... بنابراین خودمانیم و خودمان. تنها خودمان می توانیم خودمان را از مرگ کرونایی دور کنیم؛ آن هم نه مطلق که تا حد امکان.اگر این چند کار را انجام ندهیم، کرونا و مرگ بر اثر آن بسیار به ما نزدیک خواهد بود:

زدن ماسک: به دیگران هم بفهمانید
ماسک بزنید، حتی یک لحظه هم درش نیاورید. به آن انسان هایی هم که خودشان را علامه دهر می دانند و می گویند ماسک فایده ندارد، بفهمانید که باید ماسک بزنند. آنها حق ندارند جان ما را با افکار ابلهانه شان به خطر بیندازند.از مغازه دارانی که ماسک نزده اند، خرید نکنید!

خانه‌مانی: منتظر قرنطینه دولت نمانید
تا جایی که ممکن است در خانه بمانید. هیچ جا مثل خانه امن نیست. برای مدتی دور تفریح و خرید و مهمانی و سفر را خط بکشید. منتظر نباشید دولت قرنطینه کند. خودتان را (تا جایی که واقعاً ممکن است) در خانه قرنطینه کنید. آن بیرون چیزی جز ویروس‌های پراکنده در هوای کووید - ۱۹ انتظارتان را نمی کشد.

حفظ فاصله: تعارف نکنید
در هر صورت بکوشید فاصله دو متری را با دیگران حفظ کنید. اگر فردی در اطراف تان هست که ماسک نزده، از او کاملاً دور شوید؛ تعارف را کنار بگذارید که ممکن است به قیمت جان تان تمام شود.

دیوار دفاعی: قلع و قمع فوری اولین مهاجمان
اغلب ایرانی ها دچار تغذیه نامناسب هستند. بنابراین علاوه بر اصلاح روش تغذیه و افزودن میوه و سبزی به سبد غذایی تان، با مشورت یک پزشک، روزانه یک داروی تقویت کننده سیستم ایمنی، یک قرص ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین C و ۱۰۰۰ واحد ویتامین D بخورید.خوب بخوابید و تا می توانید از استرس دوری کنید تا سیستم دفاعی بدن تان فرصت ترمیم یابد.هر روز سیر، پیاز، دمنوش (آویشن، بابونه گاوی، پونه، سرخارگل، دارچین، زنجبیل) بخورید.
اولین گروه از ویروس های کووید ۱۹ که احیاناً وارد بدن مان می شوند باید فوراً قلع و قمع شوند تا فرصت تکثیر پیدا نکنند.

شست‌وشو: حمله به کووید با صابون و الکل
این یکی را اکثراً رعایت می‌کنند. شست‌وشو و ضد عفونی مکرر دست‌ها را ادامه دهید.
برچسب ها: ویروس کرونا